Diskuze
Zelená toyota má větší spotřebu než BMW
Děkujeme za pochopení.
Chris Kelvin
Nepochopení, nebo záměr.....?
Princip práce hybridů typu Prius spočívá v tom, že pro rozjezd využívá pomoci elektromotoru (integrovaného v převodovce - nebo u setrvačníku jako u Hondy), přičemž při běžném zpomalování nebo stáni s volnoběhem se dobíjejí baterie.
Výhody jsou značné: ŘÁDOVĚ nižší emise oproti naftovým i benzínovým motorům, plynulý a rychlý rozjezd a nehlučnost pohonu při rozjezdu.
Hybridy tohoto typu jsou tedy výhodné při pohybu ve velkých městských aglomeracích a pro pravidelné dojíždění do práce hustým provozem např. odněkud z předměstí (to klidně najedete 70 km na jednu cestu nevíte jak). Udělat test na dálnici je nesmysl (nebo záměr), protože tam hybrid táhne s sebou mrtvou hmotu akumulátorů.
Toník
Děda jezdil na dřevoplyn
Na co takové řeči ? Děda jezdil za Protektorátu s nákladním automobilem, u budky řidiče byl kotel generátoru na dřevoplyn. Provoz prakticky zadarmo, tvrdého dřeva bylo dost a dnes, běžte se podívat do lesů - také by to nějakou tisícovku aut "uživilo". Možná, že se k těmto technologiím ještě (a rádi) vrátíme...
Robert
jen tak
Hybridní auta mají vyšší spotřebu na dálnici než ve městě
Rejpal
To je tak jako srovnávat jabka s hruškama.
Srovnávat měli dlohodobě ve smíšeném provozu benzín (Prius) - benzín (Toyota, BMW) o stejném výkonu na kola a spotřeba by se blížila 1 : 2.
Mohamed
Re: To je tak jako srovnávat jabka s hruškama.
To neni srovnani vozu, ale akologicke zateze. Znovu se tak potvrzuje, to co rikam davno. Zelena verbes jen krade a lze s hubou plnou ekologie zvesela poskozuje prirodu kolem a masti si vlastni kapsy. Jsou uplne stejni jako komuniste, nez se dostali k moci. O zasluhach zelenych mohou Krusne hory vypravet, misto jaderky a potencialniho nebezpeci v radu nula nula prd tu mame tani ledovcu, zvysovani hladin oceanu a ekologickou katastrofu. A ta je temer jista na rozdil od nebezpeci z jadernych elektraren.
David
To je docela dobre mozne
Pokud ten Bavorak je 6-ti kvalt a Prius 5-ti kvalt, tak je to naprosto jasne. Z Londyna do Zenevy se jede prakticky porad po dalnici, nejvetsi cast po Francii, kde je 130. Kdyz jedete se 6. rychlostnim stupnem 130, tak mate otacky tak kolem 2200.
polo
Re: To je docela dobre mozne
Ja bych si o tom tvrzeni, ze BMW 520d si vezme min nez pet litru, docela dovolil zapochybovat. Mam stejny motor v trojce a kdyz se hoodne moc snazim (jen dalnice, rovina , max 120kmh) tak se dostanu na 5.1 l/100km. Vzhledem k tomu ze 5ka je vetsi a tezsi a to jeste kdyz ridic nijak extra nesetril, neverim ze by se dostala jeste niz. Pri normalni jizde je prumer ca. 5,8l.
Dan
Neni litr jako litr
neni litr jako litr, nafta ma vyssi vyhrevnost a navic umoznuje vyssi komoresni pomer, protoze ma vyssi oktanove cislo, a tim vyssi ucinnost. Takze neni fair srovnavat litr nafty a litr benzinu. Musli by srovnavat hybrid s turbodieselem. Navic je prius zastaraly primitivni hybrid, ale teoreticka mez hybridni technologie je nekde jinde, druha treti generace bude jinde
milan
Re: Neni litr jako litr
"umoznuje" asi neni to prave slovo. Spise vyzaduje. Benzin je zapalovan svickou kdezto nafta se vzniti prave kompresi.
Samuel
realni spotreba je 7litru
moje kolegyne ma z priusem ve meste spotrebu 7litru, Kdyz se podivate do wikipedia nebo nejakych prius-chattu tak vsude si majitele stezuji na vysokou spotrebu. dalsi negativni vec je ze auto nema kufr a neekologicke baterky vydrzi podle vyrobce jen 100tisic mil, nove stoji 2000dollaru
Vyrobit 2motory, 3prevodovky + velke baterky nemuze byt ani nahodou ekologicke!! V USA vypocitali ze dokonce hummer je ekologictejsi jak prius
http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188" target="_blank" rel="nofollow">http://clubs.ccsu.edu/recorder/editorial/editorial_item.asp?NewsID=188
milan
Re: realni spotreba je 7litru
Moje kolegyne jezdila s firemnim Renaultem Megane (TdCi) po meste za 9 a ja za 6,5... mozna je to kolegyni ;)
Daniela
Prius je jen chytrá reklama Toyoty...
O životnosti ale nehovoří. Zkušenosti z U.S.A. ale ukazují jiná čísla. I taková Dacia je lepší. Když se vezme v potaz celá spotřeba energie. A ne jen tak - nalitá do nádrže.
Prius? Ani zadarmo!
mino888
Clanok si obejdnal BMW importer ?
Asi si ten clanok objednal BMW importer. A co tak uviest kolko CO2 a dalsich splodin bolo pocas tej jazdy uvolnenych do ovzdusia.
Expert
Re: Clanok si obejdnal BMW importer ?
Pokud platí chemie a zákony zachování hmoty. Platí, že spotřeba paliva je přímo úměrná exhalacím. Tj. BMW vyprodukovalo méně CO2. Problém jsou, ale pevné částice, nebo-li kouř.
Pavel Chromy
Hybrid usetri ve meste
Z principu je poměrně jasné, že hybrid ušetří zejména ve městě, kde se energie při brždění rekuperuje a nebo když spalovací motor klasického auta nepracuje v optimálních podmínkách (rozjezdy atp.). Naopak na dálnici hybrid neušetří prakticky nic, tam je spotřeba daná učinností spalovacího motoru a aerodynamikou karoserie, elektro prakticky nepracuje. To znamená, že vjezd do města bez mýtného je výhoda, která je na místě a je zcela logická.