Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Quo vadis, autoprůmysle? Inovace a cena jsou klíčové

Žádné jiné průmyslové odvětví nepřitahovalo v uplynulých letech pozornost tolik jako automobilový průmysl. V České republice jde o nejsilnější průmyslové odvětví a podobnou pozici má i v řadě dalších zemí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Fiala

19. 3. 2012 17:28
Cena pohonných hmot (energií vůbec) a lidé

Jistě, na první hodnocení kupce elektromobilu, při porovnání ceny za nafťák či benzíňák je cena elektromobilu dnes až nepřiměřená. Jenže stačí propočet nákladů na spotřebu paliva v průběhu životnosti vozu (200 000 - 300 000km -min.10 roků). A, při podrobnějším komplexnějším hodnocení a při vzetí v úvahu dalších konání vědců, technologů a techniků, lidí ve megaměstech či státech či uniích odkázaných na palivo-ropu, jak cenu majitelé a spekulanti povýší v příštích asi 10-20 rocích?   Půjde o velké "společenské změny", které již započaly, v důsledku změn průmyslových masových výrob z důvodu "změn" : motor benzín/nafta, spojka, chlazení, kovový skelet, akumulátor-baterie, indukční nabíjení, atp.. Což je spojeno se skladbou materiálů, technologických postupů dílčích komponentů, skladbou profesní výrobní práce lidské a strojní celostátních významů. Současně s dopravou ropy a plynu kontinentální, s útlumem chemických technologických procesů, s národní dopravní distribucí, čerpacími stanicemi, atp. Mimochodem z nafty jsou dělány plasty a hnojiva až pak benzín, petrolej a nafta.

Ceny ropy pro EU tvoří těžaři v severním moři v OPEC v RUSKu, než ji "uchopí" cemickotechnologické fabriky a dopravci a pumpaři a přidá DPH stát. Těžaři i vlády budou bránit své "zisky", rozvoji elektroautomobilismu.

Výroby a získávání elekrické energie doznají rozkvětu, zvláště ty z WIND a FV jsou ZADARMO a i za desítky tisíc roků zde budou - to je jasná idea a síla.

Proces byl v USA i EU započat, již se neexportují pouze naftové či benzínvé automobily, ale celé výrobny sestav komponent těchto automobilů na benzín či naftu včetně montoven i s know-how do "rozvíjejících se států. V těchto uskupeních je přijata skutečnost, že se blížíme hranici růstu v automobilismu závislém na ropě, vyvořila se životní závislost na držitelích zásob ropy a jejich cenotvorby.

http://econ2.wordpress.com/2012/01/23/cena-benznu/" target="_blank" rel="nofollow">http://econ2.wordpress.com/2012/01/23/cena-benznu/

0 0
možnosti