Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ekologický pohon láká, chybí ale dobíjecí stanice

Češi vidí budoucnost dopravy zejména v automobilech. Právě tento druh dopravy se bude nejvíc rozvíjet v příštích pěti letech. Myslí si to 61 procent z 1035 respondentů exkluzivního průzkumu, který pro Lidové noviny provedla společnost Millward Brown.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Fiala

2. 3. 2012 12:42
Počítání do jedné

Příklad i pro méně bystré hlavy:

Životnost automobilu 150000-200000km. Dnešní cena 36,-Kč/litr, budoucí 40,-Kč/l, 45,-Kč/l (nebo už to bude v Euro?). Spotřeba 5-6-7l/100km. Spočítáme-li si minimum a maximum na "provoz" bez oprav, a údržby, jen za palivo, budeme velmi překvapeni, pokud porovnáme s pořizovací cenou vozu. A vzpomeneme si na podobné "ekonomicky-tržní" případy, třeba na: Digitální inkoustové a laserové tiskárny. Člověka pak napadají myšlenky, zda nevznikají nějaké globální syndikáty, které si se zákazníky "hrají" a vyprávějí si pak o tom někde na Bahamách.

0 0
možnosti

A. Novák

2. 3. 2012 7:37
elektromobil není ekologický.

tím že používá energii vyrobenou jinde (a přenesenou z elektrárny s obrovskou ztrátou), jen přemísťuje zdroj exhalací ďo elektrárny.

Biopaliva jsou na tom stejně: na výrobu jednoho litru biopaliva se spotřebuje 1,2 litru klasické nafty. Kde je tedy ekologie?

0 0
možnosti

P. Fiala

2. 3. 2012 12:50
Jak je to u WIND a FV výroben?

V roce 2011, celosvětově bylo ve WIND instalováno již 194 GW (2GW = Temelín), asi polovina se spotřebuje.

Ve FV je instalováno celosvětově 68 GW, kolik se spotřebuje nevím ale může to být asi 1/3.

Cena paliva ve WIND a FV je 0,-Kč,   0,-Euro,   0,-USD,   nula nic. Je ZADARMO. A bude zde ZADARMO na tisíce lidských generací.

0 0
možnosti

J. Balcar

2. 3. 2012 4:59
Vady na kráse...

Žádná z baterií elektromobilů nevydrží to, co výrobce uvádí, stejně jako žádné auto nemá v praxi spotřebu "z techničáku". A elektomobil s odježděnou baterkou je bezcenný. Ve výsledku ten ujetý kilometr přijde pěkně draho a ještě nějakou dobu tomu tak bude. Nakonec to povede k podobnému maléru, jako byl boj se rtutí, znamenající zákaz rtuťových lékařských teploměrů, provazený masivním rozšíření rtuťových úsporných žárovek (zářivek).

0 0
možnosti