Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Homologované = bezpečné

Když si budete chtít vylepšit auto novými koly, nesledujte pouze cenu. V tomto případě je totiž důležitější bezpečnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chytrolín

26. 11. 2008 13:26
KRUCI S TOU MATIKOU !

16" KOLO S GUMOU 185/60 :

průměr ráfku - 406,4mm

výška gumy (60%!!! z šířky ) * 111 mm , pak obvod gumy 1,625 m  !!

70 otáček/sec = 409,6 km/h, no kupte si Veyrona a máte to v klidu zmáklý, akorát na něj asi nedávejte 16-ky od Vietkongu !    ;-D 

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron" target="_blank" rel="nofollow">http://cs.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron

0 0
možnosti

Pavel

25. 10. 2008 10:27
Abychom to uzavřeli:

prostě největší problém s koly má Petr Hanke.

0 0
možnosti

aaa

25. 10. 2008 8:17
PRODEJCE PRO PORUŠENÍ ZÁKONA ZAVŘÍT A BUDE KLID

VŠECHNO ČÍNSKÉ JE ŠPATNÉ A VŽDY JDE O ZDRAVÍ ! KDYŽ TO NENÍ OTRÁVENÉ TAK JE TO JEDOVATÉ A NEBO MATERIÁLOVĚ OCHUZENÉ.

SIBYLA TO DOBŘE PŘEDPOVĚDĚLA.

0 0
možnosti

Karel

25. 10. 2008 3:24
No jo.

Novinarova kvalifikace pro vykonavani jeho povolani je ovladnuti jazyka. V tom o cem pise byva uz jen amater. V tomto pripade az smesny amater. Odhalit ho dnes byla hracka, ale otevrte noviny zitra a ja vam garantuji ze pulka jich jsou lzi.   No jo a uz jsme zase zpatky . On vam totiz nikdo nerekne ktera pulka.

0 0
možnosti

vzjp

24. 10. 2008 21:22
a přece se točí

185/60R16

počítejte se mnou.

jeden coul = 2,54 cm, tzn kolo 16" průměr ráfku = 40,64 cm, plus pneu hloubka (dvakrát, na obou stranách ráfku). Hloubka pneu je v tomto případě 18,5cm*0,6=11,1cm takže 40,64+11,1+11,1=62,84cm x pi (3,142) a máme obvodovou délku kola, tzn 197,44 cm. 130Km v hodině je 13 000 000 cm v hod, tzn 13000000/60/60 = 3611cm/sec. a naše kolo o obvodu 197,44 se k uražení této vzdálenosti otočí jen 18 krát za sekundu. Basta.

0 0
možnosti

Pepan

25. 10. 2008 19:35
Re: a přece se točí

Ono je to sice správně, ale počítá se t.zv. dynamický poloměr kola. Ten je trochu menší než skutečný. Asi o 5mm. Takže je: poloměr kola nezatíženého, statický poloměr kola (zatížené na místě) a dynamický poloměr kola (je proměnný se vzrůstajícími otáčkami).  Vidíte to dobře při sledování závodních aut na zpomalených záběrech.

0 0
možnosti

pavel

24. 10. 2008 13:03
ono

to má ještě pneumatiku,takře obvod kola 185/50 16" je ca 1,86m.130 m/s.468km/h.I ty závodníku!

0 0
možnosti

Chris Kelvin

24. 10. 2008 12:14
Mě to vychází...

...asi na 40 za vteřinu. Zaokrouhleno. Každopádně je to dobrý PR a děsení zákazníka :-)

0 0
možnosti

Jiří

24. 10. 2008 12:10
70 otáček/s???

Nechci zpochybňovat autorovy závěry, ale jestli dobře počátám, tak rychlost 130 km/h je cca 36 m/s a obvod kola 16" je cca 1.27 m. Z toho  plyne cca 28 otáček za sekundu. Co to ale říká o namáhání ráfku netuším. Podstatnější namáhání než odstředivou silou jsou asi rázy pří přejetí díry, namáhání při průjezdu zatáčkou, při najetí na obrubník či zpomalovací práh atd.

0 0
možnosti

Rudi

24. 10. 2008 12:05
Autor je vul..

Od toho bych si nenechal poradit ani cestu do hospody..70x za vterinu ;-P to bych odhadl tak na 700km/h. Chtel bych videt ktere certifikovane kolo vydrzi 70 otacek za minutu, res ty gumy.. Myslim, ze by stacilo, kdybybyly vyfoukle ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti