Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pět častých případů řidičské bezohlednosti, o nichž se mlčí

Bezohlednost na silnicích má mnoho podob. Kromě agresivity to může být i zdržování, blokování nebo pomýlená snaha vnucovat ostatním vlastní představy o bezpečné jízdě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D. Černý

27. 1. 2011 10:43
Levý pruh

Prvně gratuluju k povedenému článku.

Nemá cenu komentovat stav D1 - pokud by na ředitelství silnic a dálnic někdo měl dost odvahy, tak se D1 musí zavřít pro technickou nezpůsobilost.... Nicméně jsem chtěl komentovat neochotu se zařadit mezi jakékoliv vozy. Nemyslím si, že by kamióny byly smrtelným nebezpečím, pokud se mezi nimi udrží rozumný rozestup. Druhá věc je, že si řada pomalejších řidičů (což není nic špatného!) neuvědomuje, že pokud jede někdo o 30 km/h rychleji než oni, stačí na uhnutí do pravého pruhu pouhých několik sekund. Když vidím za sebou světla jedoucí jasně rychleji, najdu si místo kam uhnu, dám znamení a udělám něco jako cyklisti v pelotonu. Trvá to 2-3 sekundy. Je to trochu o odhadu, hodně o ochotě a toleranci.

A co se týká glorifikace "západního" světa... Jsou místa v Německu, kde se jsou řidiči schopni "nasáčkovat" do levého pruhu, protože 2 km před sebou vidí kamión.

Někdy je těžké rozlišit, co je nutnost a co zlomyslnost....

0 0
možnosti

J. Novak

25. 1. 2011 18:08
Ad D1

Roleta, která se díky kamionům vyskytuje na betonových úsecích na Vysočině, vás donutí jet v levém pruhu a neustále si hlídat, co je za vámi, pokud nechcete přijít o tlumiče či se případně nevznést do vzduchu. Takže příčinou jízdy v levém pruhu může být též technický stav pruhu pravého, co s tím?

0 0
možnosti

J. Jorda

22. 1. 2011 13:31
Blikat, svítit a vynucovat si prostor na dálnici,

najíždět do nebezpečné vzdálenosti a jiné další praktiky na dálnicích v českém Absurdistánu jsou životu nebezpečné a musí být zákonem tvrdě postiženo (jako útok na život-zabití) a to tak trdě, že si to každý podruhé rozmyslí. Příkladem je Německo, Švýcarsko, země Beneluxu a severní Evropy, prostě jakmile se proviníš v tomto směru, papíry pryč a při nehodě do basy a tvrdé citelné tresty. On si to každý pak podruhé rozmyslí. Jezdím v celé Evropě, ale to co zažívám v Česku, je obraz bídy a utrpení a eště tě mají za vola, když se ozveš. Pfuj tajfl. Má zkušenost je, že všichni tito frajeři se nakonec sejdou na další křižovatce u semaforu kde mají červenou, pokud ji ovšem respektují

0 0
možnosti

J. Jorda

22. 1. 2011 9:20
29-letý řidič včera jel v tunelu San-Bernardino

ve Švýcarsku namísto 80km rychlosti jak dovoleno 195km. Policie mu odebrala ŘP, zaplatil 5000 CHF depot pro soudni výlohy a pokuty a šel pěšky, pokud ovšem neměl druhého řidiče aby ho odvezl. Čeká ho soud ve Švajcu a to není žádná sranda, může počítat s mnohonásobnou pokutou a podmínkou či trestem na svobodě

0 0
možnosti

K. jiří

22. 1. 2011 9:04
Dobrá rada.

Při rozjezdu na křižovatkách platí pravidlo o bezpečné vzdálenosti,která je zcela jiná při stání,jiná při 10km/h a jiná při padesátce.Představa rozjíždějícího vlaku je zcestná,řidič nevidí na př.přes dodávku,která z nějakého důvodu musí rychle zastavit a  vzdálenost která byla před křižovatkou je krátká při vyžší rychlosti.

0 0
možnosti

O. Kratky

22. 1. 2011 20:15
Re: Dobrá rada.

Ale, ale... rozjíždějí se pokud možno všichni naráz. Ty zmíněné bezpečnostní vzdálenosti vznikají až různým zrychlováním posléze.

0 0
možnosti

P. Suk

20. 1. 2011 16:43
cejchovaný rychloměr (což asi nemáte

Nemám, ale vím, jak ukazuje. Podle informačních radarů obcí. Takže co vykládáte, že nevím kolik jedu. A kolik procent je těch 'řidič jednající v krajní nouzi'? Nula, nula pr.. Ledaže za krajní nouzi považujete zmeškané rande.

0 0
možnosti

K. Křivan

22. 1. 2011 9:37
Tahle informačních radary obcí

když mám na tachu 60, tak mi ukazují 52.  Takže si přes obec držím mých 60.

0 0
možnosti

J. Kos

19. 1. 2011 14:30
Nechal bych ten článek

především číst dopravce, aby si uvědomila co se děje na silnicích. Pak bych je vyhnal od stolů do terénu. Tam je především jejich místo. Taky bych se snažil je zbavit atavizmů z dob dávno minulých, kdy si zalezli na osvědčená a vystátá místa, kde inkasovali za překročení rychlosti. Ve čtvrtek v podvečer za deště jsem změřil několika kamionům rychlost přes uzavřené osady. 100 až 110 km/hod  byla úplně normativní rychlost. To ještě předjížděli "nervově" labilnější řidiče. O některých osobních autech ani nemluvě..

0 0
možnosti

P. Fiala

19. 1. 2011 9:22
Stav vozovek a kamiony

Z letmého pročtení diskusních příspěvků je evidentní, že jezdí mnoho kamionů, které devastují pravý pruh vozovky a to v celostátním měřítku. Což stát (občany na daních) stojí a bude stát veliké provozní náklady. Současně se tím způsobují problémy v dopravě osobní. 

Jedno z řešení k nápravě by mohlo být snížení počtu kamionů či jejich hmotnosti, aby byli rychlejší. 

Jsou koncepce přepravy nákladů a osob po silnicíc a železnicích vyvážené? Železnice nemají výkony, a přesto koleje vedou do každého městečka. Je zde "ve hře" také ekologické hledisko i spotřeba ropy. Nejde jen o ČR, ale o EU. Vidí-li člověk z výšky přístav překladiště kontejnerů v Hamburku jímá ho údiv nad množstvím kontejnerů. Stejně tak když vidí "hady" kaminonů na dálnici, vdyť je to "vlak", který jede ne po kolejích, ale po vozovce, kterou ničí.

0 0
možnosti

P. Jordán

19. 1. 2011 11:13
Re: Stav vozovek a kamiony

S vlaky je to krásná myšlenka, jenže to bychom nesměli mít ČD - a vyberte si co to znamemá, jestli České dráhy nebo čekám dlouho či něco jiného. S tak nepružnou organizací se asi moc spolupracovat nedá. Nedokáži si představit, že Vám do 48 hodin přepraví vagon odkudkoliv kamkoliv (v ČR). O 24 hodinách ani nemluvě. Kamionová doprava to zvládne naprosto hravě, proto asi vítězí. Navíc je díky konkurenčnímu prostředí finančně zajímavější. U monopolu železnice to asi bude katastrofa - jak s pružností , cenami tak i přístupem k zákazníkovi.

0 0
možnosti

P. Jordán

19. 1. 2011 8:57
No

Tak se nám tu v diskusi vyselektovaly dvě sociální skupiny - skupina "idiotů", kteří brzdí ty rychlejší a provoz obecně, a skupina "agresivních volů", kteří jezdí dvoustovkou jako blázni. (omluvte to pojmenování skupin, použil jsem v příspěvcích použité názvosloví) Podle mě se obě skupiny chovají jak berani - každý vidí pouze tu svou pravdu a názor druhé strany je absolutně nezajímá. Pokud by ovšem obě skupiny byly schopny přijmou existenci i té druhé skupiny a přestat si dělat naschvály a navzájem se pokusit tolerovat, asi by se nám všem začalo na silnicích jezdit lépe. Stačilo by méně blikat,  troubit a lepit se na zadek a zároveň více koukat za sebe, uhýbat a zbytečně nezpomalovat.  Takže bych doporučil trochu krotit svoje názory na bezpečnou jízdu a zároveň přidat hodně tolerance a ohleduplnosti a bude nám na dálnicích lépe.

0 0
možnosti

J. Černý

19. 1. 2011 7:34
Něco na odlehčení

Před pár lety jsem mluvil s jedním dopravním odborníkem, který tvrdil, že "lepiči-blikači" jsou z 99% muži. Nazýval je "malý penis" na základě hypotézy, že si tím kompenzují frustrace z intimní oblasti. Že by?

0 0
možnosti