Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nový šéf DPP chce zmrazení mezd a zvýšení pokut o pětistovku

Budoucí šéf pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš chce jednat s tamními odbory o zmrazení mezd zaměstnanců, velké propouštění nechystá. Podle člena dozorčí rady podniku Oldřicha Schneidera zvoleného za zaměstnance je vyjednávání možné, odboráři ale byli vstřícní už při domlouvání nyní platné kolektivní smlouvy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

30. 9. 2013 7:06
Pokud jezdí vysoké procento vyčůránků na černo

a jistě jde nejméně o stamilionové až miliardové škody DPP, jsou turnikety řešením. DPP se celé roky chová neschopně až ignorantsky k černým pasažérům všeho druhu. Problém prostě neřeší. Každé zdražení jízdného bylo zejména kvůli neplatičům. Není ani důvod k používání dopravy zdarma pro školáky. Byl to jen jeden z politických hloupých předvolebních nápadů. Také nízké pokuty nic neřeší. Je dobře, že už část neplatičů přesvědčila exekuce, že se jim černé jízdy nevyplatí. Jen houšť.

0 0
možnosti

29. 9. 2013 20:09
Zprivatizovat,

všechny činnosti pro DPP jsou stejně prodané. Je to jen skořápka.

0 0
možnosti

29. 9. 2013 18:45
Nemá smysl zvyšovat pokuty,

protože se každému může stát, že čas od času zapomene a proč hned dávat likvidační pokutu? Navíc když v Praze jezdí plno bezdomovců, které revizoři ignorují, protože z nich nikdo neumí pokutu vyrazit. V cizině jsem zažil pravidelné kontroly, kdy pravděpodobnost, že budete kontrolováni je tak vysoká, že se to nevyplatí. A proč v metru nejsou turnikety se čtečkou lístků jako skoro všude jinde (dávno i v Moskvě !! :-)

0 0
možnosti

29. 9. 2013 19:16
Re: Nemá smysl zvyšovat pokuty,

Také si myslím, že turnikety a kamery by zvýšily výběr jízdného.

0 0
možnosti

K. Klos

29. 9. 2013 17:41
Valorizovat

mzdu o inflaci je nějaký nadstandard se kterým je potřeba něco dělat?!? To je totální vítězství odborů nad manegmantem?!? Duriši , cítíte se zcela zdráv_!?

0 0
možnosti

J. Jurax

29. 9. 2013 17:06
Díval jsem se v Otázkách

a tam bylo, že se ročně sveze pražskou dopravou miliarda lidí - a tržby jsou 4,3 miliardy. A tak mne neznalého poměrů v Praze napadlo, kolik tam stojí jedna jízdenka ... že by jezdili jenom děcka a senioři, co to mají grátis?

0 0
možnosti

29. 9. 2013 16:44
A komu ta pětistovka připadne?

Stručný výtah z článku : Návrh na nařízení exekuce pro 10,00 Kč, po sedmiletém, neupomínaném a náhodně neuhrazeném dluhu. Desetikorunu po

ní chtěl Dopravní podnik města, věc svěřil najatému

advokátovi a ten zase exekutorovi. Výsledek:  do patnácti

dnů poslat na exekutorův účet 11 904 korun. Když se opozdí, bude platit

ještě víc, bezmála 17 tisíc. Dopravnímu podniku připadl jen zlomek vymožené částky, získal svých 10 korun a k tomu 74 korun na úrocích.

0 0
možnosti

30. 9. 2013 7:09
Re: A komu ta pětistovka připadne?

Nikde v Evropě nejezdí tolik neplatičů jako u nás. Je tedy v pořádku, že dostanou pořádně za uši. Jinak to tradičně schytají slušní cestující zvýšením jízdného.

0 0
možnosti

P. Verka

29. 9. 2013 16:11
Klasika

zase na to doptati poctivý zaměstnanci a prohnilý management si rozdá odměny a padáky'

0 0
možnosti

J. Jurax

29. 9. 2013 17:16
Re: Klasika

No, management jsou taky zaměstnanci :-) ... a v TV v otázkách byla uvedena průměrná mzda v DP přes 31 000 Kč - on by byl sice zajímavější medián, ale i tak je to dost ... počet zaměstnanců je tuším cca 10 000, kolik z nich je vysoceplacených manažerů?

0 0
možnosti