Diskuze
Údržba vozů metra A i B míří do soukromých rukou, i se zaměstnanci
Děkujeme za pochopení.
NN
Ekonomický nesmysl
Z krátkodobého hlediska samozřejmě dojde k výrazné úspoře (ta se ještě navýší s pomocí účetních triků), zúčastnění "outsourcingoví řezníci" si rozdělí tučné odměny a zavládne všeobecná spokojenost... ne nadlouho. Ve střednědobém výhledu se objeví nutnost nezávislé kontroly údržby a také nemožnost operativně měnit pořadí priorit podle momentální potřeby (vše kromě nasmlouvaného základu bude záviset na blahovůli dodavatele). Dlouhodobě se pak projeví naprostá závislost na předem daných firmách a fakticky se velice znesnadní (či spíše znemožní) případná změna dodavatele nových vozidel!
Karel N.
Selký rozum
Mám starší rodinný dům - co je levnější - když si natřu plot sám nebo si pozvu firmu?
Bude tedy levnější firma než vlastní zaměstnanci - nebude - je to o neschopnosti vedení - tak je to !!!
swantawit
Re: Selký rozum
No až tak nemáš pravdu. Sebe totiž neplatíš. Ale vlastní zaměstnance ano. Externalizace může mít své ekonomické důvody. Neříkám že je to tak v tomto případě.
Soukromá firma z oboru totiž může najít pro provoz i jiný byznys v případě že by lidské anebo technické kapacity nebyly plně vytíženy. Navíc soukromá firma není vázáná komunistický nastavenou kolektivní smlouvou, takže růst mezd může být nižší než u dpp a když propustí pár zaměstnanců nebude riziko štrajku celého dpp. Když to převezme výrobce a dodavatel náhr.dílů může se ušetřit na zásobách náhradních dílu, školeních zaměstnanců a pod. Čistě teoreticky by provoz údržby s vyškolenými lidi mohl posloužit jako back-up výroby pro urgentní situace. A těch důvodů bude víc. Kromě toho a v tomto případ to je nejdůležitejší důvod lepší management.
mmf
vykrádání prahy modrými zloději
pod ochranou upoceného modrého kmotříčka Béma pokračuje rychleji, protože totální krach státu i Prahy se kvapem blíží .
Kdy se začne vybírat mýtné na Karlově mostu a všech ostatních mostech přes řeku ?
diaman12@seznam.cz
Re: vykrádání prahy modrými zloději
Tady je jasné jaké máme odbory. Jedině masa lidí zabrání rozkrádání podniků ve kterých pracují. Pomalu a jistě další lidé příjdou o práci a hloupí lidé kteří byli proti stávce budou mít dražší jízdné. Dobře jim tak ,hlupák se po dvaceti letech zlodějské demokracie nepoučí. Pak nemá ani právo na nadávání.
.Dopravní podnik doufá,:-))
takhle se KRADE že Dvořáku?
na co tedy máme DPP ?,na okrádání cestujících a obyvatel Prahy vůbec.
Ravnagorac
Další modrý tunel
do městského rozpočtu. A konec s bezpečností provozu metra.
caligula
Tak kterejpak Odeesák ?
Tak kterejpak odeesák získal možnost podnikat za státní dotaci? No který páni novináři ???
swantawit
Re: Tak kterejpak Odeesák ?
kdybis četl článek a ne jenom jeho nadpis máš to tam napsaný: Škoda transportation.
Martin
Tunel
Toto je učebnicový příklad tunelu. Vozů Metra je pořád stejně, nové nepřibývají jenom se opravují ty stávající a jejich poruchovost je známá a rozložená v čase, prakticky ideální případ, to zvládne optimálně ukočírovat mistr s maturitou a praxí. Když se to dá externí firmě, tak se minimálně 20 % vynaloží na dva managery MBA a dvě služební auta, šéfa se sekretářkou a Audi a luxusní kancelář a o tuto částku se budou trvale oje*ávat opravy a až se stane smrťák, tak se cena o 20 % navýší a zdůvodní se to nějak politicky korektně. 3x fuj.
adx
mala uspora
Pokud dopravni podnik outsourcuje udrzbu vozidel, tak to smrdi. Je mozne, ze se jedna o vysledek nejakeho zakulisniho jednani zhledem k dluhum DPP vuci dodavateli. Nebo proste jen o lumparnu ve stylu OpenCard. Uspora 200 milionu za 10 let (20 milionu za rok) je u v DPP, zaokrouhlovaci chyba.
Dodavatel odkoupi potrebne technologie, ktere jsou predpokladam dost ojedinele, je ve smlouvach zajisteno, ze je za tech 10 let musi zpatky prodat?
Medikolog
Dělali za mzdu přímo od DP
Je správné a pravicové, aby mezi nimi a DP byl soukromý, výtečně vydělávající majitel a jeho pravicový, prima placený management. Dojde k úsporám, jako na ministerstvech. Tam kupříkladu platili dělníkovi 72 Kč.- za hodinu - soukromník mu dá celých 52.- Kč za hodinu. Za tuto racionalisaci podnik rád "vysolí z peněz od daňových poplatníků" soukromé firmě trojnásobek původních nákladů - ale jeho manažerům odpadne práce a budou moci klidněji vykonávat svoji bohulibou činnost - "manužráti" a vytvářet nové a nové příležitosti k soukromému podnikání.. ZA TAKOVOU SABOTÁŽ BY MĚL být MANAGEMENT DP ihned odeslán na vyšetření k Chocholouškovi a na prošetření na hospodářskou kriminálku..
budíček
Kdo ušetří
Škoda Transp. je součástí firem kolem Ing. Charouze. Tento megatunelář našel další možnosti jak za nic dostat peníze na své koníčky. Jsem zvědavý, jestli se třeba za pár let dočká daňový poplatník, srovnání kolik stála údržba v roce 2008, kolik bude stát třeba v roce 2012. A odbory?? Cha, cha, cha. Zaměstnanci se budou divit, co s nimi udělají.