Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Šrotovné raketově zvýšilo prodeje aut

Prodej nových automobilů v Německu se v březnu meziročně zvýšil o 40 procent na zhruba 401.000 vozů díky takzvanému šrotovnému, jež zavedla německá vláda. Oznámil to dnes svaz mezinárodních výrobců automobilů VDIK. Ze zavedení šrotovnéhu v Německu nejvíce profitovala automobilka Volkswagen následovaná českou Škodou Auto.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vlasta.232

2. 4. 2009 15:27
Pro Petra B

Mužete mě rozumně bez emocí vysvětlit-  v jak velké míře by zde šrotovné fungovalo?? Kdo by jej využíval v době nejistoty nad ztrátou zaměstnání?? Koho z těch , co dodnes smlouvaly v Autobazarech levnější cenu ojetiny- by se dotklo a vytrhlo necelých 30 tisíc?? To tak  udělá radost nějakému podnikateli, , který chtěl synkovi koupit nějaký levnější vuz za vysvědčení! Ještě nikdy mě na tuto mnohokrát položenou otázku - nikdo rozumně a bez emocí neodpověděl!!!!

0 0
možnosti

vlasta.232

2. 4. 2009 15:41
Re: Pro Petra B

Děkuji soudruzi za fundované odpovědi- tak jako vždy!

0 0
možnosti

Petr B.

2. 4. 2009 15:16
hm

Sice šrotovné ma svoje vyhody a nevyhody, ale Slovensko si to treba muze dovolit, protoze se nejedna o zadne zavratně šílené miliardové částky (stejně tak Německo má nějaký limit, který by se dal přepočítat na majitele).

Mě spíš mrzí to, že si tu Topolánkova vláda  z cca 200 návrhů NERVu vybral asi14 nějakých oblastí, ze kterých by moh tak 8 hodit leda na volební program jako výhled do budoucna za 10 let (viz. třeba podpora vědy, to nevím, jak to pomůže v následucjícíh měsících při krizi, ale budiž) a podobné obecné nemastné/neslané slátaniny a náš exportně založený automobilový průmysl těží dnes jen z toho, že německá vláda vynakládá finanční prostředky svých daňových poplatníků (přestože škodovka je pod VW koncernem, tak pořád zaměstnává naše lidi co platí prachy do naší kapsy).

S ohledem zpět si myslím, že je dobře, že tahle vyžírková nicnedělající vláda padla. Bohužel vyhlídky na lepší jsou v nedohlednu :( Já bych se za takovej postup opravdu styděl...

0 0
možnosti

mod

2. 4. 2009 15:13
šrotovné je zbytečnost

tvrdí zkrachovalá politická strana ods;-D.

0 0
možnosti

vlasta.232

2. 4. 2009 15:18
Re: šrotovné je zbytečnost

Pochopil jste , že vše se odvíjí od kupní síly obyvatel??  Navíc pokud by jste nebyl Jouda- ani v Německu se nekupují ve větším dražší vozy- ale ty nejlevnější!  Ale asi nepochopil- jinak by jste nepsal tu krávovinu

0 0
možnosti

uRu

2. 4. 2009 14:00
Hrani s cisly

Hrani s cisly... kdo koupi auto ted, nekoupi ho za rok. Pak prijde zase pokles...

Stejne jako kdyz se u stavebnich praci menilo DPH... pred zmenou rekordy, vsichni si tahali trika, jak to roste a potom propad.

0 0
možnosti

Petr B.

2. 4. 2009 15:18
Re: Hrani s cisly

Šrotovné má několik pozitiv a negativ, pokud dojde k poklesu, tak jde například o obnovu vozového parku (původní auto musí být starší než 10 let), jde o oživení trhu v době finanční krize a spíše dnes řekněme strachu investorů z toho, co bude dál, stavebnictví je věc, která je závislá na více věcech než DPH... třeba na tom, jestli lidi dostávají hypotéky a v jaké výši a jak je zdravý bankovní sektor jako takový... říct tu 2 střípkový útržkový hesla je docela slabej argument ...

0 0
možnosti

Bidlo

2. 4. 2009 13:58
To nám dělají naschvál.

My jsme to s ekonomickým odůvodněním nejvyšších míst odmítli.

0 0
možnosti

Pavel

2. 4. 2009 13:48
Uvidíme

Bojím se, že tento umělý stimul se brzy vyčerpá a pak nastane další propad. Pro ČR jako montovnu aut zatím dobré... Zajímavé je, že v ČR se prodeje aut soukromé klientele zvýšily i bez šrotovného, stačilo razantní snížení cen prodejci - jde to i bez sociálně-ekonomických zásahů.

Pro ty, co mají za argument ekologii: údajně ekologické zátěž daná výrobou nového vozu se dá porovnat se 14 lety provozu starého...

0 0
možnosti