Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Obamo, nech padnout velké banky

Dva významní představitelé amerických republikánů žádají prezidenta Baracka Obamu, aby se nesnažil zachraňovat velké banky a neutrácel peníze daňových poplatníků. Účinnější podle nich bude, když vláda nechá problematické finanční ústavy zbankrotovat. Napsal to dnes ekonomický list Financial Times.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

BILLL

9. 3. 2009 22:29
BUM

Bum , a banky budou v USA znarodneny.

Politici to ale reknou takto:  Nase USA banky jsou vlastneny z 60 % statem.

0 0
možnosti

mmf

9. 3. 2009 17:04
všechny banky bez výjimek i pojišťovny

jsou v bankrotu proto, že je jejich majitelé a akcionáři vykrádali průběžně od  jejich založení a budou to dělat do okmžiku , kdy bude v pokladně poslední cent . To vyplývá ze samé podstaty fungování emerického systému , který plácá něco o virtuálních výrobcích , vituální spotřebě avšak i uměle snižovaných SUPERREÁLNÝCH VÝDAJÍCH - JEDINĚ TY JSOU ČÁSTEČNĚ PRAVDIVÉ - ALE JEN PROTO, ŽE SKUTEČNÁ VÝŠKA VÝDAJŮ JE ZASE ZALHANÁ , ABY KLIENTI BANKY NEOPUSTILI ZE DNE NA DEN .Tento zlodějský systém společně s ještě prolhanějšími bursami tvoří reálný základ světové krize , kde hlavními viníky jsou všichni , kdo jsou majoritními vlastníky těchto pyramid zlodějen a podvodů .

Skutečné dluhy jsou ovšem tak obrovské , že žádný stát není sto tyto dluhy vyrovnat jinak ,než totálním bankrotem .Když se krade celá desetiletí , to neutáhne ani emerika , i když by měla sto geniálních guvernérů bank a pojišťoven . Macochu nemůžete v reálném čase nutném pro fungování systému zlodějů (trhu) zasypat dětskou lopatičkou a pilinami z polystyrénu . JE TO KONEČNÝ KRACH FIKCE O KAPITALISMU VŠUDE , KDE TENTO SYSTÉM SE STAL DOMINANTNÍM VELTELEM .  JDE JEN O VÝLOHY S POHŘBEM  a správným rozhodnutím , kolik let žaláře a komu všemu zkonfiskovat majetek , který nabyl zřetelně podvodným způsobem .

V česku je to 95% tak zvaných podnikatelů a topmagorů nejbohatších čehůnou . Špatně se to čte, ještě hůře se to bude napravovat a určitě bez krve to nebude .Ten , kdo nakradl pohádkové prachy se nikdy  nepřizná a nikdy nebude ochoten něco dobrovolně vracet . TAK PŘECI JSOU VŠICHNI VYCHOVÁNI - co můžeš to urvi , co nemůžeš to zk/urvi .:-©:-©?

0 0
možnosti

mmf

9. 3. 2009 17:26
Re: všechny banky bez výjimek i pojišťovny

ještě jeden připodotyk nad rámec 2000 znaků :

Zcela nevyhnutelné pro přežití v budoucnosti je přesně označit všechny zloděje , najít i etnický klíč k této diagnose a národnosti , které se honosí nejvyšším počtem největších zlodějů ZVEŘEJNIT A V BUDOUCNOSTI ELIMINOVAT DO ROLE JEN VRÁTNÝCH , NEBO RADĚJI PĚSTITELŮ BRAMBOR , NEŽ JIM UMOŽNIT ZNOVU STEJNÉ CELOSVĚTOVÉ OKRÁDÁNÍ . Zde si každý učiní svůj závěr a pro ty , kteří si myslí , že zde kradli čerti z pekla učiní závěry mezinárodní týmy vyšetřovatelů .

Je to stejné jako s otevřenou tuberou nebo AIDS . Nakazit se můžeš svou blbostí , ale i tím , že ti někdo infikuje vodu ve vodovodu a ví to jen předurčený heparinový tým , který si rozdává funkce v OSN, Světové bance a všude , kde se kroutí kohoutky a záklopkami na světových i obecních penězovodech . Zjištění jsou zřejmá , ale jaksi na indexu a tvrdě budou cenzurována , pokud zloději budou mít  navrch, jak je to dnes .!!

0 0
možnosti

Matylda

9. 3. 2009 16:47
Vrchní prchni!

Jaké velké banky? Kdo z toho bude mít užitek? Centrální banky vždy obchodovali se zkorumpovanýmíi politiky,kteří je pak zvýhodnili před jinými bankami, Inflace a ředění peněz,,které nejsou kryty zlatem, zničí demokracii. Jeden člověk tuto děsivou situaci nezachrání.A to ani Ferda ani Pavel. Jedině čisté myšlení,neboli Bůh .Ale ten je daleko. On náš "Václav" jednou pochopí ,že se mýlil. Vždyť mu dal Tošovský  lekci už v roce 1989. Nechtěl se s Klausem radit o Diskontní úrokové sazbě pro komerční banky. Musel  nezávislost centrální banky na státu střežit. Pro koho asi pracoval ,ten kultivovaný pán? A pro koho pracují dnes? To je pořád :"Půjčujte si,půjčujte, lidičky!"  Kdopak nám to šlape na krček?

0 0
možnosti

Colorovaný občan

9. 3. 2009 16:00
Soudruzi, kritizujme USA že nás opět uvrhly do bídy

ale zpitujme svědomí proč jsme to dopustily a jak je to možné že jedna země má takový dopad na světové dění. Jak je to možné že to ostatní opominuly a nevyvlékly se včas z amerického chomoutu. Snad na tom nevydělávaly ? To by ovšem na situaci vrhalo jiný pohled a představitelé těchto zemí by se měli zodpovídat trpícímu lidu.

0 0
možnosti

Historik

9. 3. 2009 16:04
Re: Soudruzi, kritizujme USA že nás opět uvrhly do bídy

Týká se to i našich komunálních politiků, kteří jménem obcí nakoupili např. islandské cenné papíry.

Ale když ta víra v "ekonomiku služeb" a "postindustriální společnost" byla tak popularizována rudozelenými intelektuály.

0 0
možnosti

BILLL

9. 3. 2009 15:55
USA DOLLARY

Obama tiskne a tiskne penize az se z tiskarny kouri. K cemu to povede ekonomove ?

0 0
možnosti

ALOIS.AMERICAN

9. 3. 2009 18:12
Re: USA DOLLARY

Asi jak  ekonomie v Zambabvi. Jeho huba rychle mluvi ,ale mozek to tak rychle nemuze zpracovat>->-

0 0
možnosti

Historik

9. 3. 2009 15:44
Připomínám, že roku cca 1840 padl v USA celý finanční sektor

neb banky vydávaly papírové peńíze, které nebyly vůbec kryté (říkalo se jim "kočičí dolary"). Tehdy přišli mnozí lidé o peníze, ale ekonomiku to moc nepostihlo, reálná ekonomika přežila.

Možná by to šlo i dnes, vlasně, pokud by stát nalil peníze lidem a reálným podnikům, namísto bank, šlo by to téměř určitě.

0 0
možnosti

BILLL

9. 3. 2009 15:53
historiku

HISTORIKU jake si myslis ze Feds tisknou bankovky?

US dollary jsou papirky podlozene virou ze hamburgrove budou vice zrat hamburgru , kupovat auta, kupovat drevene domky z tycek, a konzumovat a konzumovat.

0 0
možnosti

Colorovaný občan

9. 3. 2009 15:38
Pryč se systémem který sice nedávno dlouho fungoval

a začněme žít jako Čínané a Indové. Stačí se podívat do těchto civilizačně špičkových zemí , kde neexistuje utlačování člověka člověkem, žádný třídní nebo kastovní systém, nebo dizkriminizace pohlaví. Též černá Afrika nám může býti příkladem o islámském světu ani nemluvě, svou pracovitostí a duševním umem. Vždyt už nás vlastně svými dodávkami zboží a potravin drží na živu. Prostě euro-americká civilizace je na lopatkách a je lépe být colorovaný občan.

0 0
možnosti

Tomáš

9. 3. 2009 15:30
Naprosto s nimi souhlasím

Naprosto souhlasím. Ekonomická krize je očistný proces realokace chybně umístěných zdrojů. Pokud je mu systematicky bráněno neustálým doléváním peněz, nemůže to vést k ničemu jinému než jejímu prodlužování a prohlubování, rozhodně ne překonání. Je třeba nechat padnout nejnemocnější banky, je třeba nechat padnout nejnemocnější automobilky. Trochu to zabolí, pár lidí přijde o práci, pár lidí možná o peníze, ale o to rychleji se z krize oklepeme a pojede se dál. Jinak to půjde cestou vleklého stupňujícího se problému, který nakonec dospěje ke stejnému výsledku, jen to bude daleko dražší a bolestivější.

0 0
možnosti

V. Hoffman

9. 3. 2009 16:01
Re: Naprosto s nimi souhlasím

"Trochu" to zaboli? "Par" ludi pride o pracu? "Par" ludi pride o peniaze? O to "rychlejsie" sa oklepeme?

Co keby ste prestali zvatlat vseobecne frazy a predlozili nejake REALNE cisla?;-€

Pretoze to moze zaboliet VELMI, o pracu a o peniaze moze prist kazdy druhy a cele to rychlejsie zotavenie moze byt trvat aj niekolko rokov, oni optimista. Taketo kniezacie rady mam tak rad.Rv

A pokial sa nemylim, vlekly New DEal nakoniec cely problem vyriesil, zatial co Hooverova fakticka necinnost viedla k tvrdemu krachu.

Vlastne by som vas chcel poziadat - experimentujte si so SVOJIMI peniazmi, MOJE nechajte na pokoji!;-O 

0 0
možnosti

Historik

9. 3. 2009 15:28
S Azerbajdžanem jste totálně mimo

Tam komunista Alijev vy*jebal s Koženým a spol. "po bolševicku" tak, jako Stalin s "buržuji" v NEPu. Nechal Koženého od místních skoupit tamní "kuponové knížky" a potom celou privatizaci bez náhrady ZRUŠIL. Kožený se ještě pokoušel uplatit tamní potentáty a toto rozhodnutí zvrátit ale bezvýsledně.

Komunisté toto zopakovali i jinde a jindy, ale ten NEP je klasický a bolševici se tím ještě chlubili, jak chytře to udělali...

0 0
možnosti

lomihnát

9. 3. 2009 16:53
Re: S Azerbajdžanem jste totálně mimo

U nás ta chamraď bolševická vystřihla "měnu", ukradla vázané vklady, prožrala důchodové fondy - a teď ještě její pohrobci na ministerstvu financí vymáhají z té doby dluhy za nesplacené (avšak zabavené) příděly včetně úroků ...

0 0
možnosti

ranbow

9. 3. 2009 15:19
A co takhle jednou a dost

Jistěže banky mohou mít problémy - takže udělají audit, tak řeknou státe máme tolik a tolik ve špatných úvěrech, státe pomoz. A stát třeba pomůže. Jenomže jestli pak za měsíc dva příjdnou a řeknou, my potřebujeme další peníze poněvadž máme další potíže - tak to už by stálo za to zavřít ředitele té banky za podvod....

0 0
možnosti