Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Češi fandí šrotovnému, auto si ale nekoupí

Je to dobrá věc, ale nechystám se jí využít. Právě touto větou se dá popsat postoj většiny Čechů k zavedení šrotovného – dotace na nákup nového vozidla při současném sešrotování starého auta. Vyplývá to z průzkumu, který exkluzivně pro Lidové noviny vypracovala agentura Median.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ada

11. 6. 2009 9:27
Nebylo by daleko přínosnější vrazit ty peníze...

do vzdělávání, do zvyšování vybavenosti škol, zvláště těch vysokých?? Vždyť se na některých učí jako ve středověku, někde i hůř. Má to jen jeden háček - aby to proboha zase někdo nechtěl vrážet do přizpůsobování nepřizpůsobivých. Pak by bylo lepší je raději prochlastat v opravdu dobrém pití...

0 0
možnosti

Ronaldo

11. 6. 2009 9:13
Je blb řekne, že je to dobrá věc

Normální člověk si je schopen dát dohromady, že to firmám v CR nepomuze natolik, kolik to bude stát. Pro nás bylo pomocí šrotovné v Německu, zde je to irelevantní...

0 0
možnosti

Kolombo

11. 6. 2009 8:44
Zateplovné je jako šrotovné ...

... podporuje jen jeden sektor ekonomiky, podporuje Ukrajince a Poláky, mnoho lidí na to stejně nedosáhne, páč jsou špatně nastavené podmínky, paneláková družstva a společ. vlastníků utřou, po vyčerpání se znovu obor vrátí do krize atd.

A přitom to je populismus jako bejk.

Ale páč to schválila PRAVICOVÁ koalice tak modří žebráci slastně kvičí. Ze šrotovného se mohou doslova po**at. . A to jde jen o 2,5 mld. Kč na rozdíl od zateplovného, kde jde 25 mld. Kč.

0 0
možnosti

Ada

11. 6. 2009 9:20
Pán by si měl nastudovat rozdíl mezi movitým ...

a nemovitým majetkem. Totéž doporučuji u přínosu krátkodobých a dlouhodobých investic...  :o))

0 0
možnosti

technik

11. 6. 2009 8:05
já do toho půjdu

protože můj favouš už na STK nesmí. Koupil bych nové stejně.  Radost ale nemám, Clio má nyní 20 000 slevu, ale tu jistě zruší, když budou mít odbyt a ještě budu muset čekat na úřadech i šrotovišti, znám své Pappenheimské. Nikdo nyní nákup nepřizná, ale jak to vypukne, bude větší mela než na Slovensku :-(

0 0
možnosti

L

11. 6. 2009 7:54
Srotovne podpori Katerina Brozova

Katerina Brozova podpori srotovne, protoze ma socialni citeni od te doby, kdy zacala kandidovat za CSSD. Zajimave podrobnosti jsou zde

http://img226.imageshack.us/img226/1378/brozova0jy.jpg" target="_blank" rel="nofollow">http://img226.imageshack.us/img226/1378/brozova0jy.jpg

0 0
možnosti

muadib

11. 6. 2009 7:49
problém

Jeden z hlavních poblémů spočívá v tom, že automobilový průmysl je tahoun ekonomiky v celé Evropě. Přesněji je viditelný a snadno identifikovatelný. Takže pokles prodeje aut se promítne rychle do dalších odvětví.  Šrtovné je tak na první pohled jednoduchý nástroj jak stimulovat přes odbyt aut celou ekonomiku. Problém je v neschopnosti politiků vidět dále než za ten bod A šrotovné a bod B zvýšený odbyt.  A co dál ? Auto si člověk nekupuje na rok. Takže kdo díky šrotovnému koupí místo v r.2010 nekoupí příští rok. Jenže jsou tu další faktory- koupím si auto už letos takže budu muset ušetřit na jiných výdajích. Takže příští rok o stejnou sumu odbyt opět poklesne, co ale zůstane je zvýšený státní dluh.  Vlády Evropy mají tendenci k rychlým populistickým opatřením, protože se bojí , že jim budou novináři a opozice vyčítat, že nedělají nic proti krizi.  Mimochodem ta auta už se ani nevejdou na silnice.  A ještě mimochodem , když u nás tak podporují šrotovné socialisté podporují tím maximálně vyšší střední třídu, která má na nákup nového auta.

0 0
možnosti

Jana

11. 6. 2009 7:55
Re: problém

pokud není v zemi dostatečná kupní síla, tak si lidé nová auta kupovat nebudou, to si ve vládě snad dokážou spočítat, kolik procent lidí si může v nákladech dovolit pravidelně kupovat auto na leasing, většina národa na to prostě nemá, a pokud chtějí jezdit na solidní dovolenou a konzumavat dobrou zdravou stravu, tak si auto nekoupí...

0 0
možnosti

Ada

11. 6. 2009 7:44
Jyřik nakukal sockám, jak je šrotovné výhodné...

tak ty teď mlátí hubou a tuhle pitomost hlučně podporují. Samy ale na nový vůz nemají, z jejich strany efekt nula. Pouze se krátkodobě podpoří produkce automobilek, počet těch, kteří mají na nová vozidla je značně omezen a navíc to nejsou ti, kteří srdcem i tělem touží po produkci firem Škoda nebo Hnůjdaj. Za krátkou dobu dopad šrotovného odezní a automobilky budou před další vlnou propouštění, protože odklad samozřejmě nikdo nevyužije...

0 0
možnosti

Michal

11. 6. 2009 7:41
Deformace trhu prodlužuje recesi a generuje nezaměstnané

Šrotovné, zelená úsporám,… To všechno jsou státní nástroje s rozsáhlým dopadem na ekonomiku, ovšem prokázat na nich pozitivní efekt na růst hospodářství je přinejmenším diskutabilní. Vždy, když stát zachraňuje jedno odvětví činí tak zákonitě na úkor ostatních. Argument o návratu DPH u šrotovného je skutečně nesmyslný – lze naopak očekávat výpadek v jiných sektorech. Automobilový průmysl se naopak může dostat po skončení šrotovací pobídky do problému prudkého propadu prodeje a de facto tedy do situace horší, než stávající pozvolný pokles poptávky. Jakýkoliv „záchranný balíček“ postavený na deformaci trhu rozdáváním peněz má zpravidla efekt prodloužení recese. Role státu v krizových dobách by měla být maximálním způsobem uvolnit mechanismy regulující převodu vlastnických práv, postavit roli státu jako věřitele na roveň ostatních věřitelů. Pokud chce stát podpořit regeneraci ekonomiky, pak by bylo možné uvažovat např. o odpuštění úroků z prodlení u závazků vůči státu při převodu majetku zkrachovalých firem na nového majitele. Tedy opatření, které by vyrovnalo startovní podmínky pro podnikatele.

P.S. Zkušenost ze zavedení šrotovného v Německu je taková, že nové auto si díky šrotovnému koupilo jen cca 13 % zákazníků. Ostatní by si nový vůz koupili i bez šrotovného, ovšem zřejmě později. Z toho plyne, že německý stát, aby zvýšil prodej spíše malých a středních automobilů o 13 %, vydal na šrotovném téměř osminásobek částky nárůstu odpovídající růstu prodejů. Nechť mi všichni zastánci šrotovného prominou, ale to je velice mizerná efektivita.

0 0
možnosti

Kolombo

11. 6. 2009 8:47
Re: Deformace trhu prodlužuje recesi a generuje nezaměstnané

Jojo, souhlas. Zkuste více rozvést akci Zelená úsporám. 

0 0
možnosti

Gott

11. 6. 2009 7:37
Navrhuju sešrotovat nick Smart

Ty jeho pomýlený reakce a názory,které chytá v hospodě s otevřenou hubou se dají číst jen chvíli.Taky nejsem ekonom,nechodím volit a nejsem v žádný pol. straně.Je to vcelku logický,když někomu něco z hromady peněz dám ,tak tam pro někoho bude chybět.Raději bych viděl cestu ve výzkumu a vývoji v čechách,než stupidní montovny aut či lcd v čechách.Nadbytek produkce vede jen recesi a ta je mylně uváděná jako finanční krize.Pak začne ta pravá panika a to díky mediím a hlupakům.

0 0
možnosti

Smart

11. 6. 2009 7:17
Jaký je rozdíl mezi odpisem PDH a šrotovným?

Žádný. U obou stát přichází o PDH, u odpisu o ceou DPH, u šrotovného pouze částečně. Šrotovné je tedy ještě úspornější než odpis prosazený Kalouskem. Pánové modří soudruzi by se měli naučit počítat.

0 0
možnosti

Ada

11. 6. 2009 7:28
Zvláště výhodné je to proto, že se dnes chystá koupit...

nový vůz i poslední babička z podhůří, takže stát příšerně vydělá !! Ať už to bude stát stát i poslední kačku... :o))

0 0
možnosti