Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kočárky zdarma pro matku paterčat vyvolaly smršť nenávisti a závisti

Rodina prvních českých paterčat, která se narodila v neděli v Praze, se dočkala pomoci od státu, občanů i soukromníků. Vedle kladných reakcí však štědrost projevená rodičům vyvolala také smršť nenávisti a závisti, uvedl kolínský obchod, který romské rodině daroval dva kočárky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

4. 6. 2013 18:50
vypadají docela spořádaně

Rodiče vypadají odcela spořádaně  a sympaticky, ale také jsem se neubránil otázce, zda bude rodina přínosem pro státní pokladnu během příštích 60-ti let ?

To není o závisti, hamižnosti nebo dokonce nenávisti.

Jde o to,že pokud odpověď na otázku bude  "ne", tak to nutně bude muset  za ně  dorovnat - zaplatit, někdo jiný. Anonymní daňový plátce bez slávy a uznání.

Pro něho pak paterčata důvodem k radosti nebudou.

0 0
možnosti
JS

J. Staník

4. 6. 2013 22:11
Re: vypadají docela spořádaně

souhlas

0 0
možnosti
JD

4. 6. 2013 18:02
Já nevím na co si majitelka obchodu stěžuje?

Jak se píše v článku, tak chtěl obchod dar využít k reklamě. Je to celkem logické. Mediální zájem o paterčata, fotky v tisku s adresou obchodu, rozhovory, proč ne? Nakonec to nevyšlo podle jejich přestav. A? Jejich kulička. Dobročinosti v tom bylo pramálo.)

0 0
možnosti
JB

4. 6. 2013 18:53
Re: Já nevím na co si majitelka obchodu stěžuje?

Článek se pozastavuje nad závistí, nenávistí a tupostí některých spoluobčanů, nikoli nad reklamním nápadem obchodu s kočárky. Rodiče dar přijali, takže se jednalo o vzájemnou a oboustranně prospěšnou dohodu. Pokládáte dar rodině v obtížné sociální situaci za mizernej nápad, kterýmu je třeba se vysmát?  Z vašeho příspěvku se tak zdá. Udělali by líp, kdyby nic nedarovali, když jde o Romáky? Zřejmě nebudete až tak daleko od těch v článku zmíněných závistivců.

0 0
možnosti
VK

4. 6. 2013 18:01
PŘEJI TÉTO RODINĚ HODNĚ ŠTĚSTÍ,......

.....i kočárky, i nový byt, i finanční podporu. Pokud rodina doposud nežila na sociální podpoře a pilně pracovala, tak jim to všechno z celého srdce přeji. Nelze posuzovat pouze podle fotografií, ale tato rodina na mě působí dojmem lidí, živících se prací vlastnch rukou.

       Mnoha všetečným dohadům by byl konec, kdyby novináři zveřejnili pár bližších údajů o životě této rodiny. To myslím bez jakékoliv ironie. Pokud s tím budou tito mladí lidé souhlasit. Možná se mnozí "nepřejícníci" budou divit, až se dozví, že otec paterčat je dobrý soustružník, zedník, instalatér.........   a změní svůj názor na tuto rodinu.

0 0
možnosti
HK

H. Kavková 029

4. 6. 2013 17:37
Malost a omezenost některých lidí je neskutečná.

0 0
možnosti
TC

T. Czernin 251

4. 6. 2013 17:28
Je nutno redakci upozornit, že...

se nejedná o ČESKÁ paterčata, což je mi docela líto. Česká paterčata by totiž od nikoho nedostala vůbec nic, maximálně by nešťastné rodiče buzerovala sociálka.

0 0
možnosti
JD

4. 6. 2013 18:27
Re: Je nutno redakci upozornit, že...

Tak i na lidovkách už se najdou hnusáci. Gratululi, děláte průlom.

0 0
možnosti
JK

4. 6. 2013 17:24
Aký je pôvod tých pätorčiat?

Priznám sa, že na to, aby som si dokázal urobiť nejaký vzťah k tejto rodine, potrebujem vedieť pôvod pätorčiat. Je spontánny alebo je to na základe umelého oplodnenia?

Možno je to otázka malicherná, ale veľmi racionálna. Pokiaľ by deti vznikli na základe umelého oplodnenia, tak tam možno uvažovať o nejakom pláne zo strany rodičov.

Ak však deti vznikli prirodzenou cestou (aj keď možno pomocou tabletiek podporujúcich počatie), tak tam asi ťažko možno hovoriť o nejakom pláne rodičov.

A od toho sa potom odvíja všetko ostatné.

Možno málo čítam, ale o pôvode tých detí neviem nič.

0 0
možnosti
PB

4. 6. 2013 17:55
Re: Aký je pôvod tých pätorčiat?

Při umělém oplodnění se používají maximálně dva zárodky, ani to už nyní pojišťovny nechtějí hradit a kladou si jako podmínku financování umělého oplodnění, že lékaři budou vkládat jen jedno embryo. Již dvojčata jsou totiž riziková záležitost.

Myslím si tedy, že paterčata vznikla přirozenou cestou, což je velký unikát. Místo kočárku a pitomosti lidí by mě více zajímalo, zda jsou snad všechna paterčata jednovaječná? nebo jsou mezi nimi aspoň nějaká jednovaječná dvojčata? kolik placent tuto úrodu dětí živilo (dvojčata mohou mít jednu nebo dvě placenty)? a další "přírodopisné" zajímavosti :-) Bohužel je to asi ale lékařské tajemství :-)

Maminka si chudák musela zkusit s tím obrovským břichem. Doufám, že teď budou všichni v pořádku.

0 0
možnosti
MD

4. 6. 2013 15:54
my jsme strašný lidi

darováním kočárku ZÍSKAL NEGATIVNÍ PUBLICITU - co jsme to za lidi, my snad závidíme té mladé, půvabné dvojici i ty starosti s pěti maličkými dětmi. Jsme rasisté a ne že ne!! Ať se daří mladým rodičům i dětem..

0 0
možnosti
JF

4. 6. 2013 17:01
Re: my jsme strašný lidi

Do posledního písmene s vámi souhlasím. I já jsem znechucená nenávistnými, závistivými, ironickými rasistickými reakcemi některých lidí, nutno podotknout i zdejších diskutujících, což mi poněkud poopravilo názor na ně. Takže jsem hodně ráda za váš příspěvek a za to, že se najdou i lidi svobodomyslní, nerasističtí, byť podle zdejších reakcí se zdají být v menšině,

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

4. 6. 2013 15:48
Rozdíl mezi kaps. gangem a privatizátorem

v obleku od Armaniho: 

Kapsáři: bývají agresivnější, hlučnější - to ano. Ale jsou jaksi méně slizcí, kluzcí, odporní. Připomíná mně to. když jsem, dávno již tomu, učil na učňáku. Tam byl učeň schopný poslat kantora klidně kamsi. Na špičkovém gymnaziu by student ve značkových  jeansech povolal matinku nebo otce, kteří by mně - velmi slušně a jemně - naznačili, že když jeich synkovi/dcerce budu dělat potíže, využijí svých konexí kdesi a...

0 0
možnosti
JB

4. 6. 2013 18:57
Re: Rozdíl mezi kaps. gangem a privatizátorem

Asi jste si spletl diskusi. Tady se neřeší kapsáři, privatizátoři ani učňovské školství.

0 0
možnosti
JK

4. 6. 2013 15:35
Těžký život

a ještě poznámka na okraj: s pěti dětmi to jistě nebude žádný med, natož s paterčaty. Nějak si nedovedu představit, jak je všechny uživit, vzdělat a přitom se nezbláznit. Noční můrou by pro mne byla i publicita s tím spojená. 

Popularita vám na jedné straně pomůže (někdy), na druhé straně přináší i stinné stránky. Jste pod drobnohledem, každé vaše pochybení je vidět. Nejlepší ochranou před pozorností státu i společnosti (všech jeho složek) je anonymita. Popularita nesmírně zvyšuje rizika - že si vás vyberou zloději k vyloupení, stát k dohledu, sousedi vám budou strkat nos do hrnce...

Takže závidět jim opravdu není co, těch pár věcí, které dostanou (jako kočárky a nějaké ty peníze) je nezachrání.

Ale to už tu zaznělo. A závist nebo nenávist? Myslím, že ani já, ani ostatní diskutující rodinu neznáme, takže nám je do nich šumák. V tom negativním, a v mém případě i pozitivním (příspěvek). Ale o to asi nešlo ani firmě s kočárky - tak se chtěla jen přiživit na mediálním zájmu.

0 0
možnosti
JH

J. Holič

4. 6. 2013 15:40
Re: Těžký život

Souhlasím - a to přiživení se je naprosto v pořádku. Firma má svoje jméno na všech serverech a rodina má kočárky, za které by jinak finančně vykrvácela. Proč ne.

0 0
možnosti
JK

4. 6. 2013 15:15
Špatný kalkul

Špatný kalkul od obchodu s kočárky. Musí být velmi špatnými manažery (obchodníky), když si nespočítali, že darováním kočárku cikánským (romským) manželům získají negativní publicitu ve většinové bílé společnosti. Otázkou zůstává, zda je jim to náhodou není jedno (v duchu hesla negativní reklama také reklama) a překvapení nad reakcí není blamáž. Druhou otázkou zůstává, jak zareagují zákazníci (tedy ti, kdo potřebují kočárek), protože veřejnost a zákazník není totéž..

Jinak já osobně si myslím, že je to jen jejich věc (obchodu s kočárky) a nechť jich rozdají třeba i více, je-li jim libo. Doufám, že si uvědomují, že tento dar nenaplňuje charakter propagačního předmětu a měli by jej hradit ze svého zisku (po zdanění)..

0 0
možnosti
JH

J. Holič

4. 6. 2013 15:44
Re: Špatný kalkul

Nevidím to tak. Ty negativní reakce jsou nejvíc slyšet, ale nebude jich tolik a ještě méně od lidí, kteří by se zrovna chystali mít děti. Na druhé straně je teď jméno firmy na internetu všude a je více rozšířené, než by to dokázala sebelepší kampaň, která by navíc časem začala lézt na nervy. Domnívám se tedy, že kalkul byl správný...

0 0
možnosti