Diskuze
Drahé a pomalé. Češi staví předražené železnice na trasách z 19. století
Děkujeme za pochopení.
M. Bezouška
vážený pane redaktore,
vážení spoludiskutující: nejlepší jsou informace od zdrojů, které nechtějí být jmenovány. Bývají velice spolehlivé, asi jako, s prominutím, zpuchřelý prezervativ. Velmi dobře se to dá ukázat na jiném, stále omílaném a mnohými neobyčejně milovaném tématu, kterým je cena výstavby dálnic u nás. Obvykle se tvrdí, že je máme o 50% dražší než Rakušani či Němci. (Dálnice tu používám z toho důvodu, že údaje o železnicích nejsou běžně dostupné, zatímco ty "dálniční" ano.) Skutečnost je taková, že v Německu je kilometr srovnatelného úsek zhruba stejně drahý jako u nás, v Rakousku přijde asi o 35% dráž, na Slovensku tak o 20% více, levnější to je v například v Dánsku nebo ve Slovinsku. A vůbec nejlepší jsou připomínky odborníků, kupříkladu ten k trase Zdice - Rokycany. Onen "zdroj" s velkou pravděpodobností neví vůbec. o čem mluví - stačí se podívat na nějakou trochu podrobnější fyzikální mapu té oblasti. Kdyby tak lidi mluvili jen o tom, co dobře znají a vědí - to by bylo na světě ticho ...
P. Šleder
Re: vážený pane redaktore,
Stačilo jen pár sekund na Google a váš příspěvek se mi jeví jako nedůvěryhodný.
http://cenadalnic.oziveni.cz/documents/cenadalnic-cast1-predrazenedalnice.pdf" target="_blank" rel="nofollow">http://cenadalnic.oziveni.cz/documents/cenadalnic-cast1-predrazenedalnice.pdf
B. Šimoník
Re: vážený pane redaktore,
Ano, Oživení, Nesehnutí, Děti země.... To jsou ty opravdu nejdůvěryhodnější zdroje...
P. Šleder
Re: vážený pane redaktore,
Dejme tomu, že máte pravdu a oni nás manipulují. Potom mi tedy vysvětlete, proč by to dělali a komu by taková manipulace posloužila. Celkem logicky se tato otázka nabízí.
Nicméně půjdeme dál a zkusíme jiný zdroj. http://www.autorevue.cz/proc-se-v-cesku-stavi-nejdrazsi-dalnice-v-eu" target="_blank" rel="nofollow">http://www.autorevue.cz/proc-se-v-cesku-stavi-nejdrazsi-dalnice-v-eu
V. Novák
EPS je jedna z ekoraketýrských organizací
vybírajících (pomáhajících vybírat) "nevšimné" od podnikatelů. Nejlepší ukázkou síly takové organizace je poukázat na léta, o něž zdržela státní a státem podporovanou stavbu ve veřejném zájmu. Dálnice je ideální.
Nestátní investor si spočítá, že nedokáže-li stát ochránit svoje vlastní investice, ty jeho neochrání tuplem. A zaplatí za nevšimnutí si...
Ekologistické žvásty už netáhnou jako před 10-15 lety, kdy podobné organizace bránily ve výstavbě Temelína nebo plzeňského obchvatu - odkaz na drahotu s podtextem o zlodějně funguje spolehlivě nadále.