Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Silnice brázdí první elektromobily Škoda. Prodej začne v roce 2014

První komerčně nabízený elektromobil Škoda by se mohl objevit u prodejců v roce 2014. Měl by to být menší vůz do města. Uvedl to dnes šéf Škody Winfried Vahland. Na české silnice vyjelo prvních deset testovacích elektromobilů značky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V. Kolman

12. 1. 2012 10:58
MALÉ UPŘESNĚNÍ

Dobrý a zajímavý článek.

Malou připomínku mám k použitým termínům "nabíjení ze 400V a z BĚŽNÉ SÍTĚ 230V.  V české elektrizační soustevě je použit rozvod 400/230V (sdružené=400V / fázové=230V napětí), které je rozváděno po domech. Věcně výstižnější by bylo psát o možnosti nabíjet kratší dobu při TŘÍFÁZOVÉM (400V) připojení, nebo kratší dobu z jednofázové zásuvky napětím 230V.

       "Třífázová" zásuvka není v každém bytě, ale není velkým problémem si ji nechat dodatečně instalovat. Zvláště, pokud už máme v bytě elektrický sporák, který je (až na opravdu vzácné výjimky) připojen třífázově.

0 0
možnosti

D. Krajíček

12. 1. 2012 10:27
Překlad do skutečnosti

Elektricky poháněná Octavia zrychlí z 0 na 100 km/h přibližně za dvanáct sekund - ovšem jen jednou, protože pak už jen dojede k nabíječce a 8 hodin se nabíjí. Dojezd je zhruba 150 km - ovšem jen pokud jsou baterie nové - kapacita dost rychle klesá a jejich životnost jsou 3 roky - samozřejmě pod podmínkou, že je nebudete používat - jinak se úměrně zkrátí.

Cena vozu výrazně překročí milion korun a polovinu z této částky je potřeba vyčlenit na výměnu baterií, když už po roce nedojedete 25 km do práce a zpátky. (Kapacita baterií rychle klesá s teplotou.)

Zároveň zapomeňte na to, že byste si v zimě snad přitopili nebo v létě pustili klimatizaci. Zapadnout v zimě na dálnici v zácpě znamená buď umrznout nebo vysomrovat teplé místečko u někoho, kdo má hnusně neekologický diesel, ale topí si klidně 4 dny v kuse a ještě má dost paliva na dojetí domů.

0 0
možnosti

V. Kolman

12. 1. 2012 11:07
Re: Překlad do skutečnosti

Souhlasím s Vámi pane Krajíčku, i když některé Vámi uváděné údaje mi připadají trochu přehnané. No a co se topení týká. Bylo by samozřejmě nesmyslné topit elektricky. Nic ale nebrání výrobci použít v elektromobilu nezávislé benzinové/naftové/propanbutanové topení. Neznám řešení škodováckého auta, ale dal bych přednost před centrálním elektromotorem řešení s motorem v KAŽDÉM kole -(ať už pohon 2, nebo všech 4kol). Odpadnou tím dlouhé převody mezi motorem a koly a diferenciál + uzávěrka diferenciálu.

0 0
možnosti