Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Neposuzujte auta podle líbivé tvářičky

Tak se mi zdá, že automobilový byznys už není soubojem techniky, koncepcí, výkonu nebo ceny, ale především kláním designérských oddělení. Zdá se mi, jako by se už o autech neříkalo, jestli jsou dobrá, nebo špatná, ale spíše se o nich říká, že jsou pěkná, nebo ošklivá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

chk

20. 7. 2009 11:34
Tak třeba zrovna ten Golf...

...měl ještě donedávna velmi, opravdu velmi špatné jízdní vlastnosti (hovořím o generaci shodné s oktávií I. se zkrutnou příčkou na zadní nápravě). Ani nebyl nijak zvlášť krásný a pohodlný, ergonomicky podprůměrný. Přesto šel na dračku a u nás by za něj hodně lidí dalo ruku do ohně (a ještě více za tehdejší spřátelenou A3). Takže fakt nevím, v čem to vězí :-)

0 0
možnosti

Eda

20. 7. 2009 12:28
Re: Tak třeba zrovna ten Golf...

firmy

0 0
možnosti

tom

19. 7. 2009 21:48
Zase jen Hankeho zvatlani

To je proto pane Hanke, ze vy jste dokonale racionalni clovek. Neni vas mnoho na teto planete. Mozna jste jediny :))

0 0
možnosti

Kylie

20. 7. 2009 22:01
Re: Zase jen Hankeho zvatlani

Určitě NENí jediný - třeba já mám STEJNÝ názor a jsem si JISTA že "tak to (bohužel) opravdu je"

PS:  SMUTNÁ je místní "reakce" na tento článek, v místě kde by se měli "scházet" ... řekněme alespoň TROCHU "fandové" na autíčka je (dle mne) vyloženě "žalostná", nebo jak jak jsem napsala úvodem - SMUTNÁ  ,-(

Pěkný den

0 0
možnosti

Jakub

19. 7. 2009 13:02
Auto

Ať vypadá auto, jak chce, ale musí mít sptřebu co nejmenší, tak okolo 2 l / 100 km !!!!

Dobré topení a cena nepřesáhne 90 000,- Kč.  Jinak je to tržní zlodějna ve velkém !

0 0
možnosti

molka

19. 7. 2009 11:27
design je fajn, ale funkce jsou vic dulezite i púro zeny

jsem zena, presto si myslim, ze dulezitejsi jsou u auta funkce a bezpeci, nez jak vypada, samozrejme by bylo idealni, kdyby bylo perfektni po strance jizdnich i bezpecnych vlastnosti a zaroven pekne na pohled, ale sami vy muzi, reknete, z kolika devcat je jedno idealni? ci z muzu?

0 0
možnosti

Kylie

19. 7. 2009 11:31
Re: design je fajn, ale funkce jsou vic dulezite i púro zeny

Milá molko!

Zatím to vypadá, že NAPROSTÁ většina CHLAPů je ZCELA "povrchních" a volí jen (hlavně) dle "vzhledu"  ,-)

Pěkný den (trochu "dál" se snažíme jít /vybírat i dle dalších kritérií/ asi jen MY  ,-)

0 0
možnosti

Vaud

18. 7. 2009 21:34
no jo

Když dáte mega za auto jako Subaru Impreza a vypadá to jako zelinářská dodávka... ono je hodně aut, který jsou hezký i funkční.

U Roomsteru je to v poho.

Skoro bych řekl, že je to článek na zakázku od Mladé Bolky - protože (celkem hodně očekávaný) design nového Superbu je pro mě zklamáním i u kombi...  A hodnotit mám pak co? Motor z VW nebo podvozek z VW?

0 0
možnosti

Kylie

19. 7. 2009 10:41
Milý Vaud(e)!

NEmyslím, že by zrovna TENTO článek byl "na zakázku"  - je to spíše "popis"  SMUTNÉ reality, kdy se u NEJdražšího NEJsložitějšího výrobku "domácí spotřeby" rohodujeme HLAVNĚ dle tvaru vnějších plechů a mnozí dokonce dle barvy  ,-(

PS: Já bych tedy asi tak 1000x raději Subaru Impreza (myslím že začíná spíše někde na PŮL onoho "mega", které zmiňujete .-)  než třeba one dle vás "v poho" Roomster - ale vím že na českém území jsem spíše VELKÁ "výjimka"  ,-)

PPS: Hodnoti máte pak (podvozek/motor) Superb s Honda Accord a Citroën C5 a Toyota Avensis a ... atd.

Pěkný den

0 0
možnosti

Kritik

18. 7. 2009 18:53
Famózní článek

Ó, jaký to geniální autor z Lidovek! Ten p. Hanke bude jistě neskutečně skvělý člověk, když takto neuvěřitelně fantasticky a kvalitně píše!

0 0
možnosti

Kylie

19. 7. 2009 13:33
ZAJÍMAVÉ, jak ...

... si VĚTŠINA diskutujících NEpřipouští, že autor má PRAVDU a popisuje (místní) "status quo"

Pěkný den  ,-)

0 0
možnosti

Tomáš

18. 7. 2009 9:47
Podpořte svou zemi v soutěži o nejchytřejší zemi v Evropě...

Dobrý den,

momentálně probíhá soutěž o nejchytřejší zemi v Evropě a zúčastnit se může úplně každý!

Přejděte na tuto adresu: http://cz.iq-test.eu/#9402

a zde už naleznete samotný test.

Hodně štěstí a správných odpovědí!

0 0
možnosti

Jouda

18. 7. 2009 16:43
Re: Podpořte svou zemi v soutěži o nejchytřejší zemi v Evropě...

Jdi s tou reklamou vis kam.

A funguje to i bez toho #9402...

0 0
možnosti

M

17. 7. 2009 17:15
Souhlas, ale ještě bych doplnil SPOLEHLIVOST!

.

0 0
možnosti

silverado

17. 7. 2009 14:23
souhlasím s autorem článku

Jsem podobně jako autor textu typ člověka kterému se auto "líbí" až když je spokojen s kombinací mnoha parametrů auta a nikoli jen v závislosti na vzhledu či designu. Auto které se mi "líbí" musí přiměřeně dobře vypadat (rozuměj ... Fiat Multipla se mi nikdy líbit nemůže i kdyby měl motor z Ferrari), musí splňovat moje požadavky na praktičnost, reprezentativnost, spolehlivost, provozní náklady, radost z jízdy, technické parametry, bezpečnost, cenu atd. Zkrátka auto bez výraznější slabiny ve všech ohledech je pro mne auto které se mi "líbí". Takto to vnímá i autor článku a o tom vlastně článek je.

Souhlasím s autorem textu i v tom, že řada lidí dnes říká že se jim auto líbí, pokud jej považují za vizuelně atraktivní bez ohledu na ostatní vlastnosti - hodnotí tedy jen vzhled zvenčí případě zevnitř. Také si myslím že těchto lidí přibývá z důvodů zmiňovaných v textu. Moje dovysvětlení je takové, že tito lidé (kterých je čím dál více) se o auta nezajímají a nerozumí jim. Stává se tedy že takový jedinec označí jako "líbí" auto nadprůměrně poruchové, technicky zastaralé, bezpečnostně poddimenzované, atd... hlavně když má atraktivní kabátek.

Tyto dva přístupy způsobují vzájemné nepochopení zřetelně viditelné i zde v diskusi.

0 0
možnosti

Banjo

20. 7. 2009 9:42
Re: souhlasím s autorem článku

U Fiatu Multipla myslíte první nebo druhou generaci? Mně třeba se ta první nelíbí vůbec, zatímco ta druhá je už spíš takový průměr. Byť tenhle typ vozu kupovat nehodlám...

0 0
možnosti

Lagarto

17. 7. 2009 13:47
jak na objektivni hodnoceni?

Objetivni srovnani neexistuje:

AutoSalon TV Prima mel pred cca 1,5 mesicem srovnani manazerskych aut. Zajimave to bylo, ale i objektivni? Resp. uz definice manazerskeho auta je divna. Jsou manazeri ridici a manazeri pasazeri. Dozvedeli jsem se neco noveho? Pomuze test nekomu pri vyberu? Dost pochybuji... Prvni vec: stejna trida aut. Co to je? A4 vs Octavia? Stejna trida urcite ne, to je na usmev: ale ruzne parametry jsou nekdy az hnusne podobne! Co je to trida? Rozvor? Cena? Vybava? Kufr? Delka? Vyska? Pouziti? Dnesni crossovery borti vsechny hranice a vubec termin Crossover vznikl prave proto, ze to nelze zaradit... Druhy problem: Typ karoserie - sedan, kombi, liftback, ale kam dat Passat CC, nebo Superb liftback a sedan v jednom? Nebo cela skupina aut s Haldex spojkou a plasty okolo? Jdeme ale dal k motorum: jaky motor? Vznetovy, zazehovy, CNG, hybrid, Eco, Blue, Green, aha:  Diesel +/- 2,0 litru, s preplnovanim Turbo (Kompresor preskakuji zamerne), vykonem ca 100-120 kW (aha: cca, ale rozdil 20% na takovemto aute je hodne...). Paklize i pak dame dohromady par "podobnych" aut ve stejne tride, tak je jeste ohakneme spolecnou vybavou: airbagy, klima, changery, GPS, ESP, apod.a dame kola: jaka? 15", 16", 17"  ci 18", jake pnau? 235/40 R17, nebo 225/55 R17? .. ejhle! To ma v zatacce neuveritelny vliv na jizdni vlastnosti a komfort, ale nema to odpoved. Manazer s detmi voli jinak nez svobodny. A stejne auto na ruznych kolech muze ve srovnani hodne pridat ci ubrat. Kazdy ladi podvozek jinak dle cilove skupiny.... Takze asi nelze srovnat. Ono totiz na tom AutoSalonu chybel Subaru s boxerdieselem, Mercedes k kompresorovym preplnovanim ci ci BMW v M verzi. Nehlede na eko auta a alternativni pohony. Prehanim. Ale ucelove. Srovnani temer totiz neni mozne. Rozumny fanda si vybere dle pocitu, motoru, designu, ceny, spotreby, vybavy, technologii, reputace znacky,.... a mozna se necha i inspirovat 10-20 testy na webu, ktere napovedi. Ale nic vic.

0 0
možnosti