Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Konec euforie: Obamova podpora elektromobilů je drahý omyl

Projekt rozvoje elektrických automobilů ve Spojených státech se ukazuje jako drahý omyl. Podle The Washington Post elektrická fantazie vlády Baracka Obamy definitivně zemřela na silnicích mezi Newarkem a MIifordem na severovýchodě země. List testoval vůz Tesla Model S.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

13. 2. 2013 19:09
Naftová lobby zalobovala

...a jsme tam, kde předtím. Dokud šejkové a další petromagnáti  nezačnou obdělávat půdu, aby mohli uživit své obyvatelstvo, bude elektro nebo vodíkové vozidlo v nedohlednu.

0 0
možnosti

12. 2. 2013 23:52
Asi

tak, Ferda Mravenec, práce všeho druhu od Sekory--- a řízení státu od Obamy je jedno a to samé. Rozumí absolutně všemu, byl všude dvakrát a ve dne noci rotačky jedou a tisknou dolary-- Obamova cesta k blahobytu !!

0 0
možnosti

T. Czernin 251

12. 2. 2013 18:10
Obama je omyl

a v tom je podstata...

0 0
možnosti

13. 2. 2013 8:15
Re: Obama je omyl

Pro Američany je neštěstím, že se jejich Keňan vzhlédl v socialistické Evropě.

0 0
možnosti

12. 2. 2013 16:38
snad se z toho poučí i naši ekoteroristé.

u nás jsme zatím přišli na to, že podpora fotovoltaiky se taky nevyplatí.

0 0
možnosti

12. 2. 2013 16:25
Polovzdělaní snílci

vedoucí společnost, to je pane dar...

0 0
možnosti

12. 2. 2013 21:19
Re: Polovzdělaní snílci

Pane to jste přehnal.......... polo ? maximálně desetinoví :-)

0 0
možnosti

12. 2. 2013 16:12
státní subvence

sice mohou na čas něco stimulovat, ale nakonec stejně musí rozhodnout reálná ekonomika provozu, protože pokud ta chybí, tak ji nic nenahradí

BTW: tohle mi nepřijde jako vozíko s malým výkonem

http://life.ihned.cz/c1-59212640-tesla-model-s-je-nejrychlejsi-elektromobil-na-svete

0 0
možnosti

J. Holič

12. 2. 2013 15:59
Méně fanatismu a více racionality

Kdyby o věcích tohoto typu rozhodoval odborník, ukázal by, kde je v současné době místo elektromobility. Elektrický pohon má význam pro vozidla určená pro provoz ve městech, kde se nepředpokládají dlouhé cesty a naopak je pravděpodobné časté zapojování vozidla do sítě. Dále je absurdní se snažit podpořit nákup u nejpočetnější skupiny potenciálních zájemců, protože taková podpora, má-li mít smysl, by vyšla extrémně draho. Naopak provozovatelé menšího počtu větších vozidel, kteří mají omezenou oblast provozu, by byli mnohem menším a tudíž vhodnějším cílem. Průnikem těchto dvou skupin logicky budou dopravní podniky, firmy v přístavech, letiště a další lokální provozy. Zajímavé jsou třeba projekty firmy Siemens, která nabízí vozidla městské dopravy, která by se dobíjela v každé zastávce.

0 0
možnosti

R. Kubeš

12. 2. 2013 15:52
A tak je to s eko-šílenci všude...

Od amerických dálnic po širá česká fotovoltaická pole. Leč držme hlavy vzhůru, bratři! Na čelní sklo si vylepíme samolepku za několik stovek s označením emisního limitu a hned se nám bude lépe dýchat.

0 0
možnosti

A. Kerbel

12. 2. 2013 16:35
Re: A tak je to s eko-šílenci všude...

Jasne, zatimco priroda jen zkveta, nevadi ze paleji se cele lesy a pralesy, jen aby se tam dala pestovat zrovna vyhodna plodina, past stado krav, ci tezit dalsi cokoliv pro rostouci asijske trhy, ktere se chteji mit taky jak na zapade, drancuji se oceany, nemluve  o tom, ze ropa taky nebude vecne. I kdyz chapu, vy si tech par let odprdite, pak chcipnete, a co bude po vas je vam jedno. Nastesti ne vsem. Je jasne, ze elektroauta maji negativa, jako napriklad, ze nedojedou tak daleko, ale ve mestech se pouzivat daji, ale to by jim nesmely mocne firmy jako napriklad GM hazet klacky pod nohy a ovlivnovat verejne mineni. Podivejte se na film Who killed the electric car, tam s nimi rozhodne nikdo nespokojeny nebyl, dokud pod vlivem GM neukoncili zkusebni projekt v LA a vsem je zabavili a sesrotovali.

0 0
možnosti