Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jedna z nejúspěšnějších firem prchá z Česka

Výrobce zdravotních lůžek a další zdravotnické techniky Linet bude mít brzy daňovou adresu v Nizozemsku. Důvodem jsou podle zakladatele firmy Zbyňka Frolíka mimo jiné zásahy politiků do solárního byznysu. V Česku šéf Linetu postrádá právní jistotu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Frgalova

18. 4. 2011 14:43
riziko

k solárním daním lze říci tohle : obecně kdokoliv se zapojí do pracovního procesu v ČR, ať už jako zaměstnanec, zaměstnavatel, (podnikatel) podstupuje riziko, že se bude hýbat s daněmi. Co jiného zažívá obyčejný poplatník, než hýbání daněmi sem a tam.

No tak bóže solárníci si zaspekulovali, nevyšlo jim to, ale tak to hold na světě ( v ČR) chodí. Není mi jich líto, protože je mi jasné, že se vezli na myšlence, že když v tom jedou i politici, že se jim  nic nemůže stát, protože politici jim to ohlídají. Jak vidno, nemusí to až tak být pravda.

0 0
možnosti

V. Bojda

13. 4. 2011 22:57
Neefektivní stát

Tento stát, jehož monopolní služby občanům jsou nehorázně předraženy, spěje stále kupředu. Námi zvolení politici ovšem nevidí, že vpředu zeje obrovská propast. Návrat k monarchii už bohužel není možný (tam krade pouze jedna dynastická rodina, která toho nestačí ukrást a zpronevěřit tolik, co demokratická množina politiků ve čtyřleté periodě v nekončící honbě za znovuzvolením). Emigrace je s ohledem na množství lidských vazeb taky na nic, ale připravit si půdu pro případ, že by emigrace byla nutná, to je rozumné. Pan Frolík je chytrý chlap, i když tady ještě spoustu daní nutně zaplatí. Ale možná je to jinak, čert ví (vlastně pan profesor ví).

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

15. 4. 2011 17:46
Re: Neefektivní stát

Pane Bojdo, myslím, že se mýlíte hned 2x. Proč by nebyl možný návrat k monarchii? A za druhé, např. Vy si budete doma sám sobě krást? Jestliže "je" království krále a monarchie má fungovat, musí král předat "své" království svým potomkům nerozkradené a musí také dbát na blaho poddaných. V monarchiích se totiž uvažuje na dlouhá desetiletí dopředu. ne na jedno volební období. S ostatním vcelku souhlas.

0 0
možnosti

G. Group

13. 4. 2011 19:36
Proč teda není daňový ráj Česko?

všichni by se jen hrnuli ne?

0 0
možnosti

G. Group

13. 4. 2011 19:27
Prchněte kdo můžete do Karibiku

ale musíte na to něco mít, za cca 3,5 mil je tam ale velký dům s výhledem na moře, třeba na ostrov-Roatan.cz a daně se tam skoro neplatí, pápá

0 0
možnosti

J. Bulíček

8. 4. 2011 13:59
Daně

Naprosto mylně se tady diskutující rozčilují, že firma zaregistrovaná v Nizozemí neplatí v ČR žadné daně a přitrom chce využívat české infrastruktury, jak je nahoře napsáno. Naopak, pořád tady platí většinu svých  daní – sociální a zdravotní za zaměstnance, DPH, spotřební daně na benzinu nebo třeba i kávě do kanceláří. Dále jsou to daně z nemovitostí, silniční daň za služební vozidla, dálniční zámky, poplatek za likvidaci odpadu, vodné, stočné, elektřina, plyn  atd. atp. A na rozdíl od takové kolínské automobilky nebo nošovického Hyundaye, kde pracuje menšina Čechů, tato firma zaměstnává kvalifikované a dobře placené české zaměstnance (neboli jsou to lidé, kteří odvádějí státu hodně peněz jak přímo z výplaty, tak při jejím utrácení). Z článku také nevyplývá, že by firma utíkala primárně kvůli daním, ale kvůli politické nejistotě – reformní vláda nic nereformuje a roppadá se a příští vláda bude zjevně programově antireformní, aby nenaštvala občany, takže schodky rozpočtu bude lepit dalším a dalším zdražováním a zvyšováním daní. A navíc – kdyby tuto ekonomiku nezdevastovali bolševici a později i další vlády (například představou, že budeme levnou montovnou aut pro západní firmy), tak už by dnes naše kvalitní firmy mohly mít pobočky v jiných zemích a pocit, že „jejich“ daně míří jinam, mohli mít v cizině a ne u nás.

0 0
možnosti

G. Group

13. 4. 2011 19:28
Re: Daně

souhlas, hloupí žurnalisti nic nechápou.

0 0
možnosti

K. Pořická

8. 4. 2011 0:51
Holadsko má dodnes zámořské državy,které jsou daňovými ráji"

Inu a tam budou mít najmutou kancelář s  doručovací adresou a nechají ji zaregistrovat jako sídlo firmy aby daně platili tam..Zcela běžné,

0 0
možnosti

R. Hledík

7. 4. 2011 16:26
A tak asi

až kormidlo obsadí soudruzi Sobotka--Rath--Dryml--Špidla-- tak odtud odejdou investoři úplně všichni, ale na druhé straně nám určitě pomůže velký Sovětský svaz. No a ruština je na učení pro naše pilné studenty snazší než nepřátelská angličtina. Konečně se v Karlových Varech snadno domluvíme.

0 0
možnosti

m. chlápek

8. 4. 2011 21:57
Re: A tak asi

správně, příteli! Já taky mluvím rusky podstatně lépe než tou anglickou haťmatilkou...

0 0
možnosti

K. Luboš

7. 4. 2011 16:21
No a co?

Dosud daně neplatili a teď ja taky platit nebude. Nic zvláštního!

0 0
možnosti

L. Papazian, Ing.

7. 4. 2011 16:14
Pane Frolíku, myslím, že nemizíte jen kvůli soláru!

Je to vhodná záminka, aby byla pro více lidí snad stravitelná, i když chápu, že to mohla být poslední kapka poháru trpělivosti, která přetekla!

Na druhou stranu i na Vašem případu je vidět, jak politika ODS byla a je škodlivá! A o pánovi na Hradě ani nemluvě! Proč EU nesjednotí standardy pro zdanění svých firem? Co to je za komedii, když v rámci EU jsou daňové ráje? To sjednocujeme pravidla pro ceny cigaret, alkoholu a to nejdůležitější, aby byly daně co nejvíce synchronizované je i díky Česku v nedohlednu! Za další i Váš případ ukazuje, jak byla chybná politika na levnou pracovní sílu u nás, díky ní podnikatelé mají vyšší zisky, ale co z toho, když to zdaní jinde? To je pak lepší, aby pracovní síla byla za cenu obvyklou (světovou cenu) a firma prostřednictvím této ceny odvedla dané zemi přímo daně. Z vyšších cen práce by se také mohlo řešit důchodové pojištění, zdravotní péče, fungujicí policie, státní správu, soudy, školství, opravy silnic. Z malých platů se toho moc nevybere, ani kdyby daně byli 80% a DPH 70% a z firemních daní to dopadne jako u pana Frolíka - nula! Chybou je se domnívat, že to zachrání daně nepřímé - růst spotřebních daní a DPH. To by snad mohlo fungovat, kdybychom okolo sebe natáhli železnou oponu, ostnaté dráty, jinak je od samého počátku nesmysl mít DPH 17,5 či 20%, když v Německu je sazba 7%, v Polsku 8% a ani Rakousko není zemí bláznů. Bylo by vhodné, aby tato protilidová a protipodnikatelská vláda padla. Jsem pro předčasné volby!

0 0
možnosti

J. Votava

8. 4. 2011 7:47
Re: Pane Frolíku, myslím, že nemizíte jen kvůli soláru!

Zase jeden z moudrých sociálních demokratů. Víte kdo tuto zemi nejvíce zadlužil? a víte kdo podporoval přebujení aparátu? Podle Vás ne zvýšení výkonnosti, ale zvýšení daní je všelék. Blahoslavení chudí duchem, neboť jejich je království nebeské. TAk česť.

0 0
možnosti

F. Eliáš

7. 4. 2011 16:03
Když se mu chce prchnout, je to jeho věc

Proč tím novináři straší čtenáře?

0 0
možnosti

L. Papazian, Ing.

7. 4. 2011 16:23
Re: Když se mu chce prchnout, je to jeho věc

Protože pokud toto udělají všichni naši podnikatelé, tak ve státním rozpočtu bude krach jako v Portugalsku, Řecku, Irsku... pravicové vládnutí v Čechystánu je zhoubné i pro samotné velkopodnikatele! Kromě toho, pan majitel nikam neprchá, dál tady bude žít, chtít mít z daní fungující infrastrukturu, sjízdné silnice v zimním  období, jako černý pasažér bude brát a sám nic neplatit. Takto stát nefunguje, to je krach a rozvojová země v úpadku! Je třeba bít na poplach! EU musí změnit fungování daňových rájů v rámci EU, mimo EU také - zatížit dodatečnými daněmi (poplatky) z práva na podnikánjí v EU, kdo nechce, nechť si sídlo dá do EU nebo mimo daňové ráje. Měl by vzniknout seznam jako je u leteckých společností - černá listina zemí, která EU považuje za daňové ráje. A kdo chce z těchto míst s námi obchodovat či jinak podnikat - zatížit cly, poplatky, které znegují výhody ráje. Minimálně pro náš prostor EU. Jsou metody, jak eliminovat daňové ráje, ale nechce se do toho jít. A tak i české firmy se tváří jako místní, ve skutečnosti nic neplatí a vezou se coby černý pasažér. Kdyby je chytl revizor v metru, tak by měli za chvíli exekuci na krku. Ale v Čechystánu je vše jinak. Dokážeme to změnit k lepšímu?

0 0
možnosti