Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Fischer: O jménech jsem měl pochybnosti

Premiér Jan Fischer prohlásil, že předsedové politických stran neprojevili ochotu diskutovat o jménech na posty ministrů. Proto prý na post ministra financí, obchodu a spravedlnosti navrhl své kandidáty. "Opakovaně jsem avizoval, že u některých kandidátů navržených stranami mám pochybnosti," řekl Fischer.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mirek

2. 5. 2009 14:48
Proste a jednoduse se opet ukazuje, ze je lepsi volit

male strany, aby se situace nemohla opakovat. Nevolit CSSD, ODS, KDU, zelene a komance a je to vyrizene. Volit male strany a sdruzeni a koalice malych stran a pak mame jistotu, ze se musi dohadovat a domlouvat a jit stredem a ne silou a diktatem politickych stran, ktere jak je videt dokazi jenom poskozovat Ceskou republiku a znemoznovat obcany v ramci nejenom EU, ale celeho sveta. Chovani Paroubka, Topolanka, Bursika a dalsich zucastnenych nasvedcuje tomu, ze si proste a jednoduse rekli, ze kaslou na to, co si mysli obcane a jakou vuli vyjadrili v poslednich volbach. Jak maji mit obcane jistotu, ze nebudou na nazory obcanu kaslat dal? Je evidentni, ze udelat premierem Fischera take nebyl dobry tah, protoze tajovahla nicka v politice je k nicemu obcanum a je jasne, ze jedine, co se podarilo je, ze soucasni politici znemoznili svym chovanim vsechny obcany CR pres celou Evropou. Je jenom otazka, nakolik to obcane spocitaji CSSD, ODS, KDU, zelenym a komancum v dalsich volbach a zda konecne obcane seberou odvahu vzeprit se a rici temto politickym zmetkum sve nNE a dat hlasy jinym politickym suvjektum nez tem, ktere dosud vladly.

0 0
možnosti

jan.zachrta@volny.cz

2. 5. 2009 14:54
Velký omyl

Malé strany? Koalice??  Dohoda??? Člověče, vy jste spadl z višně. Mluvíte o nejmenším společném jmenovateli, ale to je něco mezi hromádkou produktu trávicího ústrojí, jež na tomto místě není možno po česku nazvat a dortem, který upekli pejsek s kočičkou. Jak chcete hledat kompromis mezi naprosto opačnými směry? Jediné, co má smysl je většinový volební systém.

0 0
možnosti

ok

2. 5. 2009 8:44
Fischera do jisté míry chápu

Paroubek s Topolánkem jmenují vládu, ale omítají za jejípočiny převzít odpovědnost. Paroubkovo slavné - "za vládu nese odpovědnost vláda", stejně jako jeho nechuť vůbec mluvit o tom, že za jejím jmenováním stojí političtí přrdstavitelé ODS a ČSSD, to jasně ukazují. Je tedy pochopitelné, že si Fischer, který má nést odpovědnost, nevybere někoho, kdo se mu nelíbí.Že za tím stojí Klaus se zdá být jasné. Paroubek svůj "převrat" zase jednou nedomyslel a pouze poškodil celou zemi. A z toho se už nevykroutí nikdy.

0 0
možnosti

čtenář07

2. 5. 2009 10:52
Re: Fischera do jisté míry chápu

Ten Paroubek je ale machr.  Asi hypnotizér. Upře zrak a už dvě zelené poslankyně a i tak odolný a tvrdý poslanec jako Tlustý neodolá a chtě nechtě zvedne ruku proti vládě! Ti zbylí tři co byli proti již byli asi snažší, prostě měkkoty.  Něco takového, jako pomocí hypnosy svrhávat vládu, se hned tak nevidí. Proč by se měl za něco tak nevídaného vykrucovat, nevím. Spíš by to chtělo do Guinessovy knihy rekordů.    

0 0
možnosti

lutic

2. 5. 2009 7:21
funguje všude cenzura-tipnul bych si na Kolotočáře

Političtí šíbři Paroubek,Topolánek a Bursík jsou nepřátelé státu,jak je nyní vidět-

EU nebo Česko,kašlou na to všecko,hihi.

Stále si nechtějí uvědomit,že překlenovací vláda má být nezávislá.

Jsem rád,že s nimi nový premiér hru na rybníce nehraje !

Topolánek je odstavený a Paroubek se právě nyní znemožňuje,co více si přát? O řediteli biomasy se už zmiňovat nemusím,ten nám do švestek nevydrží.

0 0
možnosti

čtenář

2. 5. 2009 6:53
Je vopravdu dojemný sledovat, jak

politický spodině vůbec nevadí ten Pecina. To je totiž jejich člověk, napříč politickým spektrem. Jejich mentalita odpovídá Kiplingově Knize džunglí: Jsme jedné krve, ty i já (jak zní zákon vlčí smečky). 

Aspoň je vidět, že si tahle banda rybník nevypustí ani náhodou.  Rv

0 0
možnosti

bob

2. 5. 2009 7:03
Re: Je vopravdu dojemný sledovat, jak

Nejen spodině nevadí Pecina neboť kdokoliv je neskonale lepší než grázl Langr.

0 0
možnosti

hugo

2. 5. 2009 6:49
když odborníci na ústavní právo

upozorňovali na rizika,která mohou vzniknout vzhledem k naší nedokonalé ústavě,tak se jim politikové vysmívali.......a sami nevěděli s čím si vlastně zahrávají!!!!teď je více nežli jasné,že půldruhého roku bude vládnout pan president prostřednictvím jím jmenovaného premiéra,či premiérů(pokud se mu nějaký znelíbí)......obecný závěr:v této zemi nikdo nebere odborníky vážně,vládnou či managerují diletanti,kteří jsou omezeni vírou, že mohou vše!!!!

0 0
možnosti

lada

2. 5. 2009 1:35
Jejich nesouhlas je jim platný jak mrtvému zimník.: 

Pokud čtu správně naši ústavu tak po vyslovení nedůvěry vládě parlamentem mohou být až tři pokusy o jmenování nového premiéra.Dva první pokusy má na triku president a třetí (po prvních dvou neúspěšných) předseda parlamentu.Úřadující vláda v demisi (po vyslovení nedůvěry) musí odstoupit ihned po jmenování nové vlády presidentem,přičemž tuto vládu navrhuje presidentovi nový jím jmenovaný premiér.President pak musí přijmout demisi vlády které byla vyslovena nedůvěra.A to každé vlády,tedy i té vlády druhé a třetí.

Jenomže teď přichází ta zajímavá podivnost naší ústavy.President nemá ústavou určen termín do kdy musí jmenovat (pověřit) nového premiéra pro sestavení a navržení nové vlády.Při tom ovšem,rovněž dle ústavy president pověří designovaného premiéra v demisi řízením státu do jmenování premiéra nového.,Takže se skutečně může stát,že pan Fišer bude jako designovaný premiér sice v demisi ale při tom z titulu pověření presidentem bude vládnout až do vypsaných předčasných voleb a to i s předsedáním EU. Protentokrát by tedy předsedal EU designovaný premiér v demisi.A kdo tomu nevěří tak nechť si pozorně přečte ústavu.

Naproti tomu ovšem,pokud pan Klaus bude pospíchat a přijme demisi vlády p.Fišera rychle ( v případě nevyslovení důvěry parlamentem), může se také stát že EU budou za náš stát předsedat postupně premiéři tři.

Je však samozřejmě pravdou,že politické dohody by se plnit měli,ovšem v našich končinách se toto nepsané pravidlo nerespektovalo nikdy a neznám českého politika,který by se kdy tímto pravidlem řídil.Inu,jak patrno,ani pan Fišer nebude vyjímkou a to bohužel.Je sice pravdou,že pan Fišer je designovaným premiérem.Jenomže premiérem se stal z vůle politiků a nikoli z vůle lidu,který by ho zvolil.Navíc má již od počátku parlamentem zcela jasně určeno k čemu byl určen (nikoli řádně zvolen) a to k přivedení země k předčasným volbám,na což dostal 5 měsíců.S tímto zadáním vyslovil souhlas a přijal svou současnou funkci.Pak nechť se dle toho řídí a nezdržuje.

0 0
možnosti

čtenář

2. 5. 2009 6:30
Re: Jejich nesouhlas je jim platný jak mrtvému zimník.: 

Prezident má pouze povinnost jmenovat premiéra a vůbec to nemusí být člen žádné politické partaje. Ústava o ničem takovém (politickém premiérovi) nemluví. Rovněž ho ústava nezavazuje k žádným termínům. V takovéto situaci, která tu, díky politickým mrtvolám napříč politickým spektrem, nastala by se na názory a existenci jakýchsi politických stran měl Klaus nakrásně vykašlat, Ať si ta politická banda ve sněmovně dělá, co chce. Vládě premiéra Fischera klidně můžou nevyslovit důvěru. Pak ať ta vláda podá demisi, Klaus ji přijme a může ji nechat vládnout v demisi až do vypršení svého prezidentského mandátu. Aspoň tak napraví, částečně a symbolicky, tu svou příšernou privatizaci.

Myslím, že pro většinu občanů téhle země by to byl pohled k nezaplacení, vidět tu politickou chátru, jak stejně nemůže nic dělat, protože k porušení ústavy by nedošlo.

0 0
možnosti

Housa

1. 5. 2009 22:11
Odbornici se divi.laici zasnou

Určitě tím nepřispěl k politické kultuře v zemi , rika Paroubek. Tento clovek chce hovorit o politicke kulture?

0 0
možnosti

Dasek

1. 5. 2009 23:17
Re: Odbornici se divi.laici zasnou

Odstřelit vládu uprostřed relativně úspěšného předsednictví EU kvůli tomu, že vládě a hlavně Topolánkovi výrazně v průzkumech STEMu - o víc než 10 % - vzrostla oblíbenost - to je přece ta pravá politická kultura, ne ?

0 0
možnosti

Ach

1. 5. 2009 21:44
Co to je zase za saskarnu s urednickou vladou

kdyz nejdulezitejsi meritko je v jake jsou partaji ?

0 0
možnosti

MOD

1. 5. 2009 21:42
měl sestavit nepolitickou vládu odborníků...

měl sestavit nepolitickou vládu odborníků...a všichni politici mu do toho kecají..

0 0
možnosti

vlasta.232

1. 5. 2009 21:19
PRO ""ZN. DOTAZ""

Mám pocit, že zn: KAZIM-YREK- je recesista!! Takový ""VUL!! - by snad nemohl existovat!!!!:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

0 0
možnosti