Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Boeing má problém, spásný Dreamliner zdržují dodavatelé

Pravděpodobná výhra nad evropským rivalem v obchodním sporu je pro americkou firmu Boeing jen malou náplastí na neúspěchy, které jí zatím připravuje vývoj nového letounu 787 Dreamliner. Boeing totiž na tento projekt nasmlouval velké množství dodavatelů dílů a nyní se mu nedaří jejich práci správně koordinovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tosek

7. 9. 2009 14:36
outsourcing? děkuji nechci

outsourcing není v podstatě nic jiného než dvojí platba za jeden produkt. Jenom další trik "finančních čarodějů" a "ořezávačů nákladů". Z dlouhodobého hlediska samozřejmě nesmysl.

0 0
možnosti

Leo

7. 9. 2009 15:53
Kategorické soudy

Takovéto kategorické soudy bych tedy nevynášel...

Hranice outsourcingu jsou dost vágní. Musí si Škodovka sama vyrábět řídící jednotky, vstřikovací čerpadla, sedadla, pneumatiky, disky kol?

Takovej Bosch jí vyrobí celej systém commonrail, čili v podstatě to, co naftový motor dělá naftovým motorem. Hella dodá celé xenonové světlomety včetně čidel, servomotorků a řídící elektroniky. Není to outsourcing? Je to špatně?

Je špatně, když si Škoda na propagaci najme externí marketingovou agenturu, memělo by to dělat její vnitřní marketingové oddělení?

Ve Škodovce u pásu často stojej zaměstnanci ne škodovky, ale těch dodavatelských firem. Je to opravdu špatně? Jakej je rozdíl v tom, když hotovej motor přivezou ze vzdálené fabriky patřící Škodě oproti tomu, kdyby ta fabrika na motory patřila někomu jinému? Vždyť plno automobilek dává do svých vozů motory vyrobené jinou firmou.

Jaké je to správně řešení? Jak kdy, jak pro koho. Boeing prostě jen změnil systém, přešel více na outsourcing (pružnější, ale logisticky náročnější) a holt to NEZVLÁDL. PS: Je možné, že státní vliv uměle zvyšuje podíl outsourcingu. Je to něco jako švarc systém, nebo najímání "agenturních" pracovníků. Stát totiž komplikuje a prodražuje propouštění vlastních zaměstnanců, pokud se ukáže, že už je firma nepotřebuje. Ale firmy potřebují pružnost a tak to dohánějí externalizací dodavatelů. Zrušmě nesmyslní Zákoník práce a vše se vrátí na normální úroveň,

0 0
možnosti

NoLimits

7. 9. 2009 11:34
Udrží se vůbec ve vzduchu ?

Když jsem viděl tlouštku stěny kabiny, "silné" jako prst, na maketě ve skutečné velikosti v Everettu, nechápu, že se Dreamliner ve vzduchu může udržet a nerozpadne se při prvním poryvu větru...

0 0
možnosti

pteryx

7. 9. 2009 11:02
to jsou šílenci

"Zatím se neuskutečnil ani jeho první testovací let" - ale podle toho co se tu píše už mají "rozestavěnou" hromadu letadel. A střední vrsta v USA kolabuje - manažeři se rozhodli že američtí inženýři jsou příliš drazí. Otázka je, co tohle letadlo bude ještě mít s původním "Boeingem" vlastně společné, když vyrazili půlku vývojářů. Ale manažeři jsou vysmátí a "Boeing" bude "lepší", no to je super.

0 0
možnosti

kcg

7. 9. 2009 11:49
Re: to jsou šílenci

Sranda bude, az jim najednou Cina zacne konkurovat Soeing 787 -- tedy pokud to outsourcovali do Ciny... Mensi sranda uz bude, pokud to zacne padat dusledkem nizke kvality.

0 0
možnosti