Diskuze
Sen o nových vlacích se rozplynul. České dráhy stoply nákup 8 railjetů
Děkujeme za pochopení.
:DDDDD
už je to tady, teď dotáhnou nějaký šrot z Bangladéše a začnou povykovat jak ušetřili
J. Holič
Ještě srovnání
Za pana Zeleného (působení v čele ČD v době Zemanovy vlády) se koupily současná pendolina - podívejme se na některá fakta:
Cena: 7 pendolin za cca 8 mld. korun (dodnes je jejich každoroční ztráta 500 - 550 milionů korun, kvůli drahé údržbě a splácení dluhů na nákup.
8 railjetů za cca 3 mld. korun. Pokud bychom připočítali i cenu 8 lokomotiv, dostaneme se na zhruba 4 miliardy korun. Jsou luxusnější, pojmou více lidí, mají levnější údržbu, vyšší výkon na t. vlaku, nižší spotřeba energie, menší opotřebení trati. Jak může někdo panu Zelenému věřit, že mu jde o úspory?
J. Holič
To je zoufalec.
Všechno nese stopu lobingu plzeňské Škodovky od které bez výběrových řízení kupovaly dráhy vozidla za dob oposmlouvy, tedy pod vedením pana Zeleného (současného generálního ředitele ČD. Největší ukázkou toho, že pan Zelený absolutně není člověk vhodný na toto místo, je jeho výrok o tom, že by se ČD měly zaměřit na "levnější rekonstrukce". Podíváme-li se do historie, nemůžeme si nevšimnout, že rekostrukce byly často poměrně drahé a jejich přínost malý a prováděl je kdo jiný, než vybraná společnost a člen holdingu Škoda. Rekonstrukce vozidel ř. 810 a 010 (která už v té době jezdila déle, než jejich konstruktéři předpokládali) na "Regionovy" vyšla zhruba na třetinu ceny nového vlaku, což je dost, když přihlédneme k tomu, že jsou slabé, hlučné, a jejich životnost je nízká. Navíc se vyhodilo plno peněz za rekonstrukce pro dotované spoje, ale Zelený teď zastavil nákup vlaků pro mezinárodní, tedy výdělečný spoj a ČR ještě více znevěrohodnil v očích všech zahraničních partnerů.