Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

O důchod ať se stará stát, ne my, myslí si Češi

O důchod by se měl postarat stát, a ne samotní občané. O tom jsou přesvědčeny téměř tři čtvrtiny Čechů. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury STEM.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Charouz

28. 11. 2011 9:20
Něco je špatně!

Je podivné, že většina Čechů chce, aby se o jejich důchody staral stát, když mu přitom dlouhodobě nevěří. Někde musí být něco špatně.

0 0
možnosti

J. Frgalova

28. 11. 2011 12:42
Re: Něco je špatně!

máte pravdu, něco je špatně.

A možná je to způsobem života, který jsme ( na základě masáže medií) někteří zvolili. Užít si života za každou cenu, co bude v důchodu... : ".... no toho se nedožiju", zní nejblbější odpověď na světě. A na blbou odpověď se nabízí hned další otázka: " a co když jo?"

Riskuju a šetřím do fondu důch.připoj., vím, že nějaká inflace pohltí část mých úspor, ale furt je to lepší než nemít nic, resp.mít pouze státní důchod.

Státní důchod je něco tak chimerického o co se nemůžu ani opřít, nemohu říct státe teď mne vyplať a já jdu, nelze v případě mého úmrtí sepsat závěť ve prospěch mnou vybraného dědice. Naproti tomu důch.připojištění má výpovědní dobu 3 měsíce, můžu si peníze sbalit kdy chci a institut dědictví je také možné využít. Proto se mi to zdá výhodnější se připojistit u fondu než to nechat státu.

0 0
možnosti

J. Kottas

28. 11. 2011 0:02
Samozřejmě!

Stát je povinen se starat o přestárlé a invalidní. Bohužel peníze se sypou drogařům, nefachčenkům, nepřizpůsobivým a další havěti. Nechápu, jak se může na přiklad alkoholik 3 měsíce válet na odvykovce v sanatoriu. Za peníze pojišťovny. A diabetik si musí kupovat potřeby pro své přežití. Hnůj !

0 0
možnosti

J. Chaloupka

27. 11. 2011 12:18
je smutné kolik nesamostatných a slaboduchých lidí zde máme

je to již 22 let od pádu komunismu a spousta lidí ještě stále odmítá popužívat mozek a pochopit že se každý musi v prvé řadě naučit postarat se sám o sebe. není to přece nic převratného a nového , věděli to již naši předkové a většinou se tím řídili.  Stačí k tomu jen dodržovat pár základních věcí , například :

1) snažím se od mládí vzdělávat a získat  kvalifikaci -tedy umět něco co lidé potřebují a co mne užíví . 2) vydělané peníze šetřit , kupovat si jen to co nezbytně potřebuji a až tehdy až na to mám , nežít na dluh a ušetřené peníze s rozumen investovat a vytvořit si tak rezervu na stáří .3) dobře a s rozmyslem ale i s láskou si vybrat životního partnera do celo životního manželství a nerozvádět se -prostě ve dvou se to vždy lépe táhne .  4) společně řádně vychovat své děti  , poskytnout jim dobré rodinné zázemí , lásku a dobré vzdělání .

ZÁVĚR JE JEDNODUCHÝ - NESPLOLÉHAT SE NA STÁT A NA JINÉ , A SPOLÉHAT JEN VŽDY SÁM NA SE A NA SVOJI RODINU.

možná  si řeknete co tu ten starý konzervativní blbec blábolí když přece dnes je in a cool   : odvaž se nevaž se , užívej si hned ,  kup si co vidíš a zaplať až někdy . Jenže vážení , pozor : život ve styu feldkurára Katze :  Švejku to se nám to žije když nám lidi půjčujou , ten právě skončil, a navíc osličku otřes se dávno pošel a ubrousku prostři se sežrali myši -  tedy samé smutné zprávy a  nyní nezbývá než pracovat s šetřit a sami se zajisti se sami i  na  to stáří .               

0 0
možnosti

V. Prokeš

27. 11. 2011 18:54
Re: je smutné kolik nesamostatných a slaboduchých lidí zde máme

Pane Chaloupko, naprosto souhlasím s tím, jak jste to napsal, ale bohužel v tom našem postkomunismu asi málokdo si bude brát toto k srdci. Já jsem důchodce s průměrným důchodem a nestěžuju si, nechodím vyřvávat hesla : "státe postarej se, abych se měl jak důchodce stejně dobře, jak když jsem pracoval atp." Když nespokojeným spoludůchodcům vysvětluji, že stát není dojná kráva, tak se diví proč si já nestěžuji a nenadávám. Vysvětluji jim, že jsem věděl, že půjdu do důchodu delší čas, tak jsem si něco málo odkládal a nyní se mi to hodí. Nikdy jsem se nechoval, když jsem ještě pracoval, způsobem vše projíst a propít, jak to i dnes dělá nemálo rodin.

0 0
možnosti

J. Tetenka

26. 11. 2011 17:17
PROČETL SEM CELOU DISKUZI

jedni se smějí a plácají "bolševická výchova" žít si za státní peníze atd. Principem jakéhokoli spoření je to, mít z čeho spořit. Faktum je to, že 60% zaměstnaných nedosahuje průměrné mzdy, 50% zaměstnaných má hluboko, doopravdy hluboko pod průměrnou mzdu. Tudíž z čeho tito lidé mají spořit ? Mají mít vůbec tací lidé děti ? Nebo jich mají mít hodně, ať se má kdo starat? Proč se na západě o takovéto lidi dokáže postarát stát ?

0 0
možnosti

R. Tichý

26. 11. 2011 23:28
Re: PROČETL SEM CELOU DISKUZI

Zejmena tito maji hodne deti. A na zapade se sice o ne mozna stara stat,ale jen diky ztratovemu hospodareni. Mozna v o okamziku, kdy tito lide budou dostavat opravdu minimum, aby neumreli hlady, je to udrzitelne

0 0
možnosti

K. Holub

26. 11. 2011 15:03
Změna je život :-)) , bezesporu ... jen

pokud v tom má prsty Kokot Kalousek a spol.. Jde každá pr. del stranou.

0 0
možnosti

R. Hledík

26. 11. 2011 16:33
Re: Změna je život :-)) , bezesporu ... jen

si myslí kokot holub

0 0
možnosti

J. Šrámek

26. 11. 2011 14:23
Je zde několik nejasností.

Nejasnost plodí obavy.Ti mladí si důchod neumí představit,druzí zase vidí vytunelované kampeličky a prapodivné banky.My pamětníci si zase pamatujeme,jak děda si šetřil na důchod a okradli jej komunisti měnovou reformou v r.1953.Pokud něco nejde ruku v ruce se zákonem,budí to nedůvěru.Vyřvávání soc.demáků,že oni vše zruší po vyhraných volbách rovněž nepřispívá k rozumnému uvažování.Pracovitost ministerských úředníků je další mínusový faktor.Zbývá jen jediná otázka,kde se má na všechno,co by měl stát platit,vzít finance.Kdyby někdo zveřejnil ekonomickou rozvahu o zvýšení platů na 50% průměru v EU,namísto dnešních 30%.Myšleno je těch 70% lidí,co mají svůj plat měnší,jak je statistický prúměr v Česku.Rovněž návrh zákonů o správě důchodových fondů a trestů za jejich  porušení.Potom se lze bavit o dalším,Zatím je to vše jen JPP:

0 0
možnosti

V. Kusý

26. 11. 2011 11:39
Vzhledem k tomu, že se v Čechách dá vytunelovat

i spolek chovatelů vzácných psů, tak je mi nedůvěra ve fondy celkem pochopitelná.Navíc, když čtu o tom, kolik chtějí mateřské banky ze svých poboček u nás odvést, tak v kombinaci s recesí to není nic povzbudivého.A kolik lidí je zvyklých investovat do akcií, komodit a pod?Myslím, že to není jen lenost a neochota, ale ekonomické myšlení přichází pomalu a lidé by měli mít přechodné období, kdy by bylo možno dle vlastní úvahy kombinovat své zajištění a nikoliv radikální řez.

0 0
možnosti

J. Kotalík

26. 11. 2011 11:45
Re: Vzhledem k tomu, že se v Čechách dá vytunelovat

Pardon, ale o kolik jsou soukromé fondy vytunelovatelné lépe než to, co máme teď? Narozdíl od těch státních je tam zodpovědná osoba, kterou za to můžete sedřít z kůže, a ta si dá pak sakra bacha, aby bylo všechno v pořádku. Co je teď u státu za zodpovědnou osobu? Úředník, který za pochybení, při kterém se "ztratí" polovina fondu, dostane maximálně vyhazov.

0 0
možnosti

I. Simacek

26. 11. 2011 10:41
šetřit si můžete,ale

vlivem stále rostoucí inflace stejně přijdete časem o část naspořených peněz. Navíc vaše úspory v penzijních fondech nejsou pojištěné.Když si peníze uložíte do banky,tak tam dostanete 1,5% úrok. Ono jde spíš o to,jak donutit lidi,aby nacpali své úspory do bank a fondů.Ale vždycky je tyhle instituce okradou.Naopak zisky bank jdou do miliard, manažeři tam mají pohádkové platy a bankovnictví je jediný sektor,který nepropouští zaměstnance.Proč asi?..

0 0
možnosti

J. Kraus

26. 11. 2011 9:07
Důchod

Šetřit si na stáří považuji za normální. Stání příspěvek který jde na penzijní připojištění je zatím nejvýhodnější ze všech bankovních produktů.

Jak se říká, líné mladí nuzné stáří.

0 0
možnosti

J. Kanioková

28. 11. 2011 12:48
Přesně !

0 0
možnosti

R. Hledík

25. 11. 2011 23:21
A tak asi

se jen divím politikům, že to chtějí lámat přes koleno, bolševíci by se nikoho na nic neptali, zavedli by jiný systém důchod.pojištění a fertig. Když si nechce někdo na stáří šetřit, postavte mu zemljanky nebo malé UNI buňky, jednou denně tam přivezte bramboračku s 1 krajícem, nemocným aspirín a není co řešit. Kdo chce kam, pomozme mu tam, nač si děláte vrásky??

0 0
možnosti