Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Opel a Saab jsou v úzkých, žádají o pomoc

Evropským divizím americké automobilky General Motors hrozí bez státní pomoci brzký kolaps. Na ženevském autosalonu to řekl finanční ředitel firmy Fritz Henderson. Přiznal tak hluboké problémy německého Opelu, švédského Saabu a britského Vauxhallu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

BILL

4. 3. 2009 16:02
KRIZE JE TU a je obrovska

zajimave na tom soucasnem kapitalismu a na velkych podnikatelich je toto:

pokud se firmam vede dobre tak propaguji tvrdy kapitalismus. Jakmile na ne prijde krize tak kvici jako podsvincata a chteji aby je stat zachranoval z penez poplatniku. zkrachujte. Kdyz kapitalismus tak tvrdy a za vsech okolnosti. zkrachujte a Nekdo schopnejsi a prijde na vase misto uvolnene na trhu.

Dale nejvice kvici a chteji statni dotace predstavitele velkych firem.

JAk k tomu ale prijdou mali podnikatele a zivnostnici? Proc by jim stat nemel dat v krizi take statni dotace aby prezili?

Podle prikladu firmy Caterpilar dnes vime ze velka firma vezme od statu doatci pod zaminkou ze bude zamestnavat svoje pracovniky. JAKMILE dostane dotace  obratem  zacne propoustet. Firmy ktere maji problemy maji zkrachovat a stat se misto dataci muze podilet na zajisteni zivotniho minima pro propustene zamestnance . Stejne statu tito zamestnanci spadnou do klina jako nepotrebny lidsky material. Firmy jako GM, Chevrolet, Opel  nejsou schopni udelat zasadni zmeny pro to aby meli profit. Jakekoliv statni dotace do nich jsou vyhozene penize a prodluzovani agonie.

0 0
možnosti

mmf

4. 3. 2009 15:44
Kdy přijde žádost z nebe o 100mld ojro

na krachující víru českých ateistou a 3% kněží , co vykrádají kostelní pokladničky ???

Kde jaký hajzlík , co má nějakou dílnu si posílá supliky na miliony a přitom má doma nacpané štrozoky bankovkami ?? Ti , co kradli lžou , ti co lžou , budou díky zlodějům ve vládě krást .

Hezké perpetum mobile na peněženkách poplatníků ,:-©:-©:-©:-©:-©

0 0
možnosti

BILL

4. 3. 2009 15:10
NECHAT JE ZKRACHOVAT

at zkrachuji. Jsem proti jakekoliv statni dotaci do soukromych firem.

Proc by mel stat podporovat velke firmy a banky a NEPODPORUJE dotacemi male soukrome firmicky? At ty velke firmy zmiznou do propadliste. Majitel GM je USA firma tak at se staraji oni. Vse nefungujici at zkrachuje. TAk at zkrachuje Saab a GM bude to jedine dobre.

0 0
možnosti

JaS

4. 3. 2009 14:21
Co vlastně má znamenat ta pomoc?

Aby automobilky mohly dále vyrábět auta, když není odbyt? Nebo aby automobilky nevyráběly, ale platily svým zaměstntancům? Pořád se mluví o nějakých příspěvcích, ale co se tím má stát, nikde vysvětleno není. Pokud někdo nepotřebuje koupit auto, tak je normální, že si je nekoupí.

0 0
možnosti

BILL

4. 3. 2009 15:13
Re: Co vlastně má znamenat ta pomoc?

AUTOMOBILKY NEMAJI ODBYT . Tak je nesmyslne prodluzovat agonii pomoci statnich dotaci. Radeji pouzit penize pro zakladni potreby nezamestnanych z automobilek . Atomobilky totoiz zkrachuji v soucasne krizi i se statnimi dotacemi.

To ze chteji dotace aby udrzeli pracovniky zamestnane je nesmysl. Muzete se podivat na usa Caterpilar. Dostal statni dotaci a obratem stejne propousti zamestnance.

0 0
možnosti

Bidlo

4. 3. 2009 13:51
Bez auta se klidně obejdu! I.

ZV KSČ Severočeských drah a ZV Lidových milic v Ústí nad Labem mne v r. 1977 doporučily ke studiu na dopravního inženýra ve VŠ dopravní v Žilině. Bylo mi tehdy krásných 26 let a právě ten rok jsem při oslavě vítězství československých pracujících konaného v sídle KV KSČ ke dni Vítězného Února 28. 2. 1948, poprvé poznal náruč ženy, kypré snědé uklizečky pracující v budově KV KSČ, soudružky Eržiky Horváthové-Džuganščukové-Messárošové, tehdy maminky osmi roztomilých snědých čiperů. Po zahájení vysokoškolského studia v Žilině mně vedoucí katedry marx-leninismu, která na VŠ dopravní patřila k nejuznávanějším v ČSSR, soudruh profesor Jaššo objasnil, že jsem rozený talentovaný marx-leninský filosofický myslitel a praktický aplikátor a nikoliv přímo studijní typ, který potřebuje znalosti teprve pracným studiem postupně získávat a že pro VŠ dopravní, mého zaměstnavatele i mne, bude nejlepší, když své vysokoškolské studium zkoncentruji do 14. denního kurzu o aplikacích prvků komunismu v tehdejší reálné socialistické společnosti, který vedl samotný profesor soudruh Jaššo. Shodli jsme se se všemi stranickými složkami na uvedeném řešení, které jsem pochopitelně osobně uvítal i k tehdejšímu svému citovému zaujetí ve svém a Eržičině bydlišti v Ústí nad Labem.

0 0
možnosti

Bidlo

4. 3. 2009 13:52
Bez auta se klidně obejdu! II.

Stranické a bezpečnostní složky Severočeské dráhy a Krajské správy SNB a STB mi povolily ode dne 7.11.1977, tedy od 60. výročí Velké Říjnové Socialistické Revoluce, používat čestný titul inženýr - železniční projektant - absolvent univerzitního politického školení aplikovaného komunismu při VŠ dopravní v Žilině v r. 1977, ke kterému jsem obdržel diplom a krásnou kovovou rudou medaili s profilem hlavy myslitele V. I. Lenina vyvedeného úplně jako ve zlatě. Obdržel jsem tehdy i neomezenou drážní volnou jízdenku na všechny železniční tratě v ČSSR, kterou používám dosud, avšak bohužel po rozdělení státu již pouze v Čechách a na Moravě. Umožňuje mi to však pořád bezplatně cestovat všude kde potřebuji a dopřávat si při tom pěnivého pivínka co hrdlo ráčí, aniž bych se vystavoval postihu od policie. Problémy s omezenou kapacitou WC v zařízeních Českých drah řeším šikovně plenou, kterých je nyní na trhu díky úspěšné kapitalistické kupónové privatizaci profesora Klause již dostatek a ve velkém výběru. Samozřejmě, že jsem záhy po listopadu 1989 pochopil nesprávnost komunistické filosofie a že jsem odložil nevhodný stranický průkaz a stal se pravověrným ctitelem vynikajícího pravicového profesora Klause a jím založené ODS. Myslím, že ještě letos však přestoupím do Profesorovy nové euroskeptické strany Libertas CZ. Doufám pevně, že mi volná drážní jízdenka na veškeré tratě ČD zůstane nadále zachována. 

0 0
možnosti