Diskuze
Pět častých případů řidičské bezohlednosti, o nichž se mlčí
Děkujeme za pochopení.
D. Černý
Levý pruh
Prvně gratuluju k povedenému článku.
Nemá cenu komentovat stav D1 - pokud by na ředitelství silnic a dálnic někdo měl dost odvahy, tak se D1 musí zavřít pro technickou nezpůsobilost.... Nicméně jsem chtěl komentovat neochotu se zařadit mezi jakékoliv vozy. Nemyslím si, že by kamióny byly smrtelným nebezpečím, pokud se mezi nimi udrží rozumný rozestup. Druhá věc je, že si řada pomalejších řidičů (což není nic špatného!) neuvědomuje, že pokud jede někdo o 30 km/h rychleji než oni, stačí na uhnutí do pravého pruhu pouhých několik sekund. Když vidím za sebou světla jedoucí jasně rychleji, najdu si místo kam uhnu, dám znamení a udělám něco jako cyklisti v pelotonu. Trvá to 2-3 sekundy. Je to trochu o odhadu, hodně o ochotě a toleranci.
A co se týká glorifikace "západního" světa... Jsou místa v Německu, kde se jsou řidiči schopni "nasáčkovat" do levého pruhu, protože 2 km před sebou vidí kamión.
Někdy je těžké rozlišit, co je nutnost a co zlomyslnost....
J. Novak
Ad D1
Roleta, která se díky kamionům vyskytuje na betonových úsecích na Vysočině, vás donutí jet v levém pruhu a neustále si hlídat, co je za vámi, pokud nechcete přijít o tlumiče či se případně nevznést do vzduchu. Takže příčinou jízdy v levém pruhu může být též technický stav pruhu pravého, co s tím?
J. Jorda
Blikat, svítit a vynucovat si prostor na dálnici,
najíždět do nebezpečné vzdálenosti a jiné další praktiky na dálnicích v českém Absurdistánu jsou životu nebezpečné a musí být zákonem tvrdě postiženo (jako útok na život-zabití) a to tak trdě, že si to každý podruhé rozmyslí. Příkladem je Německo, Švýcarsko, země Beneluxu a severní Evropy, prostě jakmile se proviníš v tomto směru, papíry pryč a při nehodě do basy a tvrdé citelné tresty. On si to každý pak podruhé rozmyslí. Jezdím v celé Evropě, ale to co zažívám v Česku, je obraz bídy a utrpení a eště tě mají za vola, když se ozveš. Pfuj tajfl. Má zkušenost je, že všichni tito frajeři se nakonec sejdou na další křižovatce u semaforu kde mají červenou, pokud ji ovšem respektují
J. Jorda
29-letý řidič včera jel v tunelu San-Bernardino
ve Švýcarsku namísto 80km rychlosti jak dovoleno 195km. Policie mu odebrala ŘP, zaplatil 5000 CHF depot pro soudni výlohy a pokuty a šel pěšky, pokud ovšem neměl druhého řidiče aby ho odvezl. Čeká ho soud ve Švajcu a to není žádná sranda, může počítat s mnohonásobnou pokutou a podmínkou či trestem na svobodě
K. jiří
Dobrá rada.
Při rozjezdu na křižovatkách platí pravidlo o bezpečné vzdálenosti,která je zcela jiná při stání,jiná při 10km/h a jiná při padesátce.Představa rozjíždějícího vlaku je zcestná,řidič nevidí na př.přes dodávku,která z nějakého důvodu musí rychle zastavit a vzdálenost která byla před křižovatkou je krátká při vyžší rychlosti.
O. Kratky
Re: Dobrá rada.
Ale, ale... rozjíždějí se pokud možno všichni naráz. Ty zmíněné bezpečnostní vzdálenosti vznikají až různým zrychlováním posléze.
P. Suk
cejchovaný rychloměr (což asi nemáte
Nemám, ale vím, jak ukazuje. Podle informačních radarů obcí. Takže co vykládáte, že nevím kolik jedu. A kolik procent je těch 'řidič jednající v krajní nouzi'? Nula, nula pr.. Ledaže za krajní nouzi považujete zmeškané rande.
K. Křivan
Tahle informačních radary obcí
když mám na tachu 60, tak mi ukazují 52. Takže si přes obec držím mých 60.
J. Kos
Nechal bych ten článek
především číst dopravce, aby si uvědomila co se děje na silnicích. Pak bych je vyhnal od stolů do terénu. Tam je především jejich místo. Taky bych se snažil je zbavit atavizmů z dob dávno minulých, kdy si zalezli na osvědčená a vystátá místa, kde inkasovali za překročení rychlosti. Ve čtvrtek v podvečer za deště jsem změřil několika kamionům rychlost přes uzavřené osady. 100 až 110 km/hod byla úplně normativní rychlost. To ještě předjížděli "nervově" labilnější řidiče. O některých osobních autech ani nemluvě..
P. Fiala
Stav vozovek a kamiony
Z letmého pročtení diskusních příspěvků je evidentní, že jezdí mnoho kamionů, které devastují pravý pruh vozovky a to v celostátním měřítku. Což stát (občany na daních) stojí a bude stát veliké provozní náklady. Současně se tím způsobují problémy v dopravě osobní.
Jedno z řešení k nápravě by mohlo být snížení počtu kamionů či jejich hmotnosti, aby byli rychlejší.
Jsou koncepce přepravy nákladů a osob po silnicíc a železnicích vyvážené? Železnice nemají výkony, a přesto koleje vedou do každého městečka. Je zde "ve hře" také ekologické hledisko i spotřeba ropy. Nejde jen o ČR, ale o EU. Vidí-li člověk z výšky přístav překladiště kontejnerů v Hamburku jímá ho údiv nad množstvím kontejnerů. Stejně tak když vidí "hady" kaminonů na dálnici, vdyť je to "vlak", který jede ne po kolejích, ale po vozovce, kterou ničí.
P. Jordán
Re: Stav vozovek a kamiony
S vlaky je to krásná myšlenka, jenže to bychom nesměli mít ČD - a vyberte si co to znamemá, jestli České dráhy nebo čekám dlouho či něco jiného. S tak nepružnou organizací se asi moc spolupracovat nedá. Nedokáži si představit, že Vám do 48 hodin přepraví vagon odkudkoliv kamkoliv (v ČR). O 24 hodinách ani nemluvě. Kamionová doprava to zvládne naprosto hravě, proto asi vítězí. Navíc je díky konkurenčnímu prostředí finančně zajímavější. U monopolu železnice to asi bude katastrofa - jak s pružností , cenami tak i přístupem k zákazníkovi.
P. Jordán
No
Tak se nám tu v diskusi vyselektovaly dvě sociální skupiny - skupina "idiotů", kteří brzdí ty rychlejší a provoz obecně, a skupina "agresivních volů", kteří jezdí dvoustovkou jako blázni. (omluvte to pojmenování skupin, použil jsem v příspěvcích použité názvosloví) Podle mě se obě skupiny chovají jak berani - každý vidí pouze tu svou pravdu a názor druhé strany je absolutně nezajímá. Pokud by ovšem obě skupiny byly schopny přijmou existenci i té druhé skupiny a přestat si dělat naschvály a navzájem se pokusit tolerovat, asi by se nám všem začalo na silnicích jezdit lépe. Stačilo by méně blikat, troubit a lepit se na zadek a zároveň více koukat za sebe, uhýbat a zbytečně nezpomalovat. Takže bych doporučil trochu krotit svoje názory na bezpečnou jízdu a zároveň přidat hodně tolerance a ohleduplnosti a bude nám na dálnicích lépe.
J. Černý
Něco na odlehčení
Před pár lety jsem mluvil s jedním dopravním odborníkem, který tvrdil, že "lepiči-blikači" jsou z 99% muži. Nazýval je "malý penis" na základě hypotézy, že si tím kompenzují frustrace z intimní oblasti. Že by?