Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Bude elektrický Volkswagen Golf?

Kdy dorazí na trh etalon třídy kompaktních hatchbacků s ryze elektrickým pohonem? Počkáme si. E-Golf se objeví až s novou, sedmou generací. S jeho uvedením na trh se však stále počítá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

m. chlápek

18. 3. 2012 9:47
tak nevím...

a šlapací Golf by tam nebyl? Minimální emise, jen CH4, laciný provoz.... 

0 0
možnosti

P. Fiala

18. 3. 2012 8:59
Zamyšlení o "ceně" a vývoji lidstva vůbec

Jistě, na první hodnocení kupce elektromobilu, při porovnání ceny za nafťák či benzíňák je cena až nepřiměřená. Ale, při podrobnějším komplexnějším hodnocení a při vzetí v úvahu dalších konání vědců, technologů a techniků, lidí ve městech či státech či uniích odkázaných na palivo z ropy a plynu v příštích asi 30 rocích?

Půjde (již započaly) o velké "společenské změny" v důsledku změn průmyslových masových výrob z důvodu "změn" : motor benzín/nafta, spojka, chlazení, kovový skelet, akumulátor. Což je spojeno se skladbou materiálů, technologických postupů dílčích komponentů, skladbou profesní výrobní práce lidské a strojní celostátních významů. Současně s dopravou ropy a plynu kontinentální, s útlumem chemických technologických procesů, s národní dopravní distribucí, čerpacími stanicemi, atp. 

Jistě vnímáme jak rostou ceny ropy Brent (podle které mezinárodní globální spekulanti OPEC i RUSKO spolu s daňovými úřady jednotlivých států vytváří "základ ceny", než ji "uchopí" cemickotechnologické fabriky a dopravci a pumpaři. Tyto OPEC, RUSKO i vlády si budou velmi bránit své "zisky" a tudíž i rozvoji elektroautomobilismu, i z tohoto důvodu jsou "ekologové" nevítanými.

Výroby a získávání elekrické energie doznají rozkvětu, zvláště ty z WIND a FV, palivo je zadarmo a snad i za desítky tisíc roků zde budou stále.

Cena konkrétního elektroautomobilu dozná změn až po společenských změnách: v ekonomikách průmyslových soukromých globálnějšího významu (viz větrníky a FV panely), v politikách politiků osvícenějších, v racionálnějších potřebách koncových zákazníků. Proces byl v USA i EU započat, již se neexportují pouze naftové či benzínvé automobily, ale celé výrobny sestav komponent těchto automobilů včetně montoven i s know-how do "rozvíjejících se států, uskupení. Realizují se tak vize elektroautomobilismu v USA a EU. Kde se obrovskými počty automobilů a tím pádem spotřebami pohoných hmot vyvořila životní závislost na držitelích OPEC i RUSKO s jejich cenotvorbou.

0 0
možnosti