Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Trend na hraně etiky. Obchodní řetězce cílí na děti, slabé místo rodičů

"Mami, tam ne, tam nemají ty zvířátka," slyší čím dál častěji rodiče, když berou tašku a jdou nakupovat. Jejich ratolesti dobře vědí, co chtějí - dárek, třeba obrázek, samolepku nebo drobnou hračku, kterou dostanou odměnou za nákup. Rodiče i jejich děti jsou součástí promyšlené obchodní strategie, o jejíž etičnosti se odborníci přou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

24. 3. 2014 21:46
Český hnůj

Vymývání dětských mozečků... Ovečky poslušně stojící v zástupu, přesně tak si českého člověka - ovčana představuje náš (ne)(své)právní systém. Je velice těžké vysvětlovat dětem něco o obchodních praktikách a špinavostech, je však mnohem jednodušší je utáhnout na "vařenou nudli". Proti reklamě musí rodiče bojovat vlastní "antireklamou" a zaměstnat je úplně jiným způsobem. Ne všechny děti trpí tím, že chtějí mít všechno, co má kdekdo kolem nich. Jsou děti, které chápou i to, že jsou jedinečné, a není potřeba se za každou cenu opičit po ostatních, potažmo "falešných" kamarádech, kteří si na opičení zakládají. Co z těch dětí vyroste, je nasnadě. Můžete mě ukamenovat, ale jde to, s dětmi je však potřeba pracovat již od mala... ;-)

0 0
možnosti

24. 3. 2014 12:01
...asi je to neetické...

...ale zatraceně to funguje.

V Albertu skoro vůbec nenakupuji teď jsem v posledním období nakupoval tak 6-7 krát kvůli tím zvířátkám.

Zapeklité je to, že si člověk řekne, že je vlastně jedno kde nakoupí že ho to nic nestojí.

0 0
možnosti

24. 3. 2014 10:25
Šmejdi!

Zcela stejný princip jako u šmejdů.

0 0
možnosti

24. 3. 2014 13:06
Re: Šmejdi!

Tak to ani nahodou...

0 0
možnosti

24. 3. 2014 9:35
Důvody reklamy dětem vysvětlit lze, ale nelze jim vysvětlit,

že jako jediné ze třídy nebudou mít nějakého plyšáka, nebo hračku, protože ze zásady nepůjdeme do toho obchodu nakupovat a pokud půjdeme, tak nebudeme si např. zvířátka brát. Albert teď zase rozdává zvířátka ze ZOO. Mánie, která kolem toho jde, je velká. Děti spolu ve škole i školce probírají, jaká zvířátka mají, vyměňují si je... Jsou ale zvířátka, kterých Albert nejspíš úmyslně udělal málo, takže frustrace dětí ještě tím víc vzrůstá a rodiče potom ustoupí a začne lov na zvířátka.

Toto podle mne nemá s reklamou moc co dělat. Reklama v TV je myslím méně agresivní a lze dětem snadněji vysvětlit, že její cíl není nás nějak informačně obohatit. Odpírat ale hračky, které všechny ostatní děti mají a které jsou "zdarma", je však těžké.

0 0
možnosti

24. 3. 2014 10:44
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

24. 3. 2014 8:09
Reklama cílená na děti by měla být zakázána

Zrušit reklamy na hračky. Zakázat dětem vystupování v reklamách.

0 0
možnosti

24. 3. 2014 8:02
Dětem se má vysvětlit důvod reklamy.

Pokud to nechápou,nebo nechtějí pochopit,je zde ještě jeden osvědčený způsob.Metla!Jinak,čím větší sajrajt,tím větší reklama!

0 0
možnosti