Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Proč si v Praze stěžují? Brno zná revoluci v dopravě už 17 let

Rušení linek, rušení zastávek a změny tras. Cestující v Praze řeší nejvýraznější změny v MHD za poslední roky. Podobně dramatickou obměnu v dopravě zažila moravská metropole už v roce 1995. Tehdy také lidé protestovali, dnes by většinou neměnili.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Boublíková

8. 9. 2012 8:44
MHD v Brně používám jen ojediněle

do práce a zpět jezdím autem z Bystrce-Kamechy do Bohunic přes Bosonohy, což je nejen levnější, ale hlavně o hodně rychlejší (15 minut autem versus 45-60 minut autobusem, podle toho, jestli mi náhodou neujede zrovna před nosem).

A když MDH výjimečně použiji, jsem na rozpacích: z Bystrce jedou autobusy podle jízdního řádu, ale od bohunického kampusu téměř nikdy nejede autobus podle jízdního řádu. Není už to sice takové to dobrodružné čekání jako za starých časů, zda někdy něco pojede, ale k dokonalosti má tento systém daleko. Kromě toho, linky, které by na sebe měly časově navazovat, nenavazují. A hlavně cena jízdenek! 20 Kč za 15 minut je opravdu hodně a kolik bych musela platit za hodinovou cestu do práce vlastně ani nevím, určitě víc než za benzín do auta (což je nyní asi 20 Kč).

0 0
možnosti

J. Kadeřábek

3. 9. 2012 16:10
Já jsem si tedy autore nezvykl.

Místo jízdy bez přestupu za cca 30 minut dnes objíždí jediný autobus celé sidliště 35 minut a pak musím přestoupit na Staré Osadě na tramvaj a jet dalších 10 minut. Od té doby jezdím autem. Je to rychlejší a pro mne kupodivu i levnější.

0 0
možnosti

M. Stuchlik

3. 9. 2012 16:40
Re: Já jsem si tedy autore nezvykl.

A zdravější, zvláště v dobách kdy v šalinách každý druhý kašle a kvůli mrazu se nevětrá.

0 0
možnosti

D. Gala

3. 9. 2012 15:45
Brno

Myslím, že největší pokrok posledních let, bylo zavedení Integrované systému (IDS-JMK). Pokud jde o samotné DPMB, tak se spíše mírně zhoršuje (zrušení autobusu 72, nedodržování jízdního řádu linek 44 a 84 atd.).

0 0
možnosti

F. Svoboda

3. 9. 2012 14:58
Doprava v Brně.

V Brně místní doprava není tak ideální, jak líčí autor článku. Podobně, jako níže uvedený diskutující souhlasím s tím, že provozující podnik především vytáhl z kapes cestujících peníze, aniž to služby jím poskytované výrazně zlepšilo. Přitom Brno mělo dříve nejlepší městskou dopravu v republice. Bylo to tehdy, kdy na jednu jízdenku s 2 přestupy bylo možné cestovat z Líšně až na Kníničskou přehradu.

0 0
možnosti

M. Stuchlik

3. 9. 2012 13:36
Brno nemá revoluci v dopravě

ale bor del v dopravě. Veškeré "revoluční" změny měly 1 cíl: vytahat z lidí víc peněz za méně služeb.

0 0
možnosti

M. Bodecek

3. 9. 2012 13:20
Vy jste tam v Cechach

opravdu jenom neustale nasrani. Chudaci.

0 0
možnosti

R. Tichý

3. 9. 2012 13:49
Re: Vy jste tam v Cechach

Chudák jsi sám, ty primitive.

Celou kauzu tvoří "novináři", kteří konečně mohou dělat "napínavé akční vstupy", reportáže přímo z centra dění. To co média předvádí je trapnost nad trapnost. V Praze se denně pohybuje pomocí MHD 2 000 000 (?) lidí a oni si vyberou 10 zmatenců, ze kterých skládají "pravdivý příběh".

0 0
možnosti

M. Moravcová

3. 9. 2012 13:11
Zatím si nestěžují.

Hledají, jak se dostanou tam, kam potřebují.

0 0
možnosti

K. Klos

3. 9. 2012 13:10
Brno???

A to je jako co???

0 0
možnosti

M. Stuchlik

3. 9. 2012 13:38
Re: Brno???

Brno je jediné větší město ČSR, kde v r. 1946 nezvítězili komunisti. Narozdíl od Brna si Praha svůj "postkomunismus" plně zaslouží.

:-b

0 0
možnosti