Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Povinné ručení zdraží, proplatí i náhradní díly

Do vašeho staršího vozu nabourá jiný automobil. Oprava má být financována z povinného ručení viníka. Při konečném vyúčtování opravy ale zjistíte, že za opravu vozu musíte i tak doplatit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V. Švec

8. 6. 2011 17:02
Chtěl bych lehké a spravedlivější zdražení

Ke článku bych chtěl  doplnit, že pro majitelé starších vozu ještě existuje další nástraha - totální škoda To je, když cena opravy překročí nějakou nízkou tabulkovou cenu vozu a cena opravy je touto cenou omezena. Potom pojišťovny přispějí velmi nízkou částkou na př. 18000 Kč (mám s tím osobní zkušenost) na nákup nového vozu, nebo opravu svépomocí. Je to ošetřené §442 a 443 Občanského zákoníku z roku 1964!  Majitelé starších vozů platí stejně vysoké  povinné ručení, jako na nový vůz a vlastně tím majitelé starých vozů  nepřímo dotují opravy nových vozů. Pokud by měla být nová úprava povinného ručení, muselo by dojít skutečne ke zvýšení pojistného, protože někde se peníze musí vzít, pokud by tedy pojišťovny nechtěly snížit své zisky - určitě jsou vysoké, proto je rovněž počet pojištoven na povinné ručení vysoký.

 V současné době je ideální klient pojišťovny majitel starého vozu! Pojišťovna pouze zaplatí nějakou nizkou tabulkovou cenu, která je podstatně nižší než oprava nového vozu.

Celý systém Povinného ručení se mi vůbec zdá divný - já se pojišťuji a vybírám pojišťovnu pro budoucí mnou vybouraný vůz či jinak někoho postiženého a platím podle zpradidla podle kubatury a vůbec se ve výpočtu pojišťovného neobjevi současná cena  pojištěného vozu, či stáří vozu anebo jeho hmotnost. Pokud by to v systému bylo, tak by majitelé starších vozů platili méně  (a pak by si spravedlivě dopláceli opravy a počítali s možností totální škody), ale zase by v systému chyběly peníze na opravy nových vozů (zase za předpokladu, že pojišťovny by nesnížily sve zisky) anebo by byla větší kontrola cen oprav (opravna se smlouvou s pojišťovnou má přímo radost, když získá pojištěného zákazníka) či snížení pojistných podvodů.

I když máme v rodině nový i starý vůz (ten starý vlastně dotuje opravy nového), dal bych přednost menšímu zdraženi, ale spravedlivějšímu řešení problému.

Ohledně nárustů pojistných podvodů - nemám obav. Ty se dějí i teď a hlavně u nových vozů.

0 0
možnosti
JV

J. Votava

3. 6. 2011 7:03
Kdo zase tuto nehoráznou

lumpárnu navrhnul. Poji´tovatelská lobby má sna malé zisky s úpovinného ručení. Amortisace se táhne od bolševiků,kteří měli strach, aby sio někdo svou 10 let starou plečku neopravil po nehodě. Co to ale má společného se současným stavem? Celý problém asi bude v tom, že havarijní pojištění je tak vysoké, že se vyplatí u vozů do max 5 let, pokud je majitel hodně movitý. Nechápu, proč se neustále povinné ručení odvíjí ot obsahu motoru a auta a ne řidiče a počtu jím způsobených nehod. Pokud by pojišťovny zohlednili tento efekt, měly by od některých řidičů vystaráno.

0 0
možnosti
JS

J. Schwarz

2. 6. 2011 11:08
Co je to za kravinu

že by pojišťovny "řešily zvýšení povinného ručení jen u těch, kterých se to týká, tedy starších vozů". Vždyť z povinného ručení se hradí škoda vzniklá poškozenému a ten přece nijak neprofituje na tom, když mu někdo jiný poničí vůz. Já chci jezdit a pokud vinník, stát nebo pojišťovna zajistí výměnu staršího dílu za stejně kvalitní, jejich věc. Bez bouračky bych si přece jen tak nenechal bvyměnit blatník, světlomet nebo chladič. Čert vezmi stát a všechny jeho instituce. Tamní "pracovníci" jsou banda kreténů, jeden vedle druhého.

0 0
možnosti
MS

M. Starý

2. 6. 2011 10:26
Za málo peněz - málo muziky

Pojišťovny v rámci konkurenčního boje snižují pojistné a důsledkem pak je, že když mají plnit hledají "kličky" jak ušetřit. V praxi to znamená, že buď poškozený musí cenu dílu doplatit a nebo dostane díl z vrakoviště. Nevím, jestli nová úprava něčemu pomůže - spíš nikoliv. Dokud nebude muset rozdíl ceny doplácet "škudce" nebude ho to motivovat uzavírat "kvalitní" pojistky a jen co nejlevnější.

0 0
možnosti
VK

V. Kolman

2. 6. 2011 10:56
Re: Za málo peněz - málo muziky

Myslím, že mají a hlavně v budoucnu budou mít smůlu ty pojišťovny, které výši pojistného odvozují pouze podle obsahu motoru pojištěných vozidel. U nich jsou ve výrazné nevýhodě hlavně majitelé starších dieselů s vyšším obsahem, ale poměrně nízkým výkonem. 

       Naštěstí už jsou pojišťovny, ve kterých jsou rozumní lidé a v nich se platí (kromě jiného) z výkonu motoru. Rozdíl není zanedbatelný! Může se stát, že po přechodu do jiné pojišťovny pak platíte jen 40% částky, kterou jste platili u "nerozumné" pojišťovny (Konkrétně - 1600,- místo 4100,- ročně). Nejedná se o neseriozní pojišťovnu, která by měla nízko nastavené maximální hodnoty ručení.

       Také bych se nikdy nepojistil u pojišťovny, která "odpouští" první řidičem zaviněnou havárii a nedává za ni malus. Na dobročinnost "zadarmo" nevěřím! Zvýšené náklady této "hodné" pojišťovny logicky musí zaplatit ostatní "nebourající" motoristé, kteří pak mají nižší bonus. Perpetuum mobile neexistuje :-))

0 0
možnosti
FD

F. Doušek

2. 6. 2011 9:13
Nejenže to povede ke zdražení, ale hlavně to

povede k pojistným podvodům.

0 0
možnosti

S. Ševeček

2. 6. 2011 9:05
Jak vlastně vypadají ziskově pojišťovny?

0 0
možnosti