Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Novák chce od státu pro ČSA tři miliardy, ministr Janota to odmítá

Tři miliardy korun. Tolik bude požadovat nedávno jmenovaný předseda dozorčí rady Českých aerolinií Václav Novák od vlády k záchraně ztrátových aerolinek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan

12. 10. 2009 10:05
To je neskutečná drzost

Unimex nabízí za tuhle černou díru neskutečnou 1 miliardu korun a je nade vše jasné, že pod jeho vedením by ČSA prosperovaly stejně skvěle jako prosperuje Travel Service i v současné letecké krizi. Prodej Unimexu by byl super výhodný pro stát a super nevýhodný pro všechny ty vychcánky, kteří se okolo ČSA a Letiště Praha pohybují a vesele obě tyto státem vlastněné firmy dojí do vlastních kapes ...

0 0
možnosti

xf

12. 10. 2009 10:49
Re: To je neskutečná drzost

Ty jsi asi nesledoval nabídku Unimexu, že.

Nabízí miliardu, ale až po očištění majetku na nulu. Takže ve skutečnosti zhruba nulu.  Ale jestli je v hospodaření díra už tři miliardy, tak možná i 2 miliardy chtějí za převzetí doplatit (-3+1=-2).

0 0
možnosti

Poznámka

12. 10. 2009 10:02
To byla jenom otázka času ...

Proč si to myslím, že je pozdě :

- ony 3 mld.Kč nemusí stačit (viz dluhová služba aerolinek), aerolinky už dostaly 2 mld.Kč od státu (z Osinku) a kde jsou ... ?

- zápornou hodnotu firmy státní dotace nespasí, setrvačnost a ztráta likvidity, kterou pouze zpožďoval prodej majetku, nejde ze dne na den změnit

- cena z prodeje v dohledné době nebude nikterak závratná, když už tato firma dostala takovou "pěknou" nálepku (nalije se tam 5 mld.Kč aby z prodeje byla např. 1 mld.Kč ?)

Bankrot velmi pravděpodobně  bude logickým vyvrcholením všech snah ze strany státu. Odbory v aeroliniích se již nebudou moci řídit dle polního kuráta Otty Katze - "to se nám to hoduje, když nám na to jiní půjčují".

0 0
možnosti

Milan

12. 10. 2009 10:56
Re: To byla jenom otázka času ...

Nakonec se to snadno vyřeší ve světě ojedinělým spojením ČSA a Letiště Praha. Letiště Praha ročně vydělá cca 3 miliardy, ČSA cca 3 miliardy prodělají a jejich zvájemným spojením tak dojde k báječné kombinaci, kdy náš státní rozpočet bude mít ze silně ziskového Letiště Praha velký kulový na věčné časy ...

0 0
možnosti

Jan

12. 10. 2009 10:01
Piloti a ostatni meli vyssi platy jak Lufthansa

To se to hospodarilo!!!. Protoze se nechtelo privatizovat, tak se tam udelal dluh, aby se CSA stat zbavil!!!!

0 0
možnosti

Jan

12. 10. 2009 9:56
Nejdriv tunelovat, utracet

a pak ma ztraty zaplatit stat? To zn. z nasi kapsy? Drzost zlodeju a podvodniku nezna mezi!!!!!

0 0
možnosti

Transalp

12. 10. 2009 9:54
Privatizovat

Boha, ať už to tomu zájemci, co je schopen za tuhle černou díru ještě platit miliardu, prodaj a bude klid.

0 0
možnosti

Rimidalv

12. 10. 2009 9:43
Na řadě je Lidový dům

Teď je na ČSSD, aby zaplatila své šílené odborářské nápady uvedené do praxe «specialistou» na leteckou dopravu Tvrdíkem. Za současnou situaci ČSA nemůže jen současná krize, ale hlavně megalomanské Tvrdíkovo vedení a nakupování zbytečných letadel. Pan Tvrdík je ale stále v nejvyšších sférách ČSSD. Tak si představme co bude, jestli tito dogmatici vyhrají příští volby...

0 0
možnosti

Jan

12. 10. 2009 9:58
Re: Na řadě je Lidový dům

Pokud vim, za Tvrdika byla ztrata 600 Mio. Odtud mu rikaji mistr Ztrata, protoze, kde se tenhle ptak objevil, vsude zanechal dluhy.

0 0
možnosti

ou_heretik

12. 10. 2009 9:42
Novák chce od státu pro ČSA tři miliardy...

..to je tedy krizový manžér na baterky .....

0 0
možnosti

Fučida

12. 10. 2009 9:27
To je toho

Nádražákům se dosypává každý rok víc peněz nad rámec úhrady za objednanou dopravu (tzv. "mimořádná" - rozuměj pravidelná dotace) a nikdo neřve.

0 0
možnosti

xf

12. 10. 2009 11:00
Re: To je toho

To je pravda. Ale je zde několik, řekl bych že dost podstatných, rozdílů.

Stát sype ČD ročně cca 10 miliard. Stát letos nasypal ČSA 2 miliardy prostřednictvím Osineku, a 3 další teď chtějí. A nikdo neví, co budou chtít příští rok.

ČD zaměstnává cca 80.000 lidí. Rovnoměrně po celém území, tedy i v místech s vysokou nezaměstnaností. Často "méně nadané" lidi, co by jinak byli na pracáku a sociálce.

ČSA zaměstnává cca 4.500 lidí, téměř výhradně jen v regionu s nejnižší nezaměstnaností, kteří by se uživili i jinak. I když pravda, nebyli by jinde tak nehorázně přeplacení (což říkají shodně i piloti mimo ČSA). ČD přepraví několik řádů více cestujících, s zlomkem státních dotací na kilometr, zaměstnance i cestujího. Způsob dopravy je ekologický. V mnoha místech je doprava ČD obtížně zastupitelná.

ČSA provozuje způsob dopravy neekologický, jako jedna z mnoha firem, bez sebemenších problémů je zastupitelná.

0 0
možnosti

ALOIS.AMERICAN

12. 10. 2009 9:27
CSA

Prodavaji letadla,tak asi koupi modely, a muzete letat na Ruzyni cely den

0 0
možnosti

nesmysl

12. 10. 2009 9:22
zákazali privatizaci ať platí ČSSD a komouši

ani korunu!

0 0
možnosti