Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jen Fordu se daří kopírovat Japonce, proto může uspět

Americké automobilky se opět dostaly do situace, kdy jim japonská konkurence utekla. Přestože se od 80. let minulého století snaží kopírovat japonské výrobní postupy, podařilo se to jen společnosti Ford. V rozhovoru pro LN to říká ekonom Jeffrey K. Liker, autor několika knih o automobilce Toyota.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavlik

21. 6. 2009 20:43
Nejhorsi design ma Toyota

Jestli se ma opravdu Volkswagen a Porsche inspirovat Toyotou, vozy s kterymi v USA jezdi hlavne cernosska a hispanicka cast obyvatelstva a ktere vynikaji jiz desitku let nejhorsim designem tak se mame na co tesit!

0 0
možnosti

so

18. 6. 2009 20:29
Tak jak dali naloze do 911 tak podminovali G.M.

http://www.bollyn.com/index.php#article_11148" target="_blank" rel="nofollow">The Zionist Gang that Bankrupted General Motors

0 0
možnosti

Croix

18. 6. 2009 14:08
PR článek pro Toyotu nic víc

Pokud vím, máme za sebou teprv první rok v dějinách, kdy Toyota prodala více aut než GM, ale podle zpráv z amerického trhu je propad prodejů Toyoty ještě všší než GM. V "rozhovoru" se zase pomíjí podstat problému bankrotu GM a Chrysleru, která je asi politicky nekorektní, nebo nevím co...  GM stále rostl a to až do nynější krize (finanční). Přesto byl i jako nejúspěšnější výrobce léta v krizi finanční a to s ohledem na "královské" podmínky výhod a platů zaměstnanců ve srovnání se zaměstnanci "japonských" výrobců na území USA a zejména s ohledem na jeho náklady na penzijní systém bývalých zaměstnanců GM. Odtud počala už před více lety postupná finanční krize GM, kterou žádnou reorganizací výroby ani změnou portfolia nelze samostatně vyřešit. Nepomohlo ani to, že GM neustále rostl co do objemu výroby a tržeb a byl po desetiletí největším světovým výrobcem automobilů. V poklesu odbytu totiž problém nebyl stejně jako v organizaci výroby. Ale chápu, že autor knihy o Toyotě nemá takovou šířku záběru ve vztahu k GM :-) 

0 0
možnosti

boleslav1

18. 6. 2009 19:55
Re: PR článek pro Toyotu nic víc

skoda,ze nepadla otazka, jak se bude toyota a i honda chovat ted,kdyz zacnou jejich zamestnanci odchazet do duchodu.ani slova v interview o problemu unii.a unie je ted jednim z vetsich vlastniku chrysleru.vedle vlady a fiatu.dale problem investoru,kteri v bankrotech ztratili sve investice na ukor vlady a unii.

0 0
možnosti

Mejla

18. 6. 2009 13:25
Zajímavý článek, ale náskok Japonců je v průmyslu

daleko starší, a nejen u automobilů.

0 0
možnosti