Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Konec fosilních paliv nyní nehrozí. Spotřeba se ale o třetinu sníží

V automobilech nejsou technické inovace často dílem samotných automobilek, nýbrž jejich dodavatelů. Jedním z největších dodavatelů pro automobilový průmysl je společnost Bosch. Tiskového kolokvia v jejím rozsáhlém zkušebním areálu v Boxbergu se zúčastnily i LN.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Luděk

15. 7. 2009 11:36
Život prosezený v autě

Nejlepší je zařídit si život tak, aby člověk potřeboval co nejméně najetých km/rok.

Nechápu lidi, kteří ve svém volnu najedou ročně 35 - 50 tis. km a ještě se tím chlubí, pokládají to za nějaký  "naplno" prožitý život.

Skalní blbci dokážou i 100 tis./rok....

Je škoda spalovat svoje těžce vydělané peníze v automobilu a ještě přitom riskovat zdraví nebo dokonce život. Volného času taky nemá většina lidí nazbyt, a bude hůř.

0 0
možnosti

chemická vazba

13. 7. 2009 23:30
Výroba uhlovodíků je taky forma

konzervace energie, a výstupní produkt se dá okamžitě použít stávajícím strojovým parkem. Zkoušel jsem si představit kamión na baterky, jak jede přes mírný vršek, ale nepobavilo mě to. Jděte s těmi pitomými baterkami k šípku.

0 0
možnosti

Neznaboh

15. 7. 2009 20:00
Re: Výroba uhlovodíků je taky forma

"stávající strojový park" je tragedie, neustálá tvorba dýmů.

V těch "pitomých baterkách" je budoucnost.

Století elektřiny přichází a nelze tomu zabránit.

0 0
možnosti

RadekH

13. 7. 2009 10:42
Jsou to kecy

Dnešní třílitry v MPV, bez rozdílu značek, žerou po městě kolem deseti a na dálnici při 150 kolem 9.5-10.5.  A to jsou nafťáky.  V devadesátých letech jsem měl v Kanadě 3.5 litr Ford Ltd (benzin), rok výroby 89 a žral úplně stejně.

0 0
možnosti

Sten

13. 7. 2009 11:48
Re: Jsou to kecy

Kecy to jsou, pokud budete používat 3,0 MPV. S klesající spotřebou totiž klesá i objem motorů při zachování výkonu a kroutícího momentu.

0 0
možnosti

Q

13. 7. 2009 10:15
I hybridní pohon

by mohl ušetřit trochu energie. Třeba při takovém rozjíždění by mohl pomáhat elektromotor. Samozřejmě takové řešení musí být přijatelné ekonomicky.

0 0
možnosti

nolis

13. 7. 2009 9:52
Spojené nádoby

Ukazuje se, že ať vodík, elektřina, benzín nebo řepka, všechny tyto postupy jsou zhruba stejně náročné ve spotřebě surovin a především zásob "fosilních paliv" a obdobným způsobem devastuje životní prostředí. Ať už výroba, nebo provoz.

 

0 0
možnosti