Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Svět nezná české značky, firmy raději exportují pod cizími názvy

Zavedené české značky vstávají z popela díky masivnímu exportu. Za úspěch však platí cizím názvem. Říkají vám něco názvy TrioVing, Ruko, Ashok Leyland nebo Asnes? V Česku je nezná skoro nikdo, přitom však jde o tradiční výrobky populární po celém světě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Z. Mandis

7. 10. 2010 16:15
Trochu vedle ...

Mít fotku značky Budweiser Budvar u tohohle článku je jako tvrdit, že Praha patří mezi nejmladší města Evropy. Prostě oboje je blbost. Budweiser Budvar je jednou z nejznámějších českých unaček, a jestli to v LN někdo necí, ať se vzdělává. Přitom v textu o BB není ani zmínka. Jen v grafice. Jenomže značka Czechvar, pod níž se budvarské pivo prodává v USA a okolí, není žádnou "kamufláží", ale alternativou, plynoucí z historické smlouvy, staré přes 70 let, podle níž se tohle české pivo nesmí "od Panamy na sever" prodávat  pod názvem Budweiser. Tuhle ochrannou značku si tehdy pro tato území vymínil americký koncern Anheuser-Bush, který se kdysi v předmiulém století při hledání názvu svých piv, inspiroval právě v Budějovicích. Takže, tak.

0 0
možnosti

L. Přikrylová

5. 10. 2010 12:29
Probuzení

Tady se autor článku probudil asi z velmi dlouhého spánku. Toto je snad normální praxe v obchodě. Dělají to i české firmy. Nechají si výrobek udělat v Číně a pak na to dají jen svůj název. Hlavní je, že ty závody fungují a lidi mají práci, ne?!

0 0
možnosti

R. Buršík

5. 10. 2010 8:35
no a co?????

to jako máme podporovat soukromé podnikatele???

0 0
možnosti

J. Polanecký

4. 10. 2010 14:22
Hlavně

že se prodávají.

0 0
možnosti