Diskuze
Superb přerůstá passatu přes hlavu. Vedení Volkswagenu žárlí
Děkujeme za pochopení.
M. Heisler
Srovnání
Je hezké, že si VW myslí, že Superb bere kšeft Passatu (kde má VW větší marži). Jenže je jisté, že kdyby Superb nebyl, tak si kupci koupí Passat? Podle mě nikoli, aut ve stejné třídě je na trhu více a VW není žádná superznačka, aby lidé platili jen za logo. A kdyby si vybrali podle statistik prodeje, tak celkový zisk VW bude nižší. Navíc v době, kdy díky krizi lidé trochu šetří. Tedy zrušit Superb by se VW nevyplatilo (navíc jednou získaný trh se přeci neopouští). Řešení je při tom prosté - Superb musí být zaměřený na jinou cílovou skupinu, tady se dá čekat, že spíše zaříznou nabídku motorů a techniky, resp. to bude za větší příplatek než dnes (a možná větší než u Passatu), aby tam, kde je to srovnatelné, vydělávali na obou vozech stejně.
J. Šrámek
Hádáte se hezky,ale .....
je to trochu jinak.Pozice Superbu se dá srovnat s vozy Chevrolet Cruz.Jsou rovněž motoricky a výbavou identické sOpelem Insignia,ale za poloviční cenu.Škodovky verzí 105/120 byly nouzové typy.Měly mít motor vpředu!Jen z Moskvy přišel zákaz.Tak aby nepřišla vniveč vyvinutá karoserie,montovaly se jako MB s motorem vzadu.Tyto zase byly inspirovány vozy Renault,které v době vzniku vyhrávaly všechny automobilové soutěže. Také se říkalo škoda tisíc,MB= tisíc malých bolestí!
L. Puncochar
Tak tedy k vysvětlení několika nedorozumění
Přál bych si, aby Škoda mohla bez omezení vyrábět to, co chce - vedle Octavie i Superb, což bohužel Němci v brzké době zatrhnou. Největší chyba Čechů byl 100%-ní prodej firmy Němcům, nikde na světě se tohle nedělá, vždy si ten stát nějaký ten podíl na akciích nechá (zavedli to Španělé se Seatem, když firmu prodali VW). Takhle ve Škodovce rozhodují Němci a ne Češi. Němci dokonce omezují design - YETI měl vypadat původně úplně jinak, dynamičtějš, teď je to sice pěkné auto, ale na SUV příliš "hodné".
Škoda si měla nechat 50% firmy a měla by větší možnost rozhodování - to je to, co jsem chtěl vlastně říct. Ale rozhodně nemá milý pan Komárek pravdu, když mi předhazuje, že Škodě nepřeju úspěch - ten by si docela zasloužila, je to přeci jedna z nejstarších českých automobilových firem.
M. Komárek
Re: Tak tedy k vysvětlení několika nedorozumění
já vidím jako jednoznačné štěstí, že škoda spadla právě pod VW. Dostat se pod GM, Ford, Renault .... hotová tragedie. Nic zlého se neděje, nevím proč sýčkujete. Váš smířlivý ton přijímám jako nabídku. Dole jsem to trochu přehnal, omlouvám se ...
L. Kratochvíl
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej
Co si budeme namlouvat, já být majitel VW, tak se zachovám stejně. Nevidím jediný důvod, proč bych měl dělat sám sobě konkurenci. VW chybí levná auta ala Renault-Dacia, které válcují rozvojové trhy (a nejen je). A která značka z rodiny VW by se toho měla zhostit? V segmetu vyšší střední (= Passat / Superb) má VW už široké portfolio. V levných vozech (ala Logan) nemá vůbec nic. A buďme rádi, že VW ten směr vytkne Škodě takhle zavčas, možná za pár let by se německé odbory probudily a zařízly by škodovku mnohem radikálněji.
M. Komárek
Re: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej
celkem správná úvaha, až na ten závěr. Už je nyní nesmyslné chtít po Češích, aby byli levní. Na to jsou moc dobří a vzdělaní a nároční ...
P. Hruska
Nova Fabia
uz ukazala, ze Skoda ma mirit do Asie = je hnusna. Octavia a Superb (jen combi!) me prekvapuji. Doufam, ze az si jedno z nich budu chtit nekdy v budoucnu koupit, nebudou uz na stejne ceste jako Fabia ;)
M. Komárek
Re: Nova Fabia
nejdřív se mi taky vůbec nelíbila, ale nyní už ano. Zvláště ta červená s bílou střechou. Fabia to má těžký, v týhle kategorii rozhodují jen tři faktory - cena - cena - cena ...
M. Komárek
mám celkem dlouholeté zkušenosti
spolupráce s Němci či Rakušany. Do každého projektu vstupují sebevědomě jako silnější, schopnější, vzdělanější. V 90. letech to tak bylo v souladu s realitou. Dnes tomu už dávno není a v některých oborech začínáme především Rakušanům dávat těžce na (_!_). Samozřejmě je přirozenné, že to velmi těžce nesou. Němci ve VW vždy brali Škodovku a Seat jeko méněcenné, jako druhou ligu. U Seatu to nadále platí, ale se Škodovkou mají "problémy" tohoto typu již od konce 90. let
J. Hricišin
Co to meleš novináře
Kdyby se ten nadpis objevil v diskuzi tak to beru, ale ne v článku.
Vždyť to není o žárlení ale pokrytí co nejširšího spektra zákazníků. Nikdo z VW nežárlí že v škodovce umí dělat slušná auta ale je zbytečné aby mněli 2 vývojové týmy pro stejného zákazníka o tom to celé je. Co chce ředitel po škodovce je aby v MB udělali auto podobné velikosti jako superb ale o 100000kč levnější. Protože pro klienta který chce podobně vybavené auto za podobnou cenu jako je dnešní superb již ve vw group auto mají. je ním passat.
R. Folwarczna
Svezení
Můj neodborný názor - svezla jsem se v obojím v Superbu se mi líbilo víc.