Diskuze
Vláda vyhání vraky ze silnic
Děkujeme za pochopení.
honza
jde jednoszance o lobbing
toto je jednoznacne lobbing ze strany skody, kdo by taky dneska kupoval fabiu 1.2, kdyz za stejnou cenu se da v nemecku koupit luxusni bmw s vybavou, a najetejma par kilometrama... jenom ma proste 10 let, ale to neznamena ze je na tom hur nez fabia..... germani se o auta staraji...
ad staceni tachometru: a kdyby se nesmely dovazet auta z venku, mneni se na tom neco ????
na druhou stranu se nedivim kdyz EU sikanuje vyrobce aut, a pak jsou tak drahy, my tady v evrope honime miligramy(evropa udela cca 10% splodin na svete) a v cine si vesele jezdi bez povinnych katalizator a maji naftovy elektrarny....
PetrP
Jde jen o jejich kšefty
Už mnoho let se používá pozink kastlí, takže cca 10-12letá auta jsou prakticky bez koroze. Navíc automobilky prakticky inovují jen kastle a motory zůstávají mezigeneračně stále stejné. Pokud individuálně dovezené auto bylo provozováno bez problému třeba v Německu, nevidím žádný důvod, proč by nemohlo fungovat i u nás. Já vím - domácí automobilce a ofic. dovozcům to bere kšefty a to je ten pravý důvod. Třeba takový domácí Škodě by nejvíc vyhovovalo, kdyby mohla třeba Octavie u nás prodávat za 1 mega a přitom ty samý v Německu prodávat za polovinu. A pak se ještě chvástat, jak ji v Německu rostou prodeje. Jenže všechno souvisí se vším. Kdyby němci neměli odbyt pro svá ojetá auta, pak by si je museli nechat déle a zase by začal váznout prodej nových aut v Německu...
Magor Milda , Mgr. etc.
České 14 leté ojetiny mají maximálně najeto tak 120-140tkm,
takže ve srovnání s vozy třeba v Německu ani ne polovinu typického jízdního výkonu. Proto je s podivem, že si takové mimořádně málo jeté vozy nejezdí k nám kupovat třeba Němci?
nafoukanost
Re: České 14 leté ojetiny mají maximálně najeto tak 120-140tkm,
oni obvykle dají na jejich skopčáckou produkci, vesměs i za vyšší cenu, na úroveň "turků" by údajně navenek neklesli, ikdyby doma měli louskat šváby
rzr
Stáří aut
Je s podivem, že už několik let zůstává průměrné stáří aut kolem 13,75 roku. Tj auta nejsou nejnovější, ale průměr se udržuje stále na stejné úrovni. Vozí se sem sice ojetiny, přibližně stejně staré ale to znamená zaždý rok se jejich ročník posouvá výš. Auta tady nejsou vraky, i když by asi měla být, aspoň podle úřednického xindlu. Je evidentní, že si někdo potřebuje namastit kapsu a nebo je cílem snížit mobilitu lidí, aby se jim líp vládlo.
Jana
Re: Stáří aut
průměrná mzda je tady jako v Africe, dopravní obslužnost jde postupně do pekel,
a tak lidé z malých sídel musí kupovat ojetiny,
aby doma nechcípli hlady, je to prostá matematika
Realista
Principy EU
Nechápu, co se to tu zase řeší za hovadinu.. Jaký je rozdíl mezi ojetinou už jezdící v tuzemsku a stejnou ojetinou dovezenou z Německa? Asi žádný, spíš možná ta německá má méně zdevastovaný podvozek, protože tam jsou lepší silnice.. Téměř jediná smysluplná věc na EU je jednotný trh, a to znamená, že si prostě můžu koupit ojeté auto kdekoliv v EU a taky ho kamkoliv v EU prodat. Buď je to auto způsobilé jezdit po silnici nebo není, tečka. Jestli ho koupím od Helmuta v Mnichově nebo od Pepíka v Berouně nehraje žádnou roli ani pro bezpečnost ani pro ekologii...
Spíš by se ti naši politický lemplové měli snažit dostat ČR na takovou úroveň, že se ty ojetiny budou vozit od nás pryč, ale to je pochopitelně trošku těžší než zavádět nové daně a zákazy.
Obcan
Re: Principy EU
Naprostý, ale naprostý souhlas. Státní úředníci, lidé placení z našich daní, vždy hledají cestu, jak by si zjednodušili svoji práci nebo jak by ze slušných lidí vytahali peníze ve prospěch nějaké lobby, která jim to jistě dobře zaplatila. Je zde systém, který respektuje práva vlastníka automobilu na jeho vlastnictví a zároveň zájem státu, aby tato auta v provozu byla bezpečná. Tím je vše dané. Český úředník to však vymyslí tak, aby nemusel nic dělat nebo s tím měl co nejméně práce. Podobně špekulují i policisté. Dobře, ale potom Vás , státních úředníků, může být o více jak 2/3 míň, můžou se snížit daně a lidé budou mít na lepší ojetiny nebo nová auta.
georg
Ano...
...tak je to jedině správné, oholené ovce budou jezdit ve vozech české provenience, které jsou tu dražší než v Německu. Ještě by se měly zakázat levnější nákupy v zahraničí a bude "vymalováno".
Nový
určitě důležitější, než záchrana ledovců
Inovace vozového parku je určitě důležitější, než ochrana klimatu, hypoteticky ohroženého produkcí CO2.
Tuny jedů vypuštěné z výfuků našich aut jsou zcela reálné a rakovina, kterou často zapříčiňují, také ! Že to pro některé spoluobčany bude ekonomicky tvrdé, s tím se nedá nic dělat.
Částečně si občané mohou pomci dovozem aut ze zahraničí. Já jsem to také udělal: úspora 30% ceny !
Sýček
A co ty tuny jedů a CO2,
produkované výrobou nových, byť "ekologických" aut?
Jirka
hlavně do toho zahrnout Liazky , V3s, Avie, Tatrovky
a další smrduté pomalé křápy, které jen otravují hlukem, smradem a kraválem, mimochodem je hrozně zajímavé, jak tato auta vůbec mohou projít nějakou STK, teda pokud ta vůbec dokedou
pp
PETICE
VŠICHNI VĚDÍ, KDE JE PROBLÉM. JE TO OVŠEM K NIČEMU, POKUD SAMI MOTORISTÉ NESTVOŘÍ PETICI SE STATISÍCI PODPISY A NEDORUČÍ DO PARLAMENTU. PROTI "LEGÁLNĚ" PODPLACENÝM STÁTNÍM ÚŘEDNÍKŮM KE TŘEBA BOJOVAT...