Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Deset věcí, které dělá vedení drah špatně

Marketingové výdaje v celkové výši až 800 milionů korun, nekontrolovaný propad hospodaření a vysoká ztráta z provozu vlaků Pendolino. Tyto body kromě jiných vytýká vedení Českých drah odvolaný náměstek ministra dopravy Zdeněk Žák, který své výhrady shrnul v desetibodovém materiálu pro dozorčí radu podniku. Ta by se měla jeho obsahem zabývat na svém zítřejším zasedání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jana

17. 5. 2009 21:11
smutek

delám na dráze 20let ale taký bordel jaký je ted to je do neba volajíci.da se stym néco delat. dosavadním vedením asi teško.;-€;-€

0 0
možnosti

Petr K

16. 5. 2009 21:50
Jak zhrzena manzelka ci milenka

Pan Zak predklada jakesi hypoteticke desatero, ale odmita jej zverejnit jen dsti ohen a siru, byl vyhozen tak kvici jako strelena svine, ale dokud bral pul mega plat a mel auto s ridicem tak drzel hubu a krok, ma-li pan Zak padne dukazy necht poda trestni oznameni na vedeni CD a policie a statni zastupitelstvi at kona, takhle se chova jen jako zhrzena manzelka ci odkopnuta milenka, s takovym hystercenim  at jde do haje. 

0 0
možnosti

vili

16. 5. 2009 14:52
Platy manažerů ČD mne nezajímají, budoucnost české železnice

Mohu jedině souhlasit a připomínám,když jel kdysi dávno T.Zápotocký na Kladno a byl vyhozen z vlaku protože neměl jízdenku,tak na dráhu zanevřel a zavřel se peněžní kohoutek.Když jel Klaus autem,samozřejmě se šoférem podél tarti /jako ministr nebo předseda,nevzpomenu/a viděl motoráček poloprázdný někde na vedlejší trati,tak vznikla další vlna odporu k železnici a hned se začaly rušit tzv.lokálky.Podobnost čistě náhodná?8-o

0 0
možnosti

Ing. Pavel Ďásek

15. 5. 2009 16:46
Platy manažerů ČD mne nezajímají, budoucnost české železnice

Platy manažerů ČD mne nezajímají proto, že zatímco já bych s jejich platy vyšel, oni z mého příjmu při svých nárocích zaručeně nikoli. Není pravidlem, že čím lépe placený, tím kvalitnější manažer, v současných podmínkách v zemi tomu bývá často naopak, viz ekonomickou situaci země. Žádný dosavadní generální ředitel ČD se neobětoval proto, aby zachraňoval českou železnici.

Problémem české železnice je její již 15 let trvající nestabilita plynoucí z mylných představ, že ČD jsou tzv. moloch, který je třeba rozbít, neochota změnit přístup vedení drah k poskytování služeb zákazníkům, z čehož plyne celá řada nedostatků počínaje koncepcí Jízdního řádu a tzv. kulturou cestování konče. Zapomíná se přitom, že když v roce 1919 vznikly ČSD, tak působily od Aše až po zakarpatsko-ukrajinskou Jasiňu, měly pouhých 9 ředitelství a vrcholově je řídilo Ministerstvo železnic. Jejich síť byla třikrát větší, než mají ČD dnes, nebyl Internet a výpočetní technika. Nyní jsou ČD řízeny ze 14 krajů, Generálního ředitelství a Ministerstva dopravy, které zajišťuje výkon akcionářských práv státu, o jejich prosperitu se prakticky nestará nikdo, vzájemná komunikace mezi jejich útvary vázne a jejich manažeři ( ti minulí i současní ) chápou tento podnik jako zboží a nikoli jako firmu, která má sloužit zákazníkům a národnímu hospodářství. Proto se na ČD více prodává, než získává, proto jedna organizační změna v krátkých intervalech stíhá druhou. ČD jsou neúměrně zatíženy neproduktivmí administrativou. Táži se: Která jiná firma by něco takového vydržela a jak dlouho to vydrží samotné České dráhy?

0 0
možnosti

mayday CDrahy

15. 5. 2009 0:59
mayday

Potesil jsem se nedavno pohledem na stanici ceskych drah, pochopitelne z dob Rakouska-uherska, slouzici dodnes.. Do dvaceti letech to byl pro mne sok. Vymlacena okenka pod okny pro nasyp uhli do sklepa, ani jedny dvere nedolehaji a jsou vsechny nenatrena, opadava omitka. Na zdi byla vyskova nivelacni znacka s barvou Rakousko-Uherskou. Vedle litinova vylevka z teze doby, uvnitr zasvivena jak jetel. Pomalovane zdi. Cekarna je zavrena, jizdni rad uvnitr neprectu, ale upadly cislovky minut, takze stejne nevim kdy to prijede. Po ulicce prichazi ozraly a moci na drazni budku u budovy. Vse je pokryto sedohnedym nanosem spiny. Prijizdi vlak, vypada ze ma prorezlou strechu, patrne to bude tricet let stara spina. CESI, Ceske Drahy, CHCE SE MI Z VAS BLEJT. !

0 0
možnosti

fiksak

14. 5. 2009 13:59
Ja vam reknu, kde je chyba.

Ceske drahy jeste nikdy nekoupily zadny  osobni vagon pro vnitrostatni dopravu! Samy to zacatkem roku priznaly - nejnovejsi vagon je z roku 1988!!! A tak se cestujici musi kodrcat ve vetsinou vice nez 30 let starych, smradlavych vagonech s prosezenymi sedackami. Vagonech, ktere v zime netopi, ale zato oknama tahne. V lete si nezatahnete ani zaclonu na okne, protoze tam uz neni. To neni nedostatek penez, ale srani na lidi!

0 0
možnosti

Yaqub

14. 5. 2009 17:21
Re: Ja vam reknu, kde je chyba.

To se nedá takhle zjednodušit. Nakoupily se nové jednotky pro příměstskou dopravu, provedly se rekonstrukce starších vozů. To, že nové vozy Ampz a Bmz jsou určeny přednostně pro mezinárodní dopravu, není zas tak podstatné. Rekonstrukce, pokud by byly správně provedené mohou relativně levně životnost vozů i jejich kvalitu zvýšit.

Pravdou ale je, že ČD mají opravdu zoufalý nedostatek vozů a prováděné rekonstrukce jsou protkané takovým chaosem, že jsou možné úspory, či lepší kroky vidět na první pohled. Situaci si ČD navíc zhoršují naprostým zanedbáváním údržby, které zvyšuje náklady na opravy. Současný stav, ve kterém celkový věk vozového parku prudce stoupá, je alarmující. Na to vše jsou ale potřeba peníze a povolaní lidé. Peníze shora tečou, ale za filtr zvaný management se jich moc nedostává.

Jen ať bere vedení 300 000 měsíčně, když tomu bude odpovídat odvedená práce.

Nakonec jeden příklad. ČD platí firmě JLV za to, že na jejich spojích provozují restaurace. To, že by plno zájemců bylo ochotno platit drahám za to, že můžou na jejich spojích vydělávat, nikoho nezajímá.

0 0
možnosti

Líba

14. 5. 2009 13:56
10 špatných věcí

Nejhlavnější chyba je ta, že má vedení drah takové odměny. Myslím, že by vedení bylo přeplaceno i 70.000,- Kč měsíčně. Oni za tu flákárnu a lajdáctví berou nehorázné peníze.

0 0
možnosti

PETE

14. 5. 2009 1:23
ani ranu

Jezdim casto na Slovensko a kupuju si zpatecni jizdenku drazsi nez 1000,-Kc. Pokud nemam v kapse 5,-Kc, nadrazaci mi na nadrazi nedovoli se ani vychcat. Poprve jsem si to uvedomil, kdyz moje mezinarodni jizdenka stala 3400,-Kc a ja tu petikorunu opravdu v kapse nemel.

0 0
možnosti

občan

14. 5. 2009 20:23
Re: ani ranu

musíte si uvědomit, že odboráři na ČD tam nejsou pro Vás, ale že vy pro ně -aby dostávali štědré dotace od státu

0 0
možnosti

slon75

13. 5. 2009 21:43
Přeplacený management?

Pravidla jsou jednoduchá: buď za komerční cenu přetáhnete schopné manažery z "tržního" sektoru, který dráhy vyhrabou ze srač.k (což se současnému managementu z velké části povedlo), nebo se domluvíte s pár manažírky po 40 tisících a dráhy budou prodělávat miliardy.

Ti lidé, kteří dokáží velkou společnost postavit na nohy, prostě neberou svoje peníze zbůhdarma. Sice jim zaplatíte hodně, ale ušetříte tím minimálně 10x víc.

0 0
možnosti

Boo

14. 5. 2009 1:36
Re: Přeplacený management?

takže modrobolševikem dosazený p.Žaluda je schopný manager ?

0 0
možnosti

Radek

13. 5. 2009 20:13
Priklad za vsechno

Kamarad Slovak z Tater pracuje v Dansku....cestou domu vyuziva autovlak Praha-Kosice VZDY,KDYZ MU NEKDO V PRAZE MUZE KOUPIT LISTEK. Ono totiz listek na autovlak, stejne jako na vetsinu mezinarodnich spoju, na internetu nekoupite. Sam mi potvrdil, ze by tuto sluzbu (ocividne ziskovou pri plne vytizenosti) vyuzival daleko casteji,stejne jako mnoho jeho krajanu, kdyby zkratka bylo nejak mozne listek rezervovat na dalku.....tak si rikam, kolik by stalo rozsireni internetove aplikace o rezervaci na autovlak ci jine mezinarodni jizdenky....urcite ne vic, jak pul platu generalniho reditele CD. A toto je jen maly priklad, kde se da usetrit (vydelat)....takovych by se nasly tisice.... 

0 0
možnosti

a

16. 5. 2009 11:48
Re: Priklad za vsechno

V Dansku nemaji mezinarodni pokladny?8-o

0 0
možnosti