Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Polovina silnic se v Česku staví zbytečně. Evropa si dotace rozmyslí

Nejméně polovina ze 30 velkých dopravních staveb v Česku se staví zbytečně. Uvádí to studie, kterou zadali společně čeští a evropští úředníci. Podle ní navíc existuje 15 až 20 silnic a dálnic, které by se státu vyplatily víc. Analýzu dopravních investic zadali experti ze Společného řídícího výboru, který bude rozhodovat o revizi evropských dotací do českých silnic. Uvedl to server Aktuálně.cz
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jos.kalasek

6. 12. 2009 15:15
Učme se od Poláků

Opravdu nevím, cose máme učit?! Snad to, že jsou Poláci ve výstavbě dálnic ještě méně aktivní než my nebo jejich "výkon" , kdy se při napojení dálnic minuli asi jen o pět kilometrů !!! Nemám rád zbytečné vyhazování peněz ale v mnoha případech nejlacinější neznamená také nejlepší ! JK

0 0
možnosti

Radek

13. 11. 2009 10:06
Méně důležitá část mezi Táborem a Budějovicemi?

Méně důležitá část mezi Táborem a Budějovicemi? Tohle může napsat jen blbec, který sedí stovky kilometrů daleko a neví o co jde. Právě Mezi Táborem a Veselím jde o nejhorší část celé silnice z ČB do Prahy. Částečně se to vyřešilo rekonstrukcí Tábora, ale jen částečně. Projet Planou a Soběslaví je utrpení.

0 0
možnosti

Stev

12. 11. 2009 19:19
Rozestavěné dálnice se nikdy nedokončí.

Dopadne to jako s dálnicemi, započatými za Hitlera. Už nyní je Česko předlužené, a nejbližších 30 let bude jen stěží splácet úroky. Na dostavění dálnic po tuto dobu nebudou zdroje.

0 0
možnosti

Qakk

12. 11. 2009 16:00
Základ nesmyslu

Základ nesmyslu je stáhnout veškerou vnitrostátní dopravu do prahy a pak jí zase z Prahy odvézt. To věděl už Baťa, viz " Republika pro 80 milionů..." A ceny??? Jestliže je na dvou kilometrech 17 mostů, viz Ohrazenice.Turnov a betonové a skleněné koryto na jeřmanickém kopci ( na základě požadavků???), tak nemůže stát kilometr dálnice méně.

0 0
možnosti

Mejla

9. 11. 2009 15:27
Jsou to pračky peněz pro úředníky a jejich kámoše, vždyť se

stačí podívat i na nesmylsné anebo zbytečně komplikované nadjezdy a podjezdy. Viz např. Synerův obchvat České Lípy odnikud nikam.

0 0
možnosti

FILIP70

9. 11. 2009 14:55
Tak si to budeme muset zaplatit sami

Musime si pomoci sami a zaplatit to ze sveho. R4 se stavi, protoze ekoteroristi zablokovali stavbu D3. Ja sam jezdim do Budejic pres Pisek a ne pres Tabor. Jednoznacne rychlejsi varianta. D3 se stavi tam, kde to priprava takove stavby umoznuje. D3 proto postupuje pomalu, protoze se neda stavet z Prahy (a asi to jeste dlouho nepujde). R6 je potreba. Take me trosku stve, ze se stavi prevazne za Varama, ale take zde se povedlo vykoupit pozemky a pripravit stavbu az tam. myslim, ze sjednocena Evropa nam pak pozehna, az se propoji a ozivi prihranicni regiony. A ten, kdo tam nema praci velmi uvita, bude-li rychle mobilni do Nemecka i do Cech. Tahle kritika mi trochu zavani centralismem. Nestavme u Chebu a Sokolova, stavme v Praze, Brne, Ostrave (nebo v Bruselu?). A ten, kdo zkusil tour de kamion pres Revnicov, Krusovice, Krupou, Lubenec apod. vi, ze kdyz se pred vami objevi plachta kamionu, je prohrano anebo zbyvaji velmi riskantni predjizdeci manevry ve vyjetych kolejich, ktere se po oprave silnice objevi zahy znovu. A R7 je podobny pripad jako R4 kdyz jedete at uz do Varu nebo Mostu, Litvinova, Biliny, Usti ci Teplic. Absence D8 je citelna a trvale kolony pres Ceske Stredohori, ucpany prijezd do Teplic ci paralyzovany minikruhac pred Teplicemi je vysledek boje ekoteroristu za zhorsene zivotni prostredi obyvatel dotcenych obci. A pokracovani R7 za Chomutovem smerem k Hore Sv. Sebestiana? Rozhodne plus a potreba pro obyvatele severoceskeho regionu, kde je o praci nouze a R7 a s ni rychla doprava z Chomutova a Loun tomuto regionu muze jen pomoci.... Nutnosti je dodelat spojeni ostravska a s tim souvisejici R35 a D11 pres Hradec a Olomouc a napojeni Zlina na ceskou dalnicni sit. A nebo se nas Evropa boji, ze bychom se moc vzmohli, kdybychom meli stejne hustou dalnicni sit jako Nemecko, Italie ci Francie?

0 0
možnosti

Stev

12. 11. 2009 19:22
Kecy

Ještě jednou si přečti, jaké blbosti tady dáváš do placu. Největšími teroristy jsou netolerantní lidé, kteří mají v hlavě místo mozku piliny.

0 0
možnosti

ADAM

7. 11. 2009 23:31
dálnice se staví a rozšiřují zbytečně - když zastaví

tyhle megastavby , hned vyrovnají rozpočet! Ty krámy, co převáží sem a tam naprosto zbytečně ( kdo víte,kde prodávají znojemské okurky?) by měli hodit na skládky. Toho žrádla co se vozí z Německa, jsou plnéí supermarkety - přitom my jsme v perníku, oplatkách , alei mléku a masu atd soběstační. Ale Lidl, Albert, Penny atd. mají politické zadání prodávat u nás srágory,které Němci nechtějí

0 0
možnosti

advista

11. 11. 2009 9:17
Re: dálnice se staví a rozšiřují zbytečně - když zastaví

Kdo používá svůj vlastní mozek musí souhlasit s Adamem. Na tomto našem malém dvorku by banda prospěchářů nejraději všechno zastavěla, všichni by chtěli jezdit autem i do trafiky na rohu a životní prostředí dostává pěkně na frak. Pod heslem "vše pro člověka" si pod sebou podřezáváme tu pomyslnou větev.

0 0
možnosti

submik

6. 11. 2009 23:42
Rozmysli si Evropo, rozmysli

Evropa si měla hlavně rozmyslet, komu zadá studii. Protože závěry, jaké jsou uvedeny v článku, vymyslel hňup.

0 0
možnosti

hoggarr

5. 11. 2009 20:51
Kdo staví levněji nebo kdo dá víc?

Mají naše firmy vůbec konkurenci, která by je nutila stavět za rozumné ceny, nebo  tam někde sedí žába na prameni? Proč ne levnější firmy ze sousedních států, ležících v blízkosti stavenišť, než česká firma , která leží stovky kilometrů dál?

0 0
možnosti

Rejpal

12. 11. 2009 11:31
Re: Kdo staví levněji nebo kdo dá víc?

Souhlas, nejen, že stavíme zbytečně, ale v nákladech na 1 km máme nejdražší dálnice v Evropě. Stranou nechávám již počáteční problematickou kvalitu  dálnic. Je to byznys pro pár vyvolených. Vyšetřování do očí bijících lumpáren skončí rozhodnutím státního zástupce, že vše bylo košér / viz D 47 /. Füle moc dobře ví, proč v EU projevil zájem o problematiku dopravy.

0 0
možnosti

hoggarr

5. 11. 2009 20:44
Kdo chce míň nebo kdo dá víc?

0 0
možnosti