Diskuze
Silnice brázdí první elektromobily Škoda. Prodej začne v roce 2014
Děkujeme za pochopení.
V. Kolman
MALÉ UPŘESNĚNÍ
Dobrý a zajímavý článek.
Malou připomínku mám k použitým termínům "nabíjení ze 400V a z BĚŽNÉ SÍTĚ 230V. V české elektrizační soustevě je použit rozvod 400/230V (sdružené=400V / fázové=230V napětí), které je rozváděno po domech. Věcně výstižnější by bylo psát o možnosti nabíjet kratší dobu při TŘÍFÁZOVÉM (400V) připojení, nebo kratší dobu z jednofázové zásuvky napětím 230V.
"Třífázová" zásuvka není v každém bytě, ale není velkým problémem si ji nechat dodatečně instalovat. Zvláště, pokud už máme v bytě elektrický sporák, který je (až na opravdu vzácné výjimky) připojen třífázově.
D. Krajíček
Překlad do skutečnosti
Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za dvanáct sekund - ovšem jen jednou, protože pak už jen dojede k nabíječce a 8 hodin se nabíjí. Dojezd je zhruba 150 km - ovšem jen pokud jsou baterie nové - kapacita dost rychle klesá a jejich životnost jsou 3 roky - samozřejmě pod podmínkou, že je nebudete používat - jinak se úměrně zkrátí.
Cena vozu výrazně překročí milion korun a polovinu z této částky je potřeba vyčlenit na výměnu baterií, když už po roce nedojedete 25 km do práce a zpátky. (Kapacita baterií rychle klesá s teplotou.)
Zároveň zapomeňte na to, že byste si v zimě snad přitopili nebo v létě pustili klimatizaci. Zapadnout v zimě na dálnici v zácpě znamená buď umrznout nebo vysomrovat teplé místečko u někoho, kdo má hnusně neekologický diesel, ale topí si klidně 4 dny v kuse a ještě má dost paliva na dojetí domů.
V. Kolman
Re: Překlad do skutečnosti
Souhlasím s Vámi pane Krajíčku, i když některé Vámi uváděné údaje mi připadají trochu přehnané. No a co se topení týká. Bylo by samozřejmě nesmyslné topit elektricky. Nic ale nebrání výrobci použít v elektromobilu nezávislé benzinové/naftové/propanbutanové topení. Neznám řešení škodováckého auta, ale dal bych přednost před centrálním elektromotorem řešení s motorem v KAŽDÉM kole -(ať už pohon 2, nebo všech 4kol). Odpadnou tím dlouhé převody mezi motorem a koly a diferenciál + uzávěrka diferenciálu.