Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Chcete koupit elektromobil? Po pár letech bude bezcenný

Stárnutí netrápí jen evropskou populaci, ale také baterie elektromobilů. Kvůli jejich vysoké ceně a nízké životnosti jsou elektromobily po pár letech prakticky bezcenné. Francouzský Renault proto vymyslel metodu, kdy by se baterie jednoduše pronajímaly. Uchytí se?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O. Vašek

1. 7. 2010 13:49
Co takhle trochu počítat?

Pronajímaný akumulátor se musí za dobu své životnosti zaplatit. Není lepší ukládat částku, která odpovídá pronájmu, do spořitelny a koupit si nový akumulátor? Článek vyznívá tak, jako by akumulátor byl neoddělitelnou částí vozidla. A samozřejmě obzvláště pitomý je nápad, že elektromobil musí být až na pohon stejný, jako dosavadní auta (nejlépe SUV).

0 0
možnosti

m. chlápek

24. 6. 2010 18:58
snad by to mohlo začít

trochu jinak. Představte si takové nějaké jednoduché "posunovadlo", třeba jen jako lehká a levná, jednoduchá podlaha, 2 sedadla, pod nimi baterie, el motory v zadních kolech, řízení, brzdy, světla, takový odkrytý kabriolet na léto, případně s laminátovou kapotáží, aby v tom jeden nezmokl.... bylo by to k něčemu? Nebylo?   

0 0
možnosti

M. Bezouška

23. 6. 2010 8:12
a to jste ještě, páni spoludiskutující,

nezahrnuli do svých úvah jednu maličkost - totiž celkovou "ekologickou" účinnost elektromobilů. Jediným důvodem pro vývoj a zavádění těchto technických zázraků má být a je snížení tak řečené ekologické zátěže. (Teď není samozřejmě řeč o provozu různých mechanizmů v uzavřených prostorách, to je v zásadě vyřešeno a důvody používání jsou tam samozřejmě docela jiné.) Když si vezmete do tužku a papír, nějaké slušné technické tabulky a pár dalších údajů a začnete počítat, zjistíte, že všechny tyhle velenadějné záměry tu zátež nejenže nesníží, ale dost podstatně zvýší, bráno globálně ovšem. Důvodem je celková účinnost celého cyklu, od výroby komponentů po dobíjení a vybíjení baterií. (Při případném počítání berte prosím v úvahu, že dílčí účinnosti se nesčítají, nýbrž násobí, takže dvě 90% účinnosti v sérii dávají celkovou účinnost 81%.) Stejně tak dopadnou pokusy o vodíkové a jiné podobné pohony. Viz konečně i související články, jak jsou pod tím povídáním uvedeny.

0 0
možnosti

T. Janovský

22. 6. 2010 21:36
Potvrzují se má slova.

Dnešní elekromobil je mrtvý! A proč mám takový názor?

1. Nikdy baterie nevydrží 7-8 let, možná kdyby to byl jeden velký článek ( což je blbost ) a dobíjel se sám, nebo více článků, ale při dobíjení by se dobíjely také každý zvlášť, pak by taková baterie možná ty 4-5 let vydržela, ale to by znamenalo dobíjecí elektroniku u každého článku a to by zase silně celý komplet prodražilo 2. cena versus užitnost vozu je přliš vysoká na to abych si dnes řekl, že se to vyplatí 3. nejsou dobíjecí stanice 4. nic není unifikováno a nikdy nebude, to by se totiž výrobci museli dohodnout ( podívejme se na VHS/Beta, BD/HD DVD, paměťové karty atd. atd. atd. ) 5. lepší dojezd = větší hmotnost = špatné jízdní vlastnosti a takto bych mohl jmenovat ještě dlouho a skončil bych u neekologičnosti celého projektu.

Tak to jen pro pořádek ;-)

0 0
možnosti

J. Dobrý

23. 6. 2010 10:24
Re: Potvrzují se má slova.

Ale on se nabiji kazdy clanek nezavisle, respektive s balancerem. Pokud by to tak nebylo, zivotnost baterie by byla jeste nissi.

Nicmene to nic nemeni na obrovske cene a ekoligicke zatezi kvuli baterii.

0 0
možnosti

m. chlápek

22. 6. 2010 21:21
byl jsem přítomen

jedné zajímavé diskuzi dost dobře znalých lidí.. Představte si, že přijedete k "benzince", tamní obsluha Vám vymění celý paket baterií za jiný, nabitý. Zaplatíte a jedete dál. V ceně výměny je kromě energie zahrnuta již i amortizace baterií (z průměrné životnosti X předpokládaný počet nabíjecích cyklů). Ostatně něco podobného již provozujeme při  výměně prázdných lahví PB za ty plné... Ty baterie nemusejí být nutně "Vaše", můžete si je přece výhodně pronajmout.... Samozřejmě to by předpokládalo nějakou "unifikaci" těch paketů. Ale když se ty firmy dohodly u ventilků pneumatik, patic žárovek..... snad i to půjde.

0 0
možnosti

J. Dobrý

23. 6. 2010 16:33
Re: byl jsem přítomen

to se neujme, leda ze by jsme z dani tu amortizaci baterii dotovaly.

Problem je ze  bude ta cena amortizace baterie nekolikanasobkem ceny energiie v ni ulozene. Reseni po cesku je jasne, bude se dobijet doma aby lidi platili jen energii a ne amortizaci. Technicky tomu zabranit nelze, takze to nejde realizovat.

0 0
možnosti

F. Doušek

22. 6. 2010 12:20
asi takhle: koupíte si mobil za 6000.-Kč.

po 3 letech provozu je akumulátor zralý na výměnu. Nový akumulátor stojí 400-500.-Kč (životnost náhrady je kratší - prakticky ověřeno!), zatímco cena mobilu vám mezitím klesla na cca 1000.-Kč. Vyplatí se výměna akumulátoru? Podle mně ne. S auty to bude podobné.

0 0
možnosti

M. Prokop

22. 6. 2010 11:54
Jo, to je ekonomické perpetum mobile.

Když jsou baterky drahé ke koupi, tak budou levnější k pronájmu!

:-P

Oni to "melouni" zařídí nějakou slevou či dotací, viz fotovoltaika. To se zase daňoví poplatníci "prohnou".

0 0
možnosti

A. Novák

22. 6. 2010 10:42
pronájem za 3000 měsíčně?

vtipné. po osmi letech provozu jsem na 288 tisících za pronájem :o)

0 0
možnosti