Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nemáte povinné ručení? Budete platit

Majitelé a provozovatelé aut, kteří nemají povinné ručení, budou muset od ledna příštího roku platit za každý den příspěvek do garančního fondu 20 až 300 korun denně podle druhu vozidla. Ze sedmi milionů registrovaných vozů je v ČR totiž 850 tisíc bez pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

koza

16. 10. 2008 1:54
krádež

Neví někdo, jak je to s vozidlem, které mi bylo odcizeno? Oznámil jsem to a mám od PČR papír, že vozidlo nebylo nalezeno a vyšetřování bylo zastaveno. Za odcizené vozidlo se povinné ručení platit nemusí, ovšem odcizené vozidlo z evidence vozidel vyřadit nelze. Počítali s tím, když vymýšleli tohle vemeno na peníze? Nebudou mě otravovat?

0 0
možnosti

již informovaná

22. 12. 2008 18:11
Re: krádež

Dnes jsem s podobným požadavkem šla na dopravní úřad. Neměl by být problém, pokud i v registru vozidel má zcizené vozidlo status "zcizené". Pokud je tam stále evidované jako "provozované", problém by mohl nastat... takže možná lepší tam zajít a informovat se, jak je to konkrétní auto evidované. To moje bylo evidované jako zcizené, přestože v registru jsem to nenahlásila... že by naše policie byla tak schopná a sama to do registru zadala? 8-o

0 0
možnosti

Baraba

15. 10. 2008 11:16
nerozumím tomu.

Nerozumím tomu , že  pokud mám 1,

2,3 vozidla a   nebudu  přistižen při jízdě -proto , že  s tím 2,3 vozidlem nejezdím a nemohu nikomu tedy způsobit škodu mám platit za neschopnost pojišťovny  vymoci  pohledávku na tom kdo  jízdou s nepojištěnýn vozidlem jel a způsobil škodu. To za chvíli si  někdo vydá  zákon, že  budeme  všíchni platit za dluhy  souseda protože je  bankovní ústav  z něho neumí vymoci?Proboha , co jsme to za stát kde takováto zhovadilost  může být schválena.  Čekám kdy si pro mne přijde  policie abych si  šel odsedět trest  za někoho kdo se výkonu  trestu vyhýbá ,tak proč neuplatnit  stejnou logiku - nic jsem sice  neudělal ale  platit . sedět  budeš stejně a viník škody   nebo porušení zákona  není  ke splnění  následků svého jednání  donucen.

0 0
možnosti

h42

14. 10. 2008 16:44
souhlas AAA

Pojišťovna se zaplaceným pojištěním dá známku, vylepíš na sklo. Nemáš známku - nemáš povinné ručení, zaplatíš. Jak prosté, milý Watsone. Jen nebýt líný.

0 0
možnosti

matěj

14. 10. 2008 21:57
Re: souhlas AAA

Úči nost sankce je dána nejen výší ale i rychlostí,bezprostředností trestu.Pokutování jednotlivých dnů přivede některé lidi do neřešitelných dluhů bez vědomého zanedbání povinnosti a bez toho že vozidlo použijí k jízdě.Jaké procento vozů jezdí na dálnicích bez známky? Ve skutečnosti je cílem pojištoven získat maximální příjem právě za ta vozidla která nejsou v provozu!To je pro ně čistý příjem.

0 0
možnosti

vlasta

14. 10. 2008 16:20
Konkrétní dotazy večer po deváté,

bude-li zájem.

0 0
možnosti

AAA

14. 10. 2008 16:24
Re: Konkrétní dotazy večer po deváté,

Konkretni dotaz - jak jinak resit situaci popsanou v prispevku

Autor: AAA IP: 62.168.56.xxx Datum: 14.10.2008 15:49

Odpoved staci az po devate. Dekuji.

0 0
možnosti

matěj

14. 10. 2008 16:18
Donutit řidiče platit,

je jednoduché-obdobou dálniční známky!

0 0
možnosti

AAA

14. 10. 2008 15:49
Takze pokud ma jeste nekdo papiry a auto uz ne

stat mu nabizi reseni:

-platit dosmrti tyto pokuty -platit dosmrti ruceni za neexistujici auto -podmaznout vrakac aby potvzeni zfalsoval -fingovat kradez

jina moznost jak dat nesrovnalosti do poradku bohuzel neexistuje. To jiste posiluje duveru v pravni stat a ochotu plnit dalsi uredni povinnosti...

0 0
možnosti

Petr

14. 10. 2008 15:57
Re: Takze pokud ma jeste nekdo papiry a auto uz ne

co blbneš ???

vždyť můžeš pozastavit provoz takovéhoto "vozidla" tím, že dáš značky a OTP na úřad; po tuto dobu dočasného vyřazení z provozu nemusíš platit povinné ručení

0 0
možnosti

vlasta

14. 10. 2008 15:19
Pokračování večer,

bude-li zájem. Mohu poskytnout důležité informace o povinnosti přepsat vozidlo při změně jeho vlastníka. Osvěty není nikdy dost.:-)

0 0
možnosti

Fero

14. 10. 2008 15:08
Povinné ručenie

A čo takto povinné ručenie politika za škody,ktoré spôsobil svojím konaním občanom.

0 0
možnosti

vlasta

14. 10. 2008 15:17
Re: Povinné ručenie

Za tyto škody odpovídá vždy vlastník vozidla, ať je to kdokoliv. Neplést si s dopravním přestupkem. Výjimku z pojištění mají jen vozidla zahrnutá do itegrovaného záchranného systému.

0 0
možnosti

vlasta

14. 10. 2008 14:54
Včerejší informace v televizi byla neúplná,

protože tam nebylo řečeno, jak se těmto "příspěvkům do garančního fondu České kanceláře pojistitelů" má člověk vyhnout. Zkrátka vozidlo, které mám zaregistrováno, ale neprovozuji, musím v případě, že k němu nemám sjednané pojištění odpovědnosti, dočasně vyřadit, tj. odevzdat SPZ tam, kde je vozidlo registrováno.

A druhá velmi podstatná věc je, že na výzvu k zaplacení příspěvku je nutno v případě, že je neoprávněný, PÍSEMNĚ REAGOVAT DO 30 DNŮ, jinak je problém.

0 0
možnosti

Předseda

14. 10. 2008 15:01
Re: Včerejší informace v televizi byla neúplná,

Je to tak, novácký příklad pána se starým bavorákem byl skutečně k popukání. Asi nikdy neslyšeli o Depozitu. ;-P

0 0
možnosti

sn

14. 10. 2008 14:53
Chápete to někdo?

Tak ty lidi schválně nemaj a neplatí zákonou pojistku, náhradu škody se z nich vymáhat nedaří, pokutu jim nikdo nedá nebo nevymůže a teď najednou z čista jasna tito lidé začnou platit nějaké jiné poplatky? Jakým zázrakem se to najednou stane?

0 0
možnosti