Diskuze
Nošovické odbory jednaly s vedením, hrozba vyhlášení stávky trvá
Děkujeme za pochopení.
Jarda
Přesně odpovídá definici odborů
Odbory byly poprvé založeny v USA. Skrytým iniciátorem jejich založení byla konkurenční firma a účel je tudíž zjevný: zevnitř působit těžkosti konkurentovi na trhu.
Scénář v Hyundai Nošovice přesně odpovídá tomuto účelu: na trhu je nepohodlný konkurent. Tento konkurent je navíc nucen zvyšovat výrobu v době, kdy TPC a VW/Škodě naopak pomalu docházejí "stimuly" umělé manipulace s trhem v EU.
Prapůvodce "stávky" v Hyundai bych hledal nejspíš někde v představenstvu TPC nebo Škodovky. S pracovními podmínkami to nemá nic společného, vše co se v Nošovicích odehrává ze strany zaměstnavatele dokonale odpovídá i tak nechutně socialistickému Zákoníku práce.
Nezbývá než poradit vedení Hyundaie, aby kverulanty pěkně ostře a rychle vyházelo na dlažbu a přijelo udělat nábor nových pracovních sil do Kolína, Mladé Boleslavi a Kvasin. Pak se možná vidláci v Nošovicích proberou a začnou si vážit toho, že pracují pro firmu, která umí dělat auta, o která je zájem, a která je umí i dobře prodat.
TaT
Re: Přesně odpovídá definici odborů
vELICE NERAD používám následující výraz - jste debil.
Zkuste pracovat nepřetržite 10 hodin denně (rukama a ne na počítač) a uvidíte kam za 5-10 let to dospějete se svým zdravím. Živil jsem se 20 let rukama tak vím o čem mluvím. Volné neděle a sem tam sobota to nenapraví. A argument, že se měli učit,aby se nemuseli živit rukama bude z Vaší strany ještě debilnější - co by jste jedl a používal ke svému životu.
Ivan B.
Re: Přesně odpovídá definici odborů
Pokud někdo pokládá Zák. práce za nechutně socialistický,tak ho buď nikdy nečetl,nebo nikdy nebyl v pracovním poměru.(Poslední možnost je,že neví co mluví,tzn.že patří buď do ODS,nebo je jejím skalním příznivcem,ostatně ODS už mnohokrát deklarovala,že Z.P,jenž nám mimochodem je záviděn po celém světě pro svou promyšlenost,obsáhlost a účinnost,je jedním z jejích hlavních cílů,který by chtěla zrušit.).Nebýt Zák. práce,tak si tu ti různí zaměstnavatelé (jsou mezi nimi i slušní a poctiví,kteří zákony respektují,ale je jich málo) dělají co chtějí.A myslí si,že kromě vydávání vlastních peněz a Ius primae noctis ( Práva první noci ) mohou úplně všechno.
xxx
Re: Přesně odpovídá definici odborů
Ha,ha,ha.
Ale teď už vážně. Měl byste něco vědět o automotive , než začnete příště psát takové nesmyslnné příspěvky. Takže 1) Firma Hyundai se nikdy nedostala na svoji výrobní kapacitu , na rozdíl od takové ŠKODY. To , že jí rostou objemy neznamená , že je tak dobrá , ale že začíná. 2) Firmu TPCA krize nijak nepostihla , od začátku neměla ani jednu odstávku. Bez ohledu na krizi vyrábí každý rok více aut.Další růst mají naplánován i na rok 2010 3) Jestli je vůdce odborů v Hyundai agent ŠKODY či TPCA , koho agenti jsou poté odborářští vůdci v nemocnicích , či státních úřadech ? 4) Odbory ve velké firmě jsou nutností , protože jak jinak si představujete vnitrofiremní komunikaci ? Že vedení firmy bude projednávat důležité pracovní věci s každým zaměstnancem ? Navíc čím lepší vnitrofiremní komunikace , tím lepší výsledky. 5) Kdyby vedení Hyundaie dělalo nábor v Mladé Boelslavi , asi by moc nepochodilo. Ve ŠKODĚ totiž ta vnitrofiremní komunikace na rozdíl od Hyundaie trochu funguje a zaměstnanci jsou tam spokojenější. Představa , že nějaký zaměstnanec ŠKODY , který vydělává 25 brutto , prodá svůj byt , přestěhuje se na Moravu , a bude pracovat pro Korejce za 18 brutto , je totálně jalová.
pepina
Re: Přesně odpovídá definici odborů
Neznám historii odborů v USA, nerozumím " stimulům" umělé manipulace s trhem v EU. Docela rozumím formulaci :" Prapůvodce stávky v Hyundai bych hledal někde v představenstvu TPC /asi TPCA ?/ nebo Škodovky.". Viz srovnání "průměrných " platů v těchto firmách. Plat operátora v korejské firmě je cca 15900.-kč., v Boleslavi i v Kolíně zhruba o třetinu více. Vyházejte je, pak možná , jak se to stalo nedávno, budou muset na linku i ti skvělí "specialisté" , kteří půl roku od získání diplomu " velí " 80ti zaměstnancům, o jejichž pracovní náplni neví vůbec nic, nebo si ta auta holt budou muset korejští zaměstnavatelé montovat sami. Nevěřím tomu, že by se z Kvasin, Kolína či Boleslavi za podmínek, které v Hundai panují, hrnuli zaměstnanci do Nošovic, aby to těm "vidlákům" natřeli....přeji hezký den.. p.s." nejsem odborář....