Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dálnici D1 čeká obří přestavba za 18 miliard korun

Dálnici D1 čeká od příštího roku obří rekonstrukce. V plánu je nový povrch a také rozšíření dálnice v obou směrech o jeden metr. Nový povrch i šířku dostane přes 160 kilometrů D1. Stavba zahrne úsek od Mirošovic na Benešovsku až po Kývalku u Brna. Informovala o tom dnes Česká televize.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

politik09

10. 10. 2009 22:44
Veronika Žilková čeká další dítě

tohle si nenechte ujít

http://www.tojesila.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.tojesila.cz/

0 0
možnosti

politik09

9. 10. 2009 22:41
Sámer Issa se žení

podívej se na

http://www.tojesila.cz

0 0
možnosti

cechoamik

9. 10. 2009 17:39
dalsi cechokokotina

Rozsirit "dalnici" o metr a trochu noveho povrchu je jen dalsi zlodejna.

Po navstevach Ciny kde buduji obrovske kilometry dalnic NAD ZEMI na pilirich

si myslim ze tech 200 kilometru z Brna do Prahy by slo dat na patro ktere by bylo jen pro osobni auta.

V nekterych mistech by se dokonce trasa nemusela presne shodovat.

Takove staveni by mohlo zacit v nekolika usecich najednou a mit to k provozu za tri-ctyri roky.

0 0
možnosti

9. 10. 2009 11:12
Nevěřím, že půjde jen o 18 miliard

Podle hrubých odhadů se v ČR ve stavebnictví ročně dají úplatky ve výši 30 miliard korun, které jdou jako "provize" či jako "vedlejší stavební zakázky" různým politikům napříč politickým spektrem a úředníkům, kteří dávají kulatá razítka. Na každý kilometr dálnice je postaven jeden luxusní dům v ceně několika desítek miliónů korun. Ceny staveb v jejich průběhu narůstají geometrickou řadou, protože nároky politiků a státních úředníků jsou neustále vyšší. Proto i tato obří přestavba bude časem o pár desítek miliard dražší.

0 0
možnosti

Martin

9. 10. 2009 10:23
Několik poznámek :

1. Nebude lepší počkat až se dostaví propojení D11-R35-R46 a odlehčí se zatížení D1?

2. Předpoládám, že ze zkušeností s D1 si vezmě MD příklad a všechny nově budované dálnice a R budou mít parametry pro 2+2 pruhy.

3. Doufám, že MD opustí před nedávněm publikovanou myšlenku, že nově budované D budou mít parametry R

 

0 0
možnosti

mirek

9. 10. 2009 9:57
Špatná zpráva pro celou republiku

Tyto výdaje znamenají, že se nedočkáme dálnice z Prahy přes Hradec na Olomouc a ani navazujících tahů, které měly a mohly výrazně odlehčit nesmírně přetížené D1.  Znamená to, že se nevyřeší kolobující doprava v navazujících regionech.

Znamená to, že budeme neustále hloupě a draze jezdit ze severní a střední Moravy přes jih kolem Brna a stáčet se zpátky přes Vysočinu k severu do Prahy a naopak, místo toho, abychom jezdili přímou cestou východ - západ a naopak.

Znamená to, že i nadále se ucpe půlka republiky kvůli jednoho potenciálního kamionu, převráceného při nehodě napříč dálnicí, to nezachrání ani pět pruhů, které se uzavřou do vyšetření a zdokumentování nehody.

Znamená to ale, že i nadále máme ve sněmovně a ve vládě hlupáky, škrtící hladký chod republiky. Hlupáky, kteří odmítají pustit do dálnic soukromý sektor, který by nabídl občanům alternativu. Socialismus v Česku bez přispění Bruselu.

0 0
možnosti

rasputin

9. 10. 2009 11:26
Re: Špatná zpráva pro celou republiku

Všichni jsou hlupáci, jen Mirek je chytrák.

0 0
možnosti

damon

9. 10. 2009 9:31
přijde mi to levné ...

nato, že úsek do Kroměříže 6km stál nevím kolik, tak celá D1 za 18mld mi přijde levná ...

0 0
možnosti

David

9. 10. 2009 9:14
Proboha, vždyť je krize!!!

Už nyní platíme desítky miliard na úrocích na úkor naší životní úrovně a cpeme takto peníze nenasytným bankám. Jak asi museli být patřiční úředníci zkorumpováni stavebníky silnic, když připustili takovýto nesmysl. Ostatně nejdražší výstavba dálnic v Evropě mluví za vše.

0 0
možnosti