Diskuze
Ekologický pohon láká, chybí ale dobíjecí stanice
Děkujeme za pochopení.
P. Fiala
Počítání do jedné
Příklad i pro méně bystré hlavy:
Životnost automobilu 150000-200000km. Dnešní cena 36,-Kč/litr, budoucí 40,-Kč/l, 45,-Kč/l (nebo už to bude v Euro?). Spotřeba 5-6-7l/100km. Spočítáme-li si minimum a maximum na "provoz" bez oprav, a údržby, jen za palivo, budeme velmi překvapeni, pokud porovnáme s pořizovací cenou vozu. A vzpomeneme si na podobné "ekonomicky-tržní" případy, třeba na: Digitální inkoustové a laserové tiskárny. Člověka pak napadají myšlenky, zda nevznikají nějaké globální syndikáty, které si se zákazníky "hrají" a vyprávějí si pak o tom někde na Bahamách.
A. Novák
elektromobil není ekologický.
tím že používá energii vyrobenou jinde (a přenesenou z elektrárny s obrovskou ztrátou), jen přemísťuje zdroj exhalací ďo elektrárny.
Biopaliva jsou na tom stejně: na výrobu jednoho litru biopaliva se spotřebuje 1,2 litru klasické nafty. Kde je tedy ekologie?
P. Fiala
Jak je to u WIND a FV výroben?
V roce 2011, celosvětově bylo ve WIND instalováno již 194 GW (2GW = Temelín), asi polovina se spotřebuje.
Ve FV je instalováno celosvětově 68 GW, kolik se spotřebuje nevím ale může to být asi 1/3.
Cena paliva ve WIND a FV je 0,-Kč, 0,-Euro, 0,-USD, nula nic. Je ZADARMO. A bude zde ZADARMO na tisíce lidských generací.
J. Balcar
Vady na kráse...
Žádná z baterií elektromobilů nevydrží to, co výrobce uvádí, stejně jako žádné auto nemá v praxi spotřebu "z techničáku". A elektomobil s odježděnou baterkou je bezcenný. Ve výsledku ten ujetý kilometr přijde pěkně draho a ještě nějakou dobu tomu tak bude. Nakonec to povede k podobnému maléru, jako byl boj se rtutí, znamenající zákaz rtuťových lékařských teploměrů, provazený masivním rozšíření rtuťových úsporných žárovek (zářivek).