Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Češi se vracejí. Práce v cizině se nevyplatí

Rok obsluhovala Brňanka Lenka Pánská hosty v dublinské restauraci. Po roce si řekla, že se raději vrátí domů. Důvod? Rekordně posilující koruna.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

VV

21. 4. 2008 10:07
2000 eur je almu6na?

Lenka pozapomněla říci, že do Irska nejspíše odjela se středoškolským vzděláním a po pár letech stále pracuje jako číšnice. To je zhruba ilustrace českých mladých lidí vzdělaných českým vzdělávacím (podělávacím) systémem.

Kdyby se snažila najít si práci ve svém oboru a na své úrovni, tak by si určitě vydělala více. Jenže to by se musela trochu obracet a vylézt ze své české ulity.

Mimochodem pokud tady někdo říká, že 2000 eur /měs. je v Irsku almužna, tak neví o čem mluví. Průměrný kvalifikovaný řemeslník tam vydělává kolem 2500 eur/měs. Pronajmout si celý dům v Dublinu stojí 1200 eur/měs a většina čechů sdílí dům ve třech s ostatními, takže v Irsku nepochybně i při vyšších cenách mají mnohem lepší životní úroveň než doma v česku.

Jak jsem uvedl na začátku, největší problém mladých čechů není nedostatek kvalifikace, ale nedostatek zdravého sebevědomí a jazykové znalosti. To je ale problém celého vzdělávacího systému  v ČR.

Pak se člověk nemůže divit, že středoškoláci pracují ve skladě a McDonaldu a když přijdou domů tak se sdružují v českém ghetu a někdy i po letech pobytu v Irsku o této zemi a lidech ví minimum, kromě toho kolik stojí chleba v Tescu.

0 0
možnosti

Kronikář

22. 4. 2008 10:57
Re: 2000 eur je almu6na?

0 0
možnosti

František Potřebný

20. 4. 2008 11:16
A může za to ODS,

která uměle zvedá a drží kurz koruny. Důvod proč to dělá je jasný. Potřebují si nakradené peníze převést do zahraniční měny a po nich ať potopa. Kdo si z potřebných dnes dovolí "využit" tohoto umělého stavu k vyjetí na zahraniční dovolenou? To je jen pozlátko pro ty menší ODSácké vykořisťovatele, kteří na vélké převody do zahraničních měn nemají, ale žíjí v pocitu jakési výjimečnosti. Prostému lidu vysoký kurz měny nic nepřináší. Obyčejní lidé si zlevněnou elektroniku moc nekupují a ceny základní potraviny se pořád zvyšují. Rovněž nad firmami, které vydělávají na otrocké práci těch nejslabších mohou ukončit svou činnost a vědomně uvrhnout tyto nešťastníky do ještě větší bídy ...

0 0
možnosti

Jelimaní Hlava

18. 4. 2008 19:43
Kronikář

Naprosto s tebou souhlasím. Nic, ale nemám proti tomu, že ti mladí si tam třeba zdokonalí jazyk. Jinak nic víc.

0 0
možnosti

Ladinek

19. 4. 2008 0:44
Re: Kronikář

Kronikar, kronikar jsi vedle jak ta jedle. Co se tyce prijmu atd ... Cely clanek je hovadina, na pracaku v Czech Republic zbydes ty a tvoje decka :-P

0 0
možnosti

Kronikář

18. 4. 2008 15:33
Přátelé,

připravme se že jich budou plné pracáky. Přátelé úroveň  tohoto  dělnictva, které naštěstí Česko úspěšně

exportovalo po léta do zahraničí, dokresluje, že se tu dovedou chlubit

PAKATELEM dvou tisíc eur měsíčně v tak drahé zemi jako je IRL To je absolutní almužna, která možná umožňuje přežívat, nikoli žít. Ale přežívání je to co tam většinou dělají, nejedí, bydlí po desíti,

někteří i  kradou (neplatí co se dá) a třesou se zas na moment, až

poletí domů a vyžerou ledničku u svých starých rodičů.

0 0
možnosti

Kronikář

18. 4. 2008 15:34
A dodám, že

0 0
možnosti

svoboda

18. 4. 2008 12:04
Proč ne?

Celý východ je pro nás nebezpečný.

0 0
možnosti

Honza

18. 4. 2008 13:16
Re: Proč ne?

Žijí tam divní lidé, hovořící nesrozumitelnými jazyky, viď. Ty  jsi také jeden z nich.

0 0
možnosti

JS

18. 4. 2008 11:56
inzenyr si v GB prijde na cca 40-60GPB/h

Pri 40h pracovnim tydnu a 3mesicich dovolen rocne, vlastni limited company to hodi cca 120000 cisteho mesicne. V Cesku by bylo vlastni sro ovsem schwarz system, takze je nutne pracovat jako zamestnanec. Pro nekoho se silnymi vazbami na cesko by se vyplatilo (nemusite platit dve auta, dva byty a kazde tri mesice letenky tam a zpet) pracovat v CR za polovicni plat - tedy 60 tisic cisteho. To je ale pri dnesnim kurzu stale jeste moc. Realne je mit tak 35 tisic cisteho. Tudiz se jeste porad vyplati byt v zahranici. 

0 0
možnosti

krab

18. 4. 2008 13:19
Re: inzenyr si v GB prijde na cca 40-60GPB/h

souhlas, ale to musis bejt inzenyr a ne cisnik. Nechapu proc kazdej clanek o praci v zahranici mluvi o minimalni mzde - copak tam delaj jenom lopaty???

0 0
možnosti

Lukáš N.

18. 4. 2008 11:08
Mám jít dělat do Německa?

Snad mi někdo poradí. Dělám už delší čas pro jednu něm. SW firmu. Mám 35tis čistého. Teď mi nabízejí, abych se i rodinou přestěhoval do Něm. (centrála) a bral bych jejich plat. Pracoval bych stále pro stejnou firmu, německy umím perfektně, ale žena a děti ne. Je mi 36 let. Netuším, zda by se to vyplatilo. Co myslíte?

0 0
možnosti

Bivoj

18. 4. 2008 11:34
Re: Mám jít dělat do Německa?

Jak se ti ma poradit, kdyz nepopises zakladni parametry. Srovnat je treba zejmena:

- Kolik ti zbyde po zaplaceni dani a uhrady mandatornich vydaju (teply najem, elektrina, pojisteni auta)

- Lokalita ( z Nemecka mi prijdou OK akorat Bavory)

- Spokojenost zeny: ma v CZ dobrou praci/jaky ma prijem? Vydrzi byt doma?

Pokud budes mit nad cca 80 tisic EUR rocniho platu, tak se vzhledem se pri Steuerklasse 3 (zenaty a partner doma ) na 99% vyplati.

0 0
možnosti

Cizinec Nenasinec

18. 4. 2008 7:27
Spravne rozhodnuti

Cesko hospodarstvi se rychle vyviji a uz opravdu neni moc duvodu stehovat se za vydelkem, zejmena ne do zapadne Evropy, ktera, az na par vyjimek, kvuli zaostaleho socialistickeho politickeho a ekonomickeho systemu, uz vic nez desetleti v podstate stagnuje. USA je, sice, obecne jiny pribeh, ale je momentalne v krize a taky je docela daleko a konkurence, prace a administrativni bariere jsou tam tvrdsi nez v EU. Bohuzel, nabidka a kvalita zbozi a sluzeb, a dynamika spolecenskeho a kultuniho zivota v Cesku, dokonce i v Praze,  porad zaostava za ekonomickym vyvojem a je inferiorni ve srovanani s vetsi casti zapadne Evropy, a to samozreme stale je motivace pro emigrovani pro vzdelanejsi a schopnejsi jedince, ale se tato motivace moc netyka  nevzdelanych a nekvalifikovanych lidi kteri v zahranici stejne nevydelaji dost aby tyto vyhody mohly vyuzit.

0 0
možnosti

Čech

18. 4. 2008 12:23
Re: Spravne rozhodnuti

Kevšemu ti nevzdělaní těžko najdou práci protože lidí bez pořádnýho vzdělání je ve světě stále dost nehledě na konkurenci ze zemí jako Rumunsko a Bulharsko, které tlačí platy dolů.

0 0
možnosti

Jedlička

18. 4. 2008 6:59
ja myslim

Ja myslim,ze to nebude tak jak se pise v clanku,vlastni zkusenost,muj zet odjel do Irska v r.2001 za 4 roky se chtel vratit,ale jednani prac.uradu jej presvedcilo,ze s lidmi se jedna jinak.Odjel v r.2005 zpet ,vtedy odjel i syn,dva roky nato odjela i dcera s dvema vnoucatami.Na otazku navratu -odpoved NE.Irove jsou podivni,ale jednani s lidmi  MA UROVEN.Tak ten kdo tady polemizuje at to skusi  .

0 0
možnosti

kokot

18. 4. 2008 6:59
Česi se vraceji

Česi neni zvykli pracovat,krast je pohodlejsi;-D(Y)

0 0
možnosti