Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V Česku jezdí 15 tisíc Wartburgů. I po 20 letech

Se svou krabicovitou karoserií a dýmajícím dvoutaktním motorem působily wartburgy koncem osmdesátých let jako nefalšované automobilové fosílie. Nebylo divu, že po pádu Berlínské zdi byl osud těchto vozů zpečetěn, a to navzdory pokusu o jejich modernizaci. Výroba auta, jež se spolu s trabantem stalo symbolem NDR, byla definitivně ukončena 10. dubna 1991.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MC

m. chlápek

9. 4. 2011 6:56
já jsem s tím jezdil..

ve Wartburg Tourist po sklopení zadních sedadel vznikla krásná rovná plocha dlouhá 205 cm, podlaha byla taky krásně rovná, bez takového toho "tunelu" jak mají škodovky, 3 válcový motor se choval jako čtyřdobý šestiválec, takže kdejaký kopec byl pro něj hračka, takže největším nedostatkem byla vyšší spotřeba, což ovšem při tehdejších cenách benzínu až tolik nevadilo. Bylo to povedené, velice spolehlivé autíčko s pěknou, docela nadčasovou karoserií, na které vlastně snad ani nebyl moc důvod něco podstatného měnit. Kéž  by podobnou kastli měly třeba i škodovky! 

0 0
možnosti