Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ŠIMARA: Lekce flexibility od Volkswagenu

Od Evropy toho v současnosti nikdo moc neočekává. To se týká i trhu s novými vozy. Významné země jako Francie, Itálie či Španělsko zažívají dvouciferné meziroční poklesy prodejů a jediným velkým evropským trhem, který se zatím zuby nehty drží, je Německo. Není tedy divu, že se automobilky snaží více zaměřovat na jiné trhy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Fiala

22. 6. 2012 10:08
Německo a Čína a Africká Unie

Do Činy se prodávají celé výrobny i montářní linky? Proč? Jde o "inovačně" zastaralé technologie, vznětové a zážehové motory, které žerou pohonné hmoty, jejihž cena bude stále stoupat neb jich není nekonečně mnoho a výrazně se zmenšují. Čína si generuje velkou závislost na ropě.

Vyšší inovací, s globálním vznamem je elektroautomobil, a  palivem bude elektrická energie z větru a slunce, v nihž je palivo zadarmo a na tisíce roků zajištěno bez (možná) důsledků pro planetu.

Africká Unie je územím s největší intenzitou záření z hězdy, které říkáme Slunce a FotonVoltaické elektrárny, stejně tak Wind elektrárny, jsou již běžným zbožím na globálním trhu a trend růstu je evidentní (výstavby a zprovoznění během jednoho roku, či jen v řádu měsíců). A navíc Severní státy Africké Unie mají ze zákonitostí  logistiky mezinárodních obchodů vůbec výhodu nežli vzdálené území Číny.

0 0
možnosti