Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Němečtí řidiči bojkotují nový biobenzin. Vláda hledá, kdo za fiasko může

V Německu propukl spor o benzin s desetiprocentním obsahem bioetanolu, jehož zavádění požaduje Evropská unie. Palivo s názvem E10 Němci na čerpacích stanicích nekupují, protože si nejsou jistí, zda je pro jejich vůz vhodné. Vláda a výrobci pohonných hmot se navzájem obviňují z odpovědnosti za tuto situaci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FD

F. Doušek

5. 3. 2011 11:25
chtěje být IN, asi 3x jsem naplnil nádrž

svého Nissana benzinem se zvýšeným obsahem biosložky u pumpy Makro, ačkoli tento benzin je narozdíl od Německa dokonce i dražší!

Jízda s tímto šmejdem mně utvrdila v jediném - to auto prostě nejede a nejede...

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

5. 3. 2011 14:13
Kamarád to zhodnotil takto -

ten 10% lihobenzin je skutečně svinstvo

Dokud jsem jezdil na normální benzin, jezdil jsem za 10l/100km, Jezdím pořád stejně a se stejným vozem, ale lihobenzinu si vezme 11,5l/100km. To bych ještě přežil, ale co ta míchanice dělá se staršími auty pokud nejezdí každý den je na zabití. Shodou okolností jsem dnes chtěl po šesti měsících nastarovat Tatru, ale nepovedlo se. Naprosto zkorodované palivové čerpadlo, trysky v karburátorech zakorodované, že nejdou vyšroubovat. Cokoliv ze ZN slitiny, co s tímhle vynálezem přijde do styku se po roce rozpadá. Takže auta se rozpadají a krávy nemají co žrát.

On ten etanol holt váže vodu a to tak, že dost rychle.

0 0
možnosti
PB

P. Balcar

5. 3. 2011 22:09
jj

proto taky diesly na rostliné oleje musí mít navíc i filtraci částic a odlučování vody z motorového oleje. A nechat to stát v autě se kterým se nejezdí už není vůbec dobré.

0 0
možnosti