Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zboží je drahé, protože český trh je příliš malý

V Česku fungují jako nadstandardní značky, které jsou v zahraničí průměrné. Přichází však doba, kdy lidé už nebudou ochotni přeplácet značky, které jinde seženou levněji, říká odborník na maloobchod ze společnosti Incoma GfK Zdeněk Skála.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LPI

L. Papazian, Ing.

7. 5. 2011 22:38
Hezky nám to paní redaktora napsala,

ale dobře víme, že obraz to je jen plochý, chybí trojrozměrný obraz.

Tedy faktor malého českého trhu se špatnou kupní silou díky orientaci na levnou pracovní sílu je jeden úhel pohledu, ale pak tu máme další vlivy, o kterých zde nebylo vůbec ani zmíňka. Tak tím dalším vlivem je DPH, neboť jak ve Vídni, tak v Německu jsou sazby nižší, což také hraje svou roli. A za další velmi negativně působí existence české koruny, neboť přepočet na tuto neperspektivní měnu nám zdražuje konečnou cenu na tuzemském trhu. Tento faktor skončí až přechodem na euro. Dobrovolně se národ český rozhodl přeplácet na svém trhu a za každou cenu iracionálně trvat na české koruně, což znamená platit vyšší účty. Asi na to máme, pak si nestěžujme, že máme malé platy. Máme spíše přízemní uvažování, volíme strany, které nehájí naše národní zájmy. Polsko sice euro také nemá, ale je větším trhem a má nižší sazby DPH, takže prodělává méně jak my. Mohlo by mít ještě lepší ceny, kdyby přešlo na eura, ale pro tuto ekonomiku to není tak negativní jako u nás, kteří jsme daleko otevřenější ekonomikou, málo soběstační a závislí v mnoha komoditách jen na dovozech. Divím se, paní redaktorce, že se věnovala pouze jednomu úhlu trojúhelníku, i když tento úhel popsala jinak velmi dobře.

0 0
možnosti

M. Šejna

8. 5. 2011 10:27
Píšete nesmysly

V Německu je DPH 19%, v Rakousku 20%, u nás 20%. Takže v DPH ten cenový rodíl není. V Německu jsem si koupil značkový parfém za 70 procent ceny, za kterou parfém prodávají u nás. Prostě je to tak, že prodejci značkového zboží u nás ceny uměle zvyšují.

V kurzu koruny to také není. To by musela koruna výrazně zpevňovat, například o 15% ročně, aby se projevil kurzový rozdíl v mezi datem nákupu a datem prodeje.

0 0
možnosti
JM

J. Mrázek

8. 5. 2011 16:13
Neperspektivní koruna perspektivní euro.Tenhle se Vám poved!

Naprosto skvělý vtip, jste opravdu chytrý člověk....

0 0
možnosti