Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zaměstnanci žádají Medveděva, aby jim zestátnil podnik

Stovky zaměstnanců největší ruské automobilky AvtoVAZ dnes požadovaly znárodnění podniku poté, co se vedení rozhodlo zkrátit pracovní dobu a snížit mzdy kvůli poklesu prodeje v důsledku hospodářské krize. Informovala o tom agentura Reuters.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Olga

12. 8. 2009 15:42
Zase se chtějí mít dobře?

Heč, už bylo a už nebude. Dříve zisky schrábnul stát a různě je přerozdělil na dotaci jídla, bydlení ap. Dnes to již není možné. Zisk má někdo, kdo ho již rusákům nebude vracet zpět! Škoda že opilec Jelcin  jim to již nemůže vysvětlit.

0 0
možnosti

Cikorka Dežo

11. 8. 2009 19:37
Ti komunisté

ale dokázali zprznit čelavěka! Odnaučili ho usilovné práci a naučili ho lemplovství a flákárně!

0 0
možnosti

me first

11. 8. 2009 8:36
Datpys

Duševně postižení odboráři, by se měli nechat vyšetřit.

0 0
možnosti

Kavka

10. 8. 2009 17:40
GM = Guverment Motors

tak se jim říká v americe...

0 0
možnosti

Yaroukh

9. 8. 2009 0:25
Moc bych se jim nesmál

I u nás máme takovejch blbců nemálo.

0 0
možnosti

Pepek

10. 8. 2009 12:23
Re: Moc bych se jim nesmál

50% obyvatel má podprůměrnou inteligenci, pokud se shodneme na tom, že průměr (medián) je kdesi uprostřed. A ani ten průměr není vysoko.

Stačí to tak na bůček,pívo, fotbal a zašpásovat s manželkou. Na NIC víc!

0 0
možnosti

Loby

8. 8. 2009 23:04
Zestatnovani made in USA.

Kdyz president Venezuely zestatnuje americke firmy ve Venezuele tak plati za ne trzni hodnotu. Kdyz americane zestatnuji americke automobilky tak okradaji majitele a americke danove poplatniky bez naroku nahrady ceny.

0 0
možnosti

Yaroukh

9. 8. 2009 0:07
Re: Zestatnovani made in USA.

Lžeš idi+ote.

0 0
možnosti

Thyronx

8. 8. 2009 17:05
hahaha

to je ono!Vyrabet na sklad mit zajistene penize.. jezismarja na to muze prijit jen bolsevik! To mi pripomina jak se ve slavne CSSR vyrabely treba komicke kovove koule a odvazely rovnou do srotu. (Tak se opravdu "vyrabela" cela rada vyrobku). Umela plna a povinna zamestnanost neresi ale problem svetove krize. Staci si jen vzpomenout na nedostatkove zbozi jako byl treba hajzlpapir,damske vlozky, tropicke ovoce jen omezene a na Vanoce, pridel deviz na cestovani do "zapadniho" sveta, ostudne Tuzexy, kseftovani s valutami, dlouhe fronty u reznika kdyz melio prijit maso, cerstve pecivo  jen rano, v nedeli jste nekoupili nic, a v sobotu .... na nova auta se cekalo na poradniku, a stejny poradnik byl na nove byty, ... vyrabelo se na "export" zejmena do nenasytneho SSSR cimz se platil dovoz surovin, a do NDR se jezdilo na zajezdy za nakupy zaclon a pod.

Do Jugoslavie na dovolenou mohli jet jen VyVoleni (zpravidla stranici KSC).

Aktivne po celych 24 hodin denne se rusilo zahranicni vysilani rozhlasu v cestine aby byl Cech informovan vyhradne CTK. Cely ten Raj na zemi hlidalo na 50,000 sovetskych vojaku v Mlade Boleslavi, Mladejove a jinde.

To ze vzapeti po sametove revoluci Cesi vsechny podniky rozkradli ponechme stranou. Ze si Ceskoslovensko odrovnalo exportni trhy, a prenechalo je zbytku sveta take. Ze se prodalo SONP Kladno Nemcum za cenu srotu a lidi vyhazeli na dlazbu, ze se odrovnalo sklarstvi, porcelanky,bizuterie,textilky, textilni strojirenstvi, ... zas na druhou stranu v kazde sebemensi vesnici jste meli "Bordel" , spoustu Hospod, kazdy zacal nekde v necem podnikat a nakonec stejne zkrachoval, a tak vlivem pomerne jiste vzdelanosti a hlavne lacine pracovni sily Vas vzaly hakem zahranicni firmy pro ktere jste vyrabeli halerove autodily, jake pro US automobilky delaji v Puerto Ricu,Hondurasu....

Krize poslala Cesko tam, kde je dnes Nemecko a bude hur aby bylo za par let zase lepe. Ale rozhodne nebude jak bylo pred 3-4 lety. TO SE NIKDY NEVRATI!

0 0
možnosti

Loby

8. 8. 2009 22:58
Re: hahaha

Dneska se tak presne odehrala tato situace v USA. Americke automobilky vyrabely na sklad neprodejne auta. V dusledku vysokych mezd a spatne modelove politiky vysoka spotreba benzinu vyrobenych aut. Co udelely americke nabozenske odbory a americti nabozensti politici nic vyrabeli dale az GM a Chrysler zacaly vydirat americky stat ze bude hodne nezamestnanych v pripade krachu techto firem a stat zacal dotovat tyto firmy miliardama dolaru. Jenomze v USA je neco co ani v komunismu nemeli "CHAPTER11". To je neco jako zestatnovani a pri tom jsou okradani akcionari a americti danovi poplatnici. Americke nabozenske odbory jsou dneska nejvetsi akcionari v techto firmach misto toho aby byly v techto firmach donuceny k nizsim mzdam. Veritele kteri meli taky moznost neumoznit vzniku novych firem GM a Chrysler meli sve stare pujcky pro tyto firmy pojistene u AIG a ta je v majetku statu z 80%. Takze podvody na entou jak s da okradat danove poplatniky a vlastniky techto firem. Takove podvody muzou jen prijit z USA.

0 0
možnosti

Prudič

8. 8. 2009 10:09
Jen naši socani jsou gardi.

Požadavek zaměstnanců je logický, státe pomoz nám tím, že dáš peníze na plnou zaměstnanost a až krize skončí budeš spolumajitelem.

Také u nás, kdyby se cizincům nestrkaly pobídky nesmyslným způsobem, ale byla tam klauzule, že stát má právo převzít podnik a nebo získá majoritu při odchodu společnosti, a nebo že za neodvedené daně získává akcie firmy, tak to ve Stříbře nedopadlo tak jak to dopadlo. Dnes jsme cizinci ve vlastní zemi a koncentrace majetku a moci bude pokračovat tak dlouho až mocní na sebe narazí a manipulovatelná většina to už nebude schopna a ochotna snášet. Tak že se zaměstnancům automobilky vůbec nedivím. To jen naše žluťácké odbory nejsou schopny zorganizovat socialistickou nekomunistickou stranu s nekapitalistickým programem a tedy pak v reálné krizové situaci nejsou schopny nijak pomoci a jsou ostatním pro smích.

0 0
možnosti

Počta

8. 8. 2009 11:07
Re: Jen naši socani jsou gardi.

Plně souhlasím. Naši odboráři se sami připravili o všechna privilegia, která měli z dob socializmu. Ted jsou opravdu k ničemu. Možná že se jednou probudí, ale to by se museli rozloučit s nynějším vedením a museli by být  mniohem reviolučnější, aspobn jako francouzské odbory.

0 0
možnosti

Tomáš Jasný

7. 8. 2009 22:23
Copak Rusáci, ale Američani zestátňují o stošest

To zestátňování, tedy hlavně automobilek, není nějaké nové oprášení staré touhy po socializmu propagované výlučně bývalými sovětskými odbory.  Americké odbory na ten ideální nápad jak překonat krizi přišly už dávno a od zvolení nového amerického prezidenta se jim to podařilo uskutečnit, i když ne na plných sto procent, u dvou ze tří amerických automobilových koncernů GM a Chryslera.  U Chryslera k tomu ani nepotřebovaly Lidové milice. Stačilo, že Obama jmenoval automobilního Cara.  Ano, Car je jeho oficiální vládní titul sloužící tomu, že Car nemusí být schvalován do funkce americkým kongresem jako všichni ostatní vládní  ministři a nejvyšší hodnostáři a přitom může vydávat svá rozhodnutí, v tomto případě rozhodnutí o rozdělení soukromého majetku automobilek do vlastnictví jak státu tak odborů, s ponecháním nevýznamných drobečků původním majitelům, jen tak aby se neřeklo.  O takové moci znárodňovat na carské úrovni se Dr. Edvardu Benešovi na Hradčanech nebo Antonínu Zápotockému na Kladně určitě ani nezdálo.            

0 0
možnosti

Aha

7. 8. 2009 22:41
Re: Copak Rusáci, ale Američani zestátňují o stošest

Toto jsou docasne pujcky, zadne znarodnovani ! A uz to ty spolecnosti zplaci !

Toto je ale zrejme moc komplikovane,  mysleni nebude asi pro vas silna stranka. 

0 0
možnosti

Tomáš

7. 8. 2009 17:02
Vždy o krok napřed

No vida, progresivní sovětský lid vždy o krok napřed. Na to odboráři ve Škodovce ještě nepřišli. :-)

0 0
možnosti