Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Solární vlak? Čeští studenti navrhli dvě verze

Na Dopravní fakultě Univerzity Pardubice vznikly dvě studie zabývající se solárním pohonem železničních vozidel. Jedna se věnovala přímému napájení vlaku pomocí fotovoltaických článků, druhá zkoumala možnost nabíjení akumulátorů v koncových stanicích dráhy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Kouša

7. 12. 2011 10:00
blamáž pto autory, nic jiného

lokomotiva musí být těžká, aby něco utáhla, potřebuje docela veliký výkon, jinak je na nic

nabízí příliš malou plochu,

pro lokomotivu na obrázku by nejspíš nestačil ani kilometr dlouhý vlak se solárními panely.

Bylo by hezké, kdyby se místo zelených fantasmagorií začalo zkoumat něco užitečného

0 0
možnosti

Z. Veselý

7. 12. 2011 20:09
Re: blamáž pto autory, nic jiného

Obrázek tam hodil nějakej redaktor jako ilustraci ... zřejmě se snaží rozpohybovat spíš nějakou lehkou regionální jednotku ...

Když vezmeme, že se dělají experimenty se solárními auty i jejich závody apod., tak proč by nemohlo existovat takové železniční vozidlo, když valivý odpor je menší ...

0 0
možnosti

P. Fiala

6. 12. 2011 18:33
Škoda, že není k dispozici "dokumentace"

Jistě, práce studentů nebyla o tom, jak pohánět elektřinou z FotonVoltaických panelů to monstrum Českých Drah na obrázku. Tolik tun oceli v konstrukci a kolech, vdyť je to jako za Rakouska-Uherska v době uhlí-páry-těžkého ocelářského průmyslu a přitom koleje jsou hladké jako sklo a odpor pro pohyb kola je minimální, stejně tak "hmotnost" cestujících.

Onehdy v TV ukazovali pana Pickarda a jeho tým, kteří sestrojili ve Švýcarsku letadlo s pohonem elektrickým z FotonVoltaických panelů na křídleh s patřičnou baterií, a pilot létal 24 hodin!!!

Doporučuji, dívat se ke hvězdám, posiluje to pozitivní myšlení, které lidi obecně vede k rozvoji, nežli poddávat PROPAGANDĚ nemohoucnosti a zmaru, který se vede v médiích třeba o EU a Eurozoně. Stačí nahlédnout na domácí portál firmy SIEMENS s obchodním globálním významem, jaké má plány a které již plány lidé ve firmě pracující uskutečnili.

0 0
možnosti

J. Tínek

9. 12. 2011 10:31
Re: Škoda, že není k dispozici "dokumentace"

Máte asi pravdu. To co dnes jeví jako nereálné, může být zítra proveditelné.Naděje, ta nás pohání dopředu. Kdyby se to povedlo, bylo by to hezké.

0 0
možnosti

J. Pernica

6. 12. 2011 15:41
Nesmysl

Takový vlak bude velmi nerentabilní a v celkovém důsledku nic neušetří, protože A) Jak píší, tak bude moci jezdil pouze 50% využitelného času, tzn. je to drahé. Pro každý takový vlak bude nutné mít vlak záložní pro období listopad-únor, kdy to prostě nebude dodávat proud a nabíjet. Při dobíjení akumulátorů se ztratí 50% energie, která tak mohla být použita přímo na pohon vlaku. Takže další nesmysl. Takže jako diplomka dobrý, ale pro praktické použití naprostý nesmysl.

0 0
možnosti

Z. Veselý

7. 12. 2011 20:13
Re: Nesmysl

Hm. Kolik % času je v pohybu vaše osobní auto, když už jsme u té efektivity? A co efektivita těžby fosilních paliv - EROEI stále klesá ...

Mimochodem, nemusí být problém tam dát dvě sady akumulátorů.

0 0
možnosti