Diskuze
Nová tramvaj pro Prahu vyjíždí
Děkujeme za pochopení.
MLOK
ČINANÁ TRAMWAY
Tu tramvaj navrhoval nejen návrhář s dobrým vkusem, ale i chytrý návrhář. Nemýlím-li se, tak je to zase po dlouhé době tramvaj, kde nejde tak snadno strčit nohu ze strany tramvaje pod kolo a i předek tramvaje je udělán tak, aby se nebohý upadnuvší člověk měl šanci nedostat se pod tramvaj.
Blahopřeji návrháři a doufám, že i ostatní parametry tramvaje budou dobré.
brr.
Re: ČINANÁ TRAMWAY
Ano, myslím, že vystupující kovové schůdky u řidiče spolehlivě odhrnou lidi na nástupišti od jedoucího vozu, aby snad pod něj nedali nohu.
Stále netuším jak je to s můstkem pro vozíčkáře. Pokud to někdo víte, popovídejte. Podle fotek není můstek manuelně vyklápěcí z vozu ven. Je snad zasunut pod vozem? Takové můstky zpravidla přireznou a nefungují časem vůbec a vozíčkář má smůlu a nikam nejede. Že by zde byl elektricky vysouvaný můstek? Pokud můstek chybí zcela, je to průšvih. Vozíčkáři nenastoupí, pokud nebudou rozměry mezery mezi vozem a nástupním ostrůvkem zhruba tak jako v metru.
Nevíte proč v moderních tramvajích tak hrozně skřípou ty kloubové spoje? Trochu zimního bláta a tramvaj za jízdy připomíná hromadu šrotu.
brr.
Ve středu mě přejela řidička tramvaje 14T
Mladá holka kdesi v hlubinách kabiny, že nebyla za palubní deskou ani vidět, kolem samý monitor. Přijdu na přechod, tramvaj na zastávce s otevřenými dveřmi, říkám si, že ještě přejdu. Pro jistotu si kontroluji pohled řidičky, co ona na to. (Jako zda je to hajzl co úmyslně prudí lidi.) A nic. Slepá hluchá řidička. Čuměla někam na knoflíky. Zavřela dveře a tradá. Vletěla na přechod aniž se vůbec koukla kam jede. Naštěstí jsem uskočil. Ona tam má místo sedačky řidiče počítačový sál a jezdí jak poleno. Tak soudím, že přes samou elektroniku a pohodlí, mohou být tyhle stroje děsem pro cestující.
Byly u nich odstraněny přední dveře pro cestující. Což komlikuje přechod na protější chodník. Kdo čekáte před přejitím než tramvaj laskavě odjede? Já tedy jdu co nejrychleji před tramvají přes koleje. Teď navíc musím projít půlkou nástupního ostrůvku přes lidi. Při vědomí, že řidič před rozjezdem taky nemusí vůbec kouknout kam jede protože čučí třeba na monitor, opotil jsem se.
1888
Re: Ve středu mě přejela řidička tramvaje 14T
Doufam, ze se ty ridicce pri srazce s blbcem nic nestalo
Emil
STARY TANK V NOVEM OBALU
Co, kdyby zkusila Skodavka vyrobit tramvaj, ktera odpovida 21. stoleti, takovou, ktera neni tezka jako tank a nenici hlukem a otresy kudy projizdi zivot ve meste.
Honza
Doufám...
že ten designér, co tuto tramvaj navrhl, jel alespoň jednou v životě v MHD. Někdy pochybuju, jestli disignéři někdy vstali od počítače a šli si vyzkoušet plody své práce na vlastní kůži. Příkladem může být již zmíněná pražská tramvaj "porsche". Větší paskvil jsem neviděl. Pokud se člověk díky mizerně vyřešenímu interiéru vůbec vejde dovnitř, tak má pocit, že jede na žebřińáku. A abych dosáhl na tyč, musel bych měřit snad 2 metry.
Nebo nové pražské metro. Umísti tyč doprostřed nástupní plošiny, to chce opravdu inteligenci. V létě je tam na padnutí, protože větrání zajišťují evidentně poddimenzované ventilátory místo jednoduchého náporového větrání, co měly ruské vozy,
A nemá snad ani cenu mluvit o nizkopodlažních busech, u kterých jsou sedačky snad pro trpaslíky co mají 150 cm. Normálně vzrostlý člověk se skoro nevejde.
celim
No tramvaj je to krásná,
ale na druhou stranu nejlepší byly staré tramvaje co jezdili už před válkou. Za jejich jediné mínus považuji obtížnost nastupování pro invalidy a kočárky. Ta fantastická možnost výstupu mimo zastávky i když třeba na Florenci v zatáčce občas číhali policajti! Výrobně byly nenáročné, elektronika tam žádná nebyla, ale na druhou stranu byly energeticky daleko méně náročné a na údržbu měly nároky minimální. Samozřejmě neměly akcelraci těch současných, ale bylo docela pohodlné v takovém vlečňáku u č.3 jezdit(měl plošinu uprostřed.Ba i ten kočárek se tam snadno dostal.
1888
Re: No tramvaj je to krásná,
Jedinou mely chybu, ze tam byla v zime prdelni zima
Kodl
Zevne vypadaji dobre.
Pockejte ale s kritikou a chvalou, az se v nich za navalu svezete, na to jsem hlavne zvedav. Doufam, ze to nebude jako v Porsche-tramvaji. Venkovni design se mi libi.
Shakal
Není nad "staré" tramvaje ,jezdí už přes 40 let ,krásné ,
prostorné ,tiché ,úsporné ,levná údržba.
Tyhle nové šerednosti jsou jen tunely na rozpočet , jezdí jeden ,dva roky a jdou šrotu ,ani v KLDR zadarmo to nechtějí
ps
Re: Není nad "staré" tramvaje ,jezdí už přes 40 let ,krásné
Dvě věty a už je jasné že jsi rudý k0k0t.
Gregy
Nízkopodlažnost
Tramvaj je to krásná (Kotas prostě umí), doufejme, že bude i spolehlivá. Ale co mě nejvíc trápí je, jak se stále všichni výrobci a šéfové DP ohánějí nízkopodlažností. Není důležitá (jako slovo), důležitá je bezbariérovost a ta u nás nikde není. Co je mi platná tramvaj s podlahou ve výši 350 mm, když zastávky (a bohužel i ty nové) mají výši (teď si nejsem přesně jist) 200 nebo 250 mm. Pořád 15 nebo 10 cm rozdílu - pořád nějaká bariéra. Kdy už se tohle odstraní?
V
Re: Nízkopodlažnost
asi to bude tim, ze tramvaj je delsi nez auto a hridele kol maji vetsi podelny rozestup na to, aby nizsi tramvaj v nekterych mistech brousila brichem o vozovku. Ja bych neremcal, urcite kdyby to bylo snadne, tak by je nizsi udelali.
Surfe
Tramvaj
A jestlipak umístili dovnitř i kamery, které by zaznamenávaly vandalismus cestujících? V Německu už tomu tak je a dobře se to uplatnilo.
granko
Re: Tramvaj
V Brně sou kamery vevnitř taky v T14 nebo co to je a hlídají maminky s kočárky :)) Včera sem to viděl na vlastní oči :))