Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Výroba aut, kterou Česku vyfouklo Slovensko, přinese 7000 nových míst

Výroba nového rodinného modelu, jež se má v roce 2011 rozběhnout v bratislavském závodě automobilky Volkswagen, přispěje k tvorbě přibližně 7000 pracovních příležitostí u dodavatelů. Ještě v dubnu letošního roku bylo ve hře o obrovskou investici německé automobilky i české Vrchlabí, koncern se ale rozhodl vyráběr na Slovensku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr

23. 11. 2009 16:58
Je to VW, VW je na Slovensku

Je to VW a VW má velkou základnu na Slovensku, Bratislava, Martin apod..Jak již bylo zmíněno, jaký by byl zájem o tuto práci ve Vrchlabí?Vždyť Škodu táhnou agenturní pracovníci, se kterými si každý vytírá ....Naši lidi, kór ve Vrchlabí, se Vám k pásu nepohrnou, ten kdo chtěl, tak už tam je a zaměstnat Poláky za štědré dotace státu je nesmysl, to už máme za sebou, nemyslíte? Dobrých fleků v rámci této investice by bylo nepatrně, ty zůstanou v SRN.

Navíc závislost na autech je zhoubná, problémy nad-kapacit se řešily šrotovným a tedy problémy automotive ještě přijdou a budou urychleny vstupem Asiatů s jejich výrobky do Evropy.

0 0
možnosti

Ja

23. 11. 2009 17:07
Re: Je to VW, VW je na Slovensku

Teba je škoda za pásom,ty vidíš do budúcnosti a mal by si sedieť v dozornej rade VW.

0 0
možnosti

Kralupák

23. 11. 2009 16:36
Příspěvek k zaměstnanosti

od sociální demokracie. Zatímco Topolánek měl na krku Paroubka, Fico scháněl kšefty. Až bude zase sociální demokracie básnit, co udělala pro pracující, nezapomeňte na to, že se aktivně zasloužila o ztrátu 7 000 pracovních míst (a další v infrastruktuře).

0 0
možnosti

Hombre

23. 11. 2009 17:01
Re: Příspěvek k zaměstnanosti

Cože?! A jo, jako ironii to beru. "Martin Říman: Další "montovny" pobídky nedostanou." A dále: "Z dlouhodobého hlediska je anomálie, aby rostl podíl průmyslu na

celkovém bohatství země. Ve vyspělých zemích je to naopak a roste tam

podíl služeb. Například velmi industriální Německo má podíl průmyslu 25

procent, my máme 33. Chceme-li zůstat a být vyspělou zemí, musí

to zafungovat taky." Ten člověk se klidně může z fleku živit jako komik, ale nicméně musí teď být mimořádně spokojený.

0 0
možnosti

Surfer

23. 11. 2009 16:23
Automobilky

Dneska ve zprávách německé TV stanice N24 prohlásil jeden bruselský "expert", že se musí omezit výroba aut v Evropě, jelikož vyrábí nadkapacitu, což povede za pár let ještě k větší nezaměstnanosti, protože přebytky nikdo kupovat nebude a fabriky budou tudíž zavírat!

0 0
možnosti

Evropan

23. 11. 2009 21:46
Re: Automobilky

Vyroba aut se samozrejme bude muset omezit. Jenomze nektere fabriky budou vyrabet  jeste vice a nektere fabriky  zmizi uplne. Diky VW  bude Skoda vyrabet vice

a zpusobi velke problemy na pr. nemeckemu Fordu nebo Opelu. Volvo a Saab nemaji proti Skode zadnou velkou sanci. V Nemecku Skoda v prodeji preskocila mnohe znacky, ktere jsme pred 20lety kupovali v Tuzexu. Za Skodou zustala na pr. Alfa Romeo, Saab, Volvo a pod. To jenom pro ty hlupaky, kteri narikaji nad prodejem stribra do cizich rukou. Bez tohoto prodeje na VW mohla mit Skoda osud Tatry, Liaz, SONP Kladno, Skody Plzen, Zetor, Zbrojovka Brno, Kralovopolska, Chepos  a pod.    

0 0
možnosti

Kostlán

23. 11. 2009 16:13
7000 ukrajinců,mongolů a rákosníků

si můžou klidně nechat u sebe

0 0
možnosti

Ja

23. 11. 2009 16:18
Re: 7000 ukrajinců,mongolů a rákosníků

Budem ti trochu oponovať.My sme nikdy neplatili štedré soc. dávky prisťahovalcoma dokonca sme  ich znížili aj cigánom.Že naliezli k vám je vaša chyba,keď namiesto vlastným občanom platíte radšej týmto darebákom.

0 0
možnosti

Rudolf

23. 11. 2009 16:02
Slovaci

Kdyz jsem studoval na Slovensku, poznal jsem, ze Slovaci jsou napred Slovaci a potom vse ostatni. U nas Cechu je to bohuzel naopak. Z vidime vysledky.

0 0
možnosti

Ja

23. 11. 2009 16:12
Re: Slovaci

To ,ale nie je špatné.V dôležitých veciach sa musíme vedieť dohodnúť či tam je teraz Fico,alebo Dzurinda.

0 0
možnosti

Luděk

23. 11. 2009 15:52
Ta auta nebude problém vyrobit,

ale prodat

0 0
možnosti

Ja

23. 11. 2009 15:50
Jen at si jdou

To je dobre, ze to neni u nas. U nas je uz tak hodne delniku a stale malo podnikatelu. A predevsim malo Kozenych, pac bylo receno vice takovych Kozenych a je jich u nas celkem malo :-)

0 0
možnosti

Martin

23. 11. 2009 15:41
Slovensko

vždy usilovalo o dobré vztahy s Německem, takže se může těšit ekonomické podpoře od této hospodářské supervelmoci. Zatímco Česko jako vždy utře ústa.

0 0
možnosti

jarda

23. 11. 2009 16:03
Re: Slovensko

Správně, hlavně za Hitlera byly výborné vztahy.

0 0
možnosti

Jarda

23. 11. 2009 15:38
práce

Je to práce a kdo ji nemá,by jí bral všemi.Jak se tak dívám,tak i prohra je pro nás vítězství.Praha 3,0 procenta.

0 0
možnosti

Sly

23. 11. 2009 15:28
Hmm

"Výroba nového automobilu by měla zaměstnat zhruba 1500 lidí... přispěje k tvorbě přibližně 7000 pracovních příležitostí u dodavatelů."

Tedy u nas bychom museli preplatit dotace na jedno pracovni misto 250 000 Kc - pro Polaky, Slovaky, Vietnamce a Ukrajince. A z tech udajnych 7000 prac. mist u subdodavatelu by bylo take minimum Cechu, ani by tyto provozy nemusely byt na ceskem uzemi.

Pritom, jak rikala Dzamila, byt na socialnich davkach se nevyplaci, protoze za 1 vylet na OSSZ mesicne dostanete o celych 10 % mene, nez kdyz pracujete 200 hodin mesicne.

A posileni nevyhodne zavislosti hospodarstvi na jednom odvetvi...

0 0
možnosti