Diskuze
Slabým místem pro ekologická auta je akumulátor
Děkujeme za pochopení.
žako
Slabým místem ekologických automobilů
je jejich neekologická výroba a neekologický provoz. Hlavní výhodou je cena, pro výrobce a výběrčího daní.
Ondra
Kdo na to prisel ze vodiku je nedostatek
Vodik je soucasti vody a lze vyrobit z vody pomoci elektrolyzy. Energii k elektrolyze doda napriklad vodni nebo vetrna elektrarna ...
Celkem mi prijde nesmyslne proc neni u vetrnych elektraren nejake zarizeni na akumulaci energie. Ktere pak bude plynule a dle potreby dodavat energii do site kdy je treba
Karel
Re: Kdo na to prisel ze vodiku je nedostatek
Geniální myšlenka, jak to, že ji ještě někdo nerealizoval? Pes je zakopán v tom Vašem "nejake zarizeni na akumulaci energie". Zhruba lze říci, že takové zařízení, které by pracovalo ekonomicky, jaksi neexistuje; tedy pokud neuvažujeme přečerpávací vodní elektrárnu. Hospodárnost všech ostatních je mizerná.
Magilian
Aku
Nevím kde je zakopaný pes. Mám pocit, že ropa je tak supr zboží, že tlaky na to, aby se elektromobobily nerozšířili, bude do té doby, než trh s ropou zkolabuje (cena, nedostupnost atd.). Nechci podporovat konspirační teorie o bohatých šejcích a jiné nesmysly. Je tu jedno ale. Všichni víme, že nejslabším článkem elektromobilu je akumulátor. Jenže, před dvěma (možná třemi) lety jsem četl o novém způsobu výroby LiPol článků, kdy se přidá do stávajícího procesu jeden, dva výrobní kroky navíc a hle je zde akumulátor s kapacitou cca 10x větší než součastný. Realizace a uvedení na trh cca 2 roky max. Když ropa překulila 140$ za barel, objevil jsem další info, že opět byl vynalezen jiný princip navýšení kapacity akumulátoru, cca osminásobek součastné kapacity. Ropa spadla dolu a už to nikdo neřeší. A přitom dle těch zpráv nic nebrání tomu, aby mobil vydržel cca 2000-3000h pohotovostním režímu, 50h telefonování, notebooky by vydržely na baterky 20-30h. A elektromobily by měli dojezd cca 1000km. Součastné Li-Pol aku mají kapacitu 1W na 4cm3. Do elektromobilu stačí motor cca 20-30kW. Při jízdě však nevyužíváme vždy plný výkon motoru, ale pro jednoduchost, budem brát , že na 1h provozu vozidla budeme potřebovat 20kWh, což znamená 80000 cm3 pro aku (krychle o hraně 43,1cm). Lehkým výpočtem zjistíme, že do vozidla v klidu narveme za součastné technologie aku o kapacitě cca 60kWh. Ovšem při kapacitě 10W na 4 cm3, no to by byla jiná, najednou by bylo k dispozici 600kWh a to je už zajímavé. Nemyslíte?
Novák
Strašné
Prosím všimněte si,že většina příspěvků nebere v potaz zákon zachování energie a navrhuje perpetum mobile.A to i od lidí pyšnících se studiem na technické VŠ.
Docela tristní.
MLOK
VÝKON MOTORU???
Má někdo ze zde diskutujících představu, jaký okamžitý výkon motoru je potřeba pro udržení ustálené rychosti kolem 100km/hod u malého, 4 osobami obsazeného osobního vozu???
(Prosím, aby mi někteří čtenáři ukvapeně nenavrhovali, že si to mohu přečíst v technickém průkazu. Tam udávaný výkon motoru je "výkon maximální", který je využíván jen zřídka.)
rudastraka
Re: VÝKON MOTORU???
u superba 9kW, u fabie trochu vic
na obsazeni tak moc nezalezi
el-lobo
Autor titulku zase tvořil
Slabým místem PRO ekologická auta? Snad slabým místem ekologických aut, ne?
Martin
Svatá prostoto
Hybrid se ujmout může, elektromobil v ČR ani náhodou. Novináři nám takticky tají, že tam není a nikdy nebude topení a klimatizace a to je v podmínkách ČR dost podstatný problém.