Diskuze
Konec fosilních paliv nyní nehrozí. Spotřeba se ale o třetinu sníží
Děkujeme za pochopení.
Luděk
Život prosezený v autě
Nejlepší je zařídit si život tak, aby člověk potřeboval co nejméně najetých km/rok.
Nechápu lidi, kteří ve svém volnu najedou ročně 35 - 50 tis. km a ještě se tím chlubí, pokládají to za nějaký "naplno" prožitý život.
Skalní blbci dokážou i 100 tis./rok....
Je škoda spalovat svoje těžce vydělané peníze v automobilu a ještě přitom riskovat zdraví nebo dokonce život. Volného času taky nemá většina lidí nazbyt, a bude hůř.
chemická vazba
Výroba uhlovodíků je taky forma
konzervace energie, a výstupní produkt se dá okamžitě použít stávajícím strojovým parkem. Zkoušel jsem si představit kamión na baterky, jak jede přes mírný vršek, ale nepobavilo mě to. Jděte s těmi pitomými baterkami k šípku.
Neznaboh
Re: Výroba uhlovodíků je taky forma
"stávající strojový park" je tragedie, neustálá tvorba dýmů.
V těch "pitomých baterkách" je budoucnost.
Století elektřiny přichází a nelze tomu zabránit.
RadekH
Jsou to kecy
Dnešní třílitry v MPV, bez rozdílu značek, žerou po městě kolem deseti a na dálnici při 150 kolem 9.5-10.5. A to jsou nafťáky. V devadesátých letech jsem měl v Kanadě 3.5 litr Ford Ltd (benzin), rok výroby 89 a žral úplně stejně.
Sten
Re: Jsou to kecy
Kecy to jsou, pokud budete používat 3,0 MPV. S klesající spotřebou totiž klesá i objem motorů při zachování výkonu a kroutícího momentu.
Q
I hybridní pohon
by mohl ušetřit trochu energie. Třeba při takovém rozjíždění by mohl pomáhat elektromotor. Samozřejmě takové řešení musí být přijatelné ekonomicky.
nolis
Spojené nádoby
Ukazuje se, že ať vodík, elektřina, benzín nebo řepka, všechny tyto postupy jsou zhruba stejně náročné ve spotřebě surovin a především zásob "fosilních paliv" a obdobným způsobem devastuje životní prostředí. Ať už výroba, nebo provoz.