Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Měření rychlosti: prevence i byznys

Nepřiměřená rychlost je původcem vážných dopravních nehod. Je proto jasné, že právě kontrola rychlosti je jednou z cest, jak zvýšit bezpečnost na silnicích. Nutno dodat, že jde také o velké peníze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jovo Miks

27. 6. 2008 6:19
Pane Hanke, 2x cist a jednou tisknout,prosim.

Mate tam chybu, kdyz uvadite, ze dle predpisu nesmi byt rychlost,udavana odometrem, vyssi nez skutecna. Vy byste vyrobcum znemoznil oblibeny trik! 

0 0
možnosti

Ne

28. 5. 2008 6:54
Problem

V nekterych statech, ktere jsou vice vysazeny na demokracii a prava obcana jako jsou treba USA je mereni rychlosti za ucelem zisku zakazane primo ze zakona. Bohuzel u nas takovahle blbost prijde ledaskomu jako doby napada. Problemem je, ze z principu nelze zaroven plnit kasu a zaroven zajistovat bezpecnost. Zajistovani bezpecnosti spociva v odchytavani nebezpecnych ridicu (tech je malo) zatimco kasa se nejlepe plni odchytavanim uplne vsech. Cehoz lze nejlepe dosahnout umistenim tricitky na prehledny usek a tam pak sebrat 80% projizdejicich coz je presne to co se deje. Bohuzel u nas kde o rychlostnich omezenich rozhoduji starostove pak buzerace slavi uspechy.

0 0
možnosti

MB.

28. 5. 2008 23:32
Re: Problem

Vas popis tez dobre vystihuje rozdil mezi verejnou sluzbou a statnim dirigismem.

0 0
možnosti

lukas

27. 5. 2008 23:29
slusnost

Slovo do pranice: problém nehodovosti a s ní souvisejícím počtem úmrtí není v rychlosti, ale především v řidiči. Důraz bych kladl na psychotesty (ano, vůz může být zbraň). Jaký je rozdíl, předjíždím-li traktor na silnici 3. třídy rychlostí 90 km/h či 120 km/h? Jen duševně narušený (který si ve vytuněném RS léčí komplexy) to udělá na nepřehledném úseku, kde s sebou na onen svět vezme další lidi... Měsíčně najezdím (osobákem) 3000 a to, co na našich silnicích vídám, je skutečný horor. Co lidí se neumí podívat do zrcátka nebo otočit hlavou, co lidí nedává blinkr... ne, končím - to by byl hodně dlouhý seznam... Ale přeci ještě jedna věc: lidi - buďte slušní. To, že dám někomu v zácpě přednost, se sice často nelíbí těm za mnou (hlavně v té blbé Praze), ale o tom to všechno je...

0 0
možnosti

Haf

27. 5. 2008 22:43
Města a vesnice, co si pořídila radar

ho nemaj kvůli bezpečnosti, ale jako nástroj, jak plnit vobecní kasu. (Y)

Přeju jim, aby zákon neprošel !!!  8-o

0 0
možnosti

P

27. 5. 2008 21:22
Hloupá otázka

co když všichni řidiči budou dodržovat předepsanou rychlost? V tom okamžiku firma nevydělá. A když nevydělá, neumí o něco "zvednout" rychlost, aby vydělávala? Třeba takové menší zařízení, které zdvihne rychlost řidiči o 5 km, by mohlo firmě zachránit existenci. Zřejmě by všichni zainteresovaní považovali za nemravné, aby tyto pokuty šly do státního rozpočtu a nevraceli se.

0 0
možnosti

Honza

27. 5. 2008 17:39
úsekové měření +stacionární radary

Neustále zasedá komise ministra, jak změnit dopravu, ale možná by bylo vhodné se zamyslet nad oprávněností funkce stacionárních technických zařízení. Z logiky práva by jsme si všichni měli být před zákonem a jeho vymáháním rovni, když ovšem s osobním vozem projedu okolo stacionárního radaru rychle, dostanu fotku s SPZ a budu-li nešikovný i s obličejem (težko ukecám osobu blízkou). Projedu-li to na motorce, nedostanu nic, protože nemám ve předu SPZ a na obličeji mám přilbu. Jelikož tedy zařízení nefunguje na všechny stejně, nemělo by být takto používáno. Mělo by max. vozidla identifikovat zezadu a pak ať si správní orgán dohledá, kdo vozidlo řídil, vše ostatní je diskriminace jedné skupiny oproti jiné skupině. "Vzdělaní" páni ministři, soudci a právníci není to pravda?

0 0
možnosti

troll

27. 5. 2008 14:52
zase nějaké protimluvy v článku...

rychlost na tachometru by nikdy neměla být uváděna vyšší, než skutečná a to bude asi ten důvod, proč všechny tachometry z výroby přeměřují a proč, když tacháč ukazuje 50km/h nesmí být reálná rychlost nižší než 41 km/h

Mohl by tento nesmysl někdo opravit????

0 0
možnosti

baron

27. 5. 2008 22:34
Re: zase nějaké protimluvy v článku...

Ano, autor nemá pravdu, Tachometr (rychloměr) v autě může mít podle platných norem pouze kladnou odchylku, tj. nikdy nesmí ukázat menší rychlost než je skutečná. Podrobnosti na http://www.cmi.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cmi.cz nebo osobně na mprasilmailto:mprasil@t@cmi.cz. . Výjimkou jsou náklaďáky vybavené tachografy, kde je povolena chyba plus mínus 6 km/h.

0 0
možnosti

Jindra

27. 5. 2008 14:49
Jakákoli měřící zařízení rychlosti jsou citlivé přístroje.

Zatím ještě nikomu nedošlo a autoklubu, jako ochránci všech motoristů, už vůbec ne, že je potřeba tato zařízení nejméně jednou za čtvrt roku kontrolovat autorizovanou zkušebnou. Na českými burany tak rádo vzpomínaném rozvinutém Západě se to už dávno praktikuje.

0 0
možnosti

Jindra

27. 5. 2008 15:27
Re: Jakákoli měřící zařízení rychlosti jsou citlivé přístroje.

Kdybych to na vlastní uši neslyšel, tak neuvěřím.

0 0
možnosti

Bruno Banani

27. 5. 2008 13:47
DOPRAVNÍ EXPERTI??? CHA CHÁ.....

Jde pochopitelně z 99 % o byznys. Kdyby byl skutečný zájem o bezpečnost a pořádek na silnicích, muselo by se na to jít radikálně ze zcela jiného konce. Ze strany establishmentu není zájem o bezpečnost, ale o zisky z pokut a o bakšiše z ohromných zakázek na kontrolní techniku, a to je bludný kruh. Místo tisíců měřáků a foťáků, balónků a radarů a sonarů a celých týmů zašitých za bukem a obří agendu na vymáhání pokut a načítání bodů by stačilo vyčlenit určité množství mobilních dopravních policistů v civilních autech, kteří by se pohybovali po vytipovaných úsecích s nejvíce nehodami.  Tak by mohli dopadnout bezohledné řidiče při činu a tvrdě je skřípnout. Místo toho se šikanuje a buzeruje za nepatrné vybočení z nelogicky nastaveného paušálu omezení a pravidel, která nerespektují situaci na silnici, a ani nemohou. Rovněž tak bych okamžitě zrušil povinné STK, protože když stát nepožaduje povinné preventivní zdravotní prohlídky u občanů, na základě jejichž dodržování nebo nedodržování by se mohla pohybovat výše zdravotního pojištění,  tak proč rajtuje na autech. Auto ve špatném technickém stavu zaviní nehodu v zanedbatelném množství případů, ale mozek ve špatném technickém stavu, to je katastrofa. Ale to má asi většina odborníků, která stále cítí nutkavou potřebu všechno utahovat, komplikovat a omezovat. Howgh!

0 0
možnosti

JaS

27. 5. 2008 20:37
Re: DOPRAVNÍ EXPERTI??? CHA CHÁ.....

Přesně tak! Dokud nebude policie opravdu fungovat, tak jsou všechny tyto výmysly jen znervozňováním slušných řidičů a provoz na silnici bude pořád stejně nebezpečný. Není snadné vyhodnotit nebezpečný a bezohledný způsob jízdy, ale bez toho se nic nenapraví. Samotné měření rychlosti, hlavně v místech, kde o nic nejde, je zbytečné a je to jen sviňárna na vybírání peněz.

0 0
možnosti

MOD

27. 5. 2008 13:34
činnost policie je také byznys

takže nejlépe zrušit radary i policii aby nešikanovali občany a ještě za to byli placeni.

0 0
možnosti