Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pět let Pendolin: prodělávají 500 milionů ročně, kritizoval je i Gott

České dráhy dnes v Praze na Hlavním nádraží slavily pět let Pendolin. Podle generálního ředitele Petra Žaludy je provoz těchto jediných rychlovlaků v Česku ziskový. Nicméně účetní ztráta za rok však dosahuje půl miliardy Kč kvůli odpisům a splátkám. Vlaků, kterých mělo být 10 a měly spojovat Berlín, Prahu a Vídeň, jezdí pouze sedm. Úspěšné jsou navíc pouze na trati mezi Prahou a Ostravou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lubo

3. 12. 2009 14:58
courák nebo EC?

Pendolino odjíždí z Hlavního v Praze z nejzazšího nástupiště, to aby se cestující s kufrem prošel podchody  (ve světě je tomu naopak, EC jezdí  z 1. nástupiště). Pak se projede půl hodiny po Praze nejdelší cestou rychlostí 20km/h přes Vršovice a Malešice kolem zarostlých kolejí na trasu směr Kolín. (To bylo slávy, když se zprovozňoval tunel pod Vítkovem)... A pak přískoky směr severní Morava. Do Olomouce, kam s ním jezdím nejméně 1x měsíčně, přijel za poslední rok 2x na čas. jinak vždy 10 min. zpoždění. Podivná klimatizace (buď horko nebo zima), nefungující připojení sluchátek v 1. třídě, slabý nebo žádný signál mobilů v "manažerském" vlaku. To je také pendolííno. Vrcholným zážitkem bylo, kdy jsme při cestě zpět ve zpoždění čekali před tunelem z Vršovic a před nás na Hlavní n. pustili pantograf. 

0 0
možnosti

pankreas

3. 12. 2009 15:01
Re: courák nebo EC?

Ano, bylo hodne slavy. Nyni se rekonstruuje dalsi usek a nadrazi Pha-Liben. Jak byste to delal jinak?

0 0
možnosti

Marie

3. 12. 2009 14:29
Karel Got kritizoval ??

Tak to ano ! To je nějaký odborník na vlaky ! Nebo na všechno, když umí zpívat ?

0 0
možnosti

V

4. 12. 2009 17:17
Re: Karel Got kritizoval ??

a vy jste Marie nejaka odbornice pres kritiku, kdyz kritizujete?

0 0
možnosti

pteryx

3. 12. 2009 11:24
"prý"

Vyvinout fungující elektrickou lokomotivu splňující přísné podmínky provozu na místních i mezinárodních tratích opravdu není tak jednoduché, jako sesmolit článeček do novin. Že má vývoj skluz, to je u zásadních inovací normální na celém světě, to co teď  plzeňská Škodovka vyvíjí není "nakreslit zlatý pruh přes existující model a dát tomu nové jméno":

0 0
možnosti

Patla Matla

3. 12. 2009 11:21
Pendolíno

je největším tunelem, které ČD provozují, od samého začátku se proslýchalo, že je technologicky zastaralý, navíc jeho uvedení do provozu skončilo naprostým fiaskem, myslím, že těch 7 milard šlo investivat mnohen rozumněji nákupem většího počtu klasických souprav u domácích výrobců, leč kdo ví co se zatím vším skrývalo..

Že by tajemná dáma zvaná Korupce ?

0 0
možnosti

pteryx

3. 12. 2009 11:25
Siemens

Ty vlaky k velké nelibosti firmy Siemens a našich novinářů placených z Německa splňují naše normy a jezdí.

0 0
možnosti

Hans

3. 12. 2009 9:33
Janota

Odstavte Pendolína do depa a Janota má ihned 500 milionu ušetřeno.

0 0
možnosti

pteryx

3. 12. 2009 11:26
Re: Janota

Vy jste měl radit Hitlerovi, Němci by projeli druhou světovou dřív.

0 0
možnosti

idol

3. 12. 2009 8:18
Nejel jsem tím nikdy, ale nepochybuji, že ČD,

..... je "manažerována" způsobem, který by soukromník nepřežil do jednoho roku. Z našich daní, pochopitelně!

0 0
možnosti

Brutus

3. 12. 2009 17:44
Re: Nejel jsem tím nikdy, ale nepochybuji, že ČD,

Ježíš maria idole tys ještě živ ?  A jako odborník na  železniční provoz ?

Jářku, podcenil jsem Tě. Asi mi poradíš, znáš-li vše, jak pomoci mé vnučce od průjmu. Předem děkuji a oslavuji.

0 0
možnosti

PORADCE

3. 12. 2009 6:52
Kocourkov v popředí !!!

Vy se divíte, že tady je takový bordel ??? Vždyť žijete v kocourkově a tam je to normální !! Ten kdo za to může, ten si už užívá dovolenou a všem se směje a komu hlavně - no přeci blbým čecháčkům !!!!!!!!!

0 0
možnosti

sony72

3. 12. 2009 6:47
Paráda

Chtěl bych vidět ty buzny z Českých drah v soukromé sféře. To by byly ekonomické výsledky. K zblití.

0 0
možnosti

S

3. 12. 2009 7:45
Re: Paráda

Ty vysledky - tak jak jste je nazval - tu u CD drah v takovemto stavu jsou uz davno, nakonec to pociti kazdy cestujici a vyrocni sprava o pendolinech je tomu take jasnym dukazem. Problem je v tom, ze tim, ze diky propojenosti s CSSD+KSCM se ceskym draham v jednom kuse umele odbourava jakakoli potencionalni konkurence a tim padem se to pro bezneho obcana ta naprosta ekonomicka neschopnost tolik nezviditelni.

0 0
možnosti

Petr

3. 12. 2009 1:17
Když kritizuje i soudruh Gott...

... tak to bysme je měli rovnou poslat do šrotu. No řekněte, národní umělec a nositel řádu od rusofilní Kikiny tomu přece musí rozumět!

0 0
možnosti

milan

2. 12. 2009 23:31
je to příšerný vlak

je v něm méně místa než v letadle, není kam dát objemnější zavazadlo, jízda je velice neklidná, vlak je velice hlučný. Domnívám se, že to je ddocela nepovedený vlak... 

0 0
možnosti

krmič

2. 12. 2009 23:50
Re: je to příšerný vlak

Přesně tak! Od začátku jsem tvrdil, že je to špatné letadlo postavené na koleje.

0 0
možnosti