Diskuze
Pražské SMS jízdenky na hromadnou dopravu podraží
Děkujeme za pochopení.
Ivan Veselý
Dva roky a vše je jinak
Když DP před cca dvěmi roky SMS jízdenku zaváděl tvrdil, že je pro něj výhodnější než papírová. Za papírovou musí zaplatit výrobu, distribuci a marži obchodníka, zatím co za SMS platí pouze operátorům tarif za SMS. Dva roky uplynuly a tvrzení jsou zcela opačná - oni totiž pánové z DP zadali provoz SMS jízdenek soukromé firmě, které musí platit (proč systém - pravděpodobně zcela automatický - neprovozuje DP sám?). A ještě něco - v posledních dvou měsících mi z dvaceti odeslaných SMS nepřišly tři jízdenky - po reklamaci jsem peníze dostal zpět ( chtěl jsem je na účet - tím jsem jim ještě ušetřil oproti složence) a ještě mi firma provozující SMS jízdenky ke dvěma reklamacím poslala vyjádření za 10,-Kč poštovného. Nevím, ale asi opět budu muset myslet na to abych měl k dispozici jízdenky papírové - pane Dvořáku u mě jste se přepočítal!
A ještě dovětek k lidem z magistrátu - chcete upřednostňovat hromadnou dopravu - děláte vše proti občanům Prahy tím, že omezujete parkování, chcete zpoplatnit vjezd a ještě dovolíte cenovou diskriminaci těch co chtějí jízdenku koupit jednoduše.
Petr
Strejčkové Béma musí také papat
tak z SMS jízdenky dostane DP jen 70% zbytek se rozdělí mezi strejčky pánů z Magistrátu. Jak typické! Podobné to je i s cenami za parkování! Provozovatelé (strejčkové pánů z pražského Magistrátu) hrabou hodně z našich kapes! V příštích komunálních volbách už nevolte ani pražskou ODS ani její spojence ČSSD, KSČM! Pryč s Bémem a Blažkem!
sr44
Kdy troubové z DP domyslí ?
Platí že,když se vůl zamyslí,vypadne z něj lejstro.Použijte toto jako matematický vzorec a dosaďte jiné veličiny.Logika vám odpoví .Jak jinak vysvětlit ,,managerům'' z dopravních podniků,že vyšší cena znamená nižší zisk a více aut v ulicích!Snížení ceny na polovinu by přineslo o 30% více!!Odpadly by nutné slevy pro určité skupiny obyvatel,každý by se rád svezl i ten kousek,co chodí pěšky a tak podobně!Další změny jsou v moci magistrátů měst,ale to by úředníci opravdu museli myslet a trochu pracovat!Alespoň hodinu denně!!
Luděk
Re: Kdy troubové z DP domyslí ?
Přesně tak,mě se třeba daleko více vyplatí jet ,zvláště na průměrnou vydálenost autem.Auto mě žere po městě 6,3 -6,7 nafty za cestu do práce tam a zpátky mě to teda vyjde na zhruba 23Kč.Že ničím ovzduší?To je pravda ,ale ušetřím denně zhruba 20korun a neriskuju tolik chřipku ,vy tupci na magistrátě,ostatně co jiného čekat od zakrslíka s konskou hlavou Behma.
Vašek
Vedení DP je vskutku mizerné a nekompetentní
Jediným receptem na snižování nákladů je trvalé zdražování jízdného. Statisíce černých pasažérů jako by neexistovaly. Neschopnost přijmout efektivní opatření proti neplatičům jízdenek odnášejí slušní cestující, kteří každý rok zaplatí více, aby měl neschopný podnik příjmy a mohli tak cestovat masově podvodníci. Nejvíce zaráží neschopnost magistrátu najít pro řízení DP schopné manažéry. Jak se ukázalo, nelze bez rozmyslu obsazovat řídící funkce amatéry, byť předtím řídili třeba nějakou televizi.
Ríša
Zase na černo
Takže budu jezdit zase načerno, respektive na můj bolivijský pas ,vždycky když ho revizorům ukážu a předstírám že neumím česky ,nechaj mě radši jít.Do ted jsem si občas SMS jízdenky kupoval ale takhle z principu na vás kálím!
Josef XXIII.
Myslím to upřímně
Dopravnímu podniku hlavního města Prahy v tom případě doporučuji, aby si své SMS jízdenky strčil do řiti.
midi
Re: Myslím to upřímně
Fuj, takové sprosté vyjadřování. DP si je může strčit do zadele.
Gaštan
Nesmysl
Je to nesmysl:
1) Když bude SMS jízdenka dražší, použiju prostě papírovou.
2) Náklady na výrobu papírovové jízdenky zabezpečenou proti padělání více než peníze daleko převyšují náklady na SMS. (Mimochodem tak nákladné jízdenky jsou světový unikát. Bohužel opět .)
3) Papírové jízdenky DP prodává se slevou, SMS nikoli.
J.rej
Přesně tak
SMS jízdenka by mohla stát 19 Kč, bez dalších poplatků a ještě by DP na tom vydělal víc než za papírovou !!!
Podnikatel
Pražský magistrát diskriminuje
Co mne nejvíc štve je diskriminace pražského magistrátu, kterému se nelíbí dvojí ceny v taxi službě pro cizince a tuzemce. Co je na tom špatnýho, že tuzemec zaplatí za kilometr jízdy 70,- Kč a cizinec 170,- Kč ? Vždyť cizinec je svým způsobem investor a investuje tady peníze, a pokud se mu to nelíbí ať táhne jinam.
Účtovat dvojí ceny není diskrimancí ale normální kapitalistický podnikatelský záměr za účelem maximalizace zisku. Vždyť o tom je tržní ekonomika. Ale tady v Česku mne to připadá, jako kdyby se kapitalismus považoval za něco nemravného a špatného.
Podnikatel
Nejsem socka
Já si stejně myslím, že veřejná doprava je pro socky co nejsou schopny si pořídit nějaký ten automobil či motorku. Ikdyby v Praze stál lístek 500,- Kč, pořád to bude málo ve srovnání s tím, co musí zaplatit majitel automobilu na poplatcích.
Lidé by si měli uvědomit, že individuální doprava je prostě the best 4ever.
Jana
Re: Nejsem socka
To je chytrý. Až bude v autě každej, tak budou silnice zacpaný ještě víc. Na co je ti, že nejseš "socka" , když stojíš ve štrůdlu a metrem by ses za tu dobu dávno dostal třeba do práce?
Podnikatel
Zdražovat se musí
Nevím proč se to někdo rozčiluje za SMS jízdenku za 1 Euro. Já osobně procestoval celou Evropu a Česko je co se týče cen autobusové a vlakové dopravy opravdu na šítru. Jen pro srovnání.
Berlín, jízdenka na MHD v přepočtu 60,- Kč
Barcelona, jízdenka do Metra v přepočtu 120,- Kč Stockholm, jízdenka na tramvaj v přepočtu na 70,- Kč A to nemluvím o vlakové dopravě. A vůbec Evropa je celá nějaká cenově domr***ná, například v Asii jsou ceny doslova enormě luxusní a vy jako cizinec jste nucen používat pronajatý automobil z půjčovny, který je mnohem výhodnější.
Jen pro srovnání.Tokio, jízdenka na vlak po městě něco jako nadzemka cena 220,- Kč Bankok, jízdenka na metro, cena 150,- Kč
A nejdražší je spojení korejských měst Pusan a Soul, rychlovlakem vás cena výjde na 1450,- Kč. A přitom platově Češi nejsou na tom zas tak špatně. Ale prostě českým zvykem je neustále nadávat, nadávat a nadávat.
slava
Re: Zdražovat se musí
Zdá se mi, že jste cestoval leda prstem na mapě. Tak třeba ve Stocholmu žádné tramvaje nejsou, je tam jen metro a autobusy.